anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak się zachować przy odbiorze własnym?

MAMY ROZWIĄZANIE!
tarczan
#8 Zapaleniec#

witam, sprzedałem produkt klient kupił poprzez kup teraz z opcją dostawy i płatności przy odbiorze. I teraz jak się zachować przy odbiorze bo jeżeli klient otworzy zafoliowane opakowanie i stwierdzi że jednak nie kupuje i nie płaci to czy jako sprzedający powinienem dać na to przyzwolenie ?

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
xyz96
#21 Demiurg#

@tarczan Powinien najpierw zapłacić, a potem otwierać opakowanie. Z drugiej strony jednak może chcieć zobaczyć, za co płaci, więc jeśli zobaczy i zrezygnuje, praktycznie nic mu nie zrobisz. Pozostanie Ci tylko sąd. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@tarczan 
Umowa została zawarta za pomocą środków porozumiewania się na odległość (to nie jest zakup "stacjonarny" nawet jeżeli odbiór towaru i płatność jest w lokalu Sprzedającego). Masz prawo wymagać od Kupującego zapłacenia ceny przed wydaniem (a tym samym: przed rozpakowaniem) rzeczy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
tarczan
#8 Zapaleniec#

Co zrobic z klientem i całą procedurą jeżeli klient stanowczo nie zaplaci . co oprocz negatywa?

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@tarczan  Negatywa to możesz....  dla serwisu Allegro.

Klient osoba święta, możesz mu podziękować najwyżej że  zaszczycił twoją aukcję swoją obecnością.

Nie ma negatywów dla kupujących, są tylko dla sprzedających.

oznacz moderatorów
Halfrunt
#20 Guru#

Uważaj, bo to klient z Allegro, najlepiej jakbyś cały proceder odbioru nagrywał i to na kilku kamerach pod różnym kątem.

Sprawdź dokument tożsamości i zweryfikuj banktoty, najlepiej testerem UV i wagą. 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@tarczan  Nie martw się na zapas, najprawdopodobniej nie zapłaci i nie odbierze. Paczka wróci.

oznacz moderatorów
tarczan
#8 Zapaleniec#

klient przyjezdza po towar i pewnie nie wezmie bo bedzie chcial zobaczyc co w srodku jest. i wtedy poniose dodatkowre koszty zakladając nową aukcje, czy mozna obciazyc tymi kosztami tegio klienta ktoryu nie chcial wpierw zaplaci pozniej zobacyzc? czy oporcz negatywea w takich sytuacjach należy się sądzić z kims takim czy jak to rozstrzygnąć najlepiej i najkorzystniej? ktos doradzi swiezakowi w tego typu sytuacjach? 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@tarczan  W takiej sytuacji, jedynie rozsądna rada to wymusić na kliencie pisemną rezygnację z zakupu (odstąpienie od umowy).  Masz wtedy szansę na zwrot prowizji od Allegro. Innych kosztów, promocji, pakowania itp nie odzyskasz.

Nie udostępniaj więcej takich opcji, można sprzedać prywatnie poza Allegro.

oznacz moderatorów
tarczan
#8 Zapaleniec#

okej to ma sens, czy w.w wymuszenie polega na tym zeby miec przyu sobie ptzygotowany dokument odstąpienia i wymuszać tylko podpis delikwenta pod tym wnioskiem ? Co jesli taki nieprzyjemny klient idzie w zaparte i nie bedzie chcial odstąpić? czy wtedy nie mam o co walczyć i musze się pogodzić z dodatkowymi kosztami?

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@tarczan  Ja nie prowadzę  instruktarzy  czy innych szkoleń w zakresie wymuszeń..🤣

Musisz poradzić się kogoś na miejscu, jakiś  szwagier, czy inny sąsiad może by coś doradził...

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@tarczan Nie słuchaj głupot. Nie masz żadnego prawa wymuszać na kupującym odstąpienia od umowy. 

oznacz moderatorów
Halfrunt
#20 Guru#

No proszę przypucowales się, że chcesz dokonywać wymuszeń wobec klienta, to się nadaje do prokuratury. !

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@tarczan Ty mu chcesz sprzedać kota w worku? On nie może przed zapłatą zobaczyć, co kupuje? Ty nie wiesz, po co jest odbiór osobisty? Za bardzo kombinujesz, to wyraźnie widać. 

oznacz moderatorów
tarczan
#8 Zapaleniec#

nie chodzi o to ze ja chce kogos oszukac tylko jak klient otworzy opakowanie to juz traci na wartosci , otworzy rozmysli sie i nie zaplaci to troche nie na miejscu wiec najlepiej kase odrazu barac i dopeiro otwierać

 

oznacz moderatorów