anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak sprawdzić czy sprzedający zwrócił pieniądze za zakup?

zbyniek16081996
#9 Pomysłodawca#

Witam,

kupiłem przedmiot, opłacając allegroPAY, jest tam jakaś historia zwrotów bo nie wiem czy sprzedający zwrócił mi wpłatę?(w szczegółach zakupu mam "zwrot zgłoszony"), jeśli zwrot został wykonany ponieważ nie dodarł terminie to kto ponosi koszty dostaw, odesłałem na własny koszt, sprzedający powinien go pokryć?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Za zwrot bez podania przyczyny koszty ponosi kupujący, jest on darmowy ze Smartem i przez paczkomaty.

Zwroty i reklamacje zakupów z Allegro Pay przebiegają zgodnie z zasadami obowiązującymi na Allegro.

Jeśli zwrócisz lub anulujesz zakup opłacony z Allegro Pay – środki zwrócone przez sprzedającego przez Allegro Finanse zwiększą Twoje środki dostępne w usłudze.

Na zwrot środków przez sprzedającego czekamy:

  • 30 dni w przypadku opcji spłaty w ciągu 30 dni
  • 1 miesiąc w przypadku pozostałych opcji spłat.

Jeśli środki nie wpłyną w tym czasie, masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, zmienimy Twój harmonogram spłat. Nie poniesiesz z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.

Jeżeli sprzedający zwróci środki przez Allegro Finanse po tym, jak już spłacisz zakupy – zwrócimy Ci nadpłaconą kwotę. Otrzymasz przelew na rachunek bankowy, z którego zakupy zostały opłacone. Jeśli nie będzie to możliwe – wyślemy Ci mejla z informacją o nadpłacie i linkiem do panelu Allegro Pay. Możesz tam podać numer rachunku, na który mamy przelać nadpłatę. Kolejne nadpłaty zwrócimy już automatycznie na rachunek, który wskażesz w panelu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@zbyniek16081996 zwrot jest na Twój koszt i sprzedawca go nie pokrywa, oddaje tylko za wysyłkę i towar 

Na zwrot środków przez sprzedającego czekamy:

  • 30 dni w przypadku opcji spłaty w ciągu 30 dni
  • 1 miesiąc w przypadku pozostałych opcji spłat.

Jeśli środki nie wpłyną w tym czasie, masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, zmienimy Twój harmonogram spłat. Nie poniesiesz z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/allegro-pay/allegro-pay-najczesciej-zadawane-pytania-0K6dOBv...

________
Κώστας
oznacz moderatorów

zbyniek16081996
#9 Pomysłodawca#

@kostas11 @LEW433 ok ale skąd mam wiedzieć czy on mi zwrócił te pieniądze?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Allegro wysyła maila.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Niestety, wszystkie dotychczasowe udzielone Ci odpowiedzi nie są zgodne z prawem i nie są "pełne".

Po prostu - można je do kosza wyrzucić.

Zwrócisz towar sprzedawcy - wrzuci on go na "półkę" i zacznie Ci naliczać opłatę za "magazynowanie" Twojego towaru, np. 1 zł za dobę.

Ważniejsza jest inna rzecz - odstąpienie od zawartej umowy.

Nie wiem dlaczego nikt Ci o tym nie napisał. Możesz odstąpić od zawartej umowy poprzez formularz zwrotu przez Allegro - wybierając stosowną opcję - wtedy sprzedawca otrzymuje formularz odstąpienia od umowy i sprawa jest "załatwiona".

Możesz też wysłać wysłać formularz odstąpienia od umowy na e-mail sprzedawcy, lub dołączyć go w formie "papierowej" wraz z zwracanym towarem.

Koszt zwrotu przedmiotu leży po stronie kupującego. Jeśli to była reklamacja - to po jej pozytywnym rozpatrzeniu sprzedawca zwraca jej koszt.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów