anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ocena sprzedawcy allegro pay

MAMY ROZWIĄZANIE!
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

Mam pytanie, w jaki sposób mam ocenić sprzedawcę, który i to już drugi nie wywiązał się z umowy, nie wysłał paczki choć deklarował, że będzie. Jedna paczka z karmą miała być tego samego dnia, ponieważ były upały a karma przeleżała w magazynach kuriera zamiast być dostarczona 18-22 to chciano mi ją dostarczyć kolejnego dnia, nie zgodziłam się na to ponieważ specjalnie wybrałam tą ofertę, która była droższa i miała być tego samego dnia wysłana by karma nie skisła , dobrze wiem, że takie paczki nie są oznaczone, że to żywność, i czym dłużej w wysokich temperaturach karma jest wysyłana tym dojedzie zepsuta nie ma bata, nie dam tego mojemu psu. Zgłosiłam więc zwrot a paczki nie przyjęłam kolejnego dnia. Z resztą nie musiało mnie być w domu. Jest to deklaracja 18-22 kurier one, nie rozumiem, że bez żadnej informacji paczka jest dostarczana kiedy chcą i jak chcą. Wchodząc w możliwość oceny sprzedającego - otrzymałam informacje produkt nie został opłacony dlatego nie możesz go ocenić, no dziwne? Bo ja myślałam, że allegro nie robi różnicy między kupującymi z allegro pay i normalnie a jednak . Rozumiem, że jak anulowałam to nie mogę ocenić. Ale co teraz każdy zakup allegro Pay nie będzie miał możliwości oceny ? to trochę słabe. Kupię coś co wynosi dajmy na to 500zł z allegro Pay i tylko dlatego nie będę mogła ocenić sprzedawcy? no już widać różnicę, już drugi sprzedający nie wywiązał się z czasu przesyłki,jeden nadał paczką allegro one zwykłym , pewnie dlatego nie doszło 18-22 , drugi zlekceważył, że było napisane, że do określonej godziny jak złożę zamówienie to będę je miała na drugi dzień- nie byłoby nic w tym złego, że nawet nie zaczął przygotowywać przesyłki gdyby nie fakt, że ten dzień minął a to była karma dla psa , i pies jest głodny , spowodowało to nie tylko wkurzenie , ale też kombinowanie, skoro nie można liczyć na sprzedawców bo nie można ich ocenić jak się zakupi przez allegro Pay - to czy to nie jest dyskryminacja? przecież co ja złego zrobiłam - zakup de fakto jest zapłacony - tylko przez allegro Pay- a u mnie piszę , że nie mogę ocenić bo zakup nie jest opłacony , nie wiedziałam, że są takie aż zmiany. Szczerze się bardzo rozczarowałam, wychodzi na to, że sprzedający nie będą się wywiązywać z umowy- bo będą wiedzieli, że kupujący kupuje allego pay i nie może ich w żaden sposób ocenić. Jest to też pole do   masy ludzi kombinatorów i oszustów. Kupujesz towaru nie dostajesz a i tak musisz przecież to spłacić to uczciwe???

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Mam ochotę krzyczeć jak to czytam bez urazy ale to przeważnie nie wina sprzedających tylko allegro. Dostawa tego samego dnia, to się uśmiałam. To istnieje tylko w fantazjach tego serwisu. Nawet kurier mimo zgłoszenia po to nie podjedzie to niby jak ma nadać??? A paczki allegro one to na tydzień wsiąkają na sortowni i nikt nie wie co się z nimi dzieje... Dostawa na następny dzień - dobre- wiesz ze najkrótszy gwarantowany czas dostawy firm dostawczych to 48h??? Każdy kto twierdzi ze dostarczy szybciej ściemnia i to nie jest sprzedawca. Sprzedawca deklaruje, ze np do tej i do tej godziny włoży paczkę do paczkomatu, resztę deklaracji wymyśla allegro. Przykładowo włożyłam paczkę do paczkomatu o godzinie 16, kurier zabrał ją następnego dnia po 15. Zwykle do tego paczkomatu podjeżdżali po 3 razy dziennie, a teraz sezon urlopowy i zastępcy mają to gdzieś. W czym moja wina??? Ja się wywiązałam z terminu, reszta to wina niedziałającej teleportacji w paczkomatach... 

Poczytaj tu na forum ile jest postów i problemów z tymi dostawami, jeszcze nie słyszałam żeby komuś paczka w ten sam dzień dotarła, za to żalów dużo. Zobacz ile jest postów z żalami ze kurier po paczki nie podjechał przez kilka dni!!! Sprzedawca z kilkudziesięcioma- kilkuset paczkami do paczkomatu tego nie zaniesie....

oznacz moderatorów
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

No przepraszam bardzo, ale jest to deklaracja, która jakby nie było wpływa na dokonanie zakupu, wg prawa cywilnego - w chwili kiedy podejmujesz decyzję zakupu składają się na to różne czynniki, nie jestem winna tego, że ktoś stosuje trik marketingowy- żeby łapać klientów jak szalonych a później i tak wysyłać zwykłą paczką kurier one. Zwykły kurier one różni się tym, że dostawa jest kolejnego dnia, kurier one 18*22 tym, że jest to deklaracja, że towar będzie tego samego dnia. Wpływa to na moją decyzję kupna, skoro tak - jest to niezgodne z prawem, bo jest to kłamstwo. Sprzedający sam może domagać się zadośćuczynienia od kurierów ale kupujący nie powinien być tym obarczany, skoro wie, że przewoźnik się nie wywiązuje nie powinien oferować takich usług, wprowadzając kupującego w błąd. Logiczne. Ja też mogę komuś obiecać wierzby na sośnie - i zrzucać na kuriera.

oznacz moderatorów
serwis-texas
#19 Nestor#

@sekundeczka 

Ale z tego co zrozumiałem nie jest kłopotem że towar nie zostanie dostarczony. To już wiemy. Pytałaś jak ocenić sprzedającego? A to już jest raczej pytanie do Allegro a nie społeczności. Proponuje więc wywołać moderatorki lub napisać to samo przez formularz do Allegro. Może się czegoś dowiemy 🙂

oznacz moderatorów
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

Problem został już rozwiązany, choć się zastanawiam czy to błąd systemu czy jakaś innowacja. Mam już możliwości oceny sprzedającego. Właśnie się pojawiła choć wcześniej nie miałam takiej opcji.

No może komuś to posłuży na przyszłość. 

oznacz moderatorów
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

Oczywiście od razu napisałam przez formularz też zgłoszenie. Gdyby ktoś miał taki sam problem to być może jest to błąd.

Bez urazy nie oceniam sprzedawców tylko za nie dotarcie przesyłki.

oznacz moderatorów
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

Z resztą nie chodziło nawet o to, że sprzedający po jednym dniu- nawet paczki nie przygotował- okej - deklarował, że ją wyślę nic nie zrobił , paczka stoi nawet nie ma, że jest przygotowywana. Ale o allegro Pay- zwyczajnie. Jeśli kupuję z allegro Pay- nie powinno to się niczym różnić , dlatego bo i tak wcześniej czy później za to zapłacę tak? towar może być zły- a ja mam milczeć, skoro tak to zgłoszę sprawę do Federacji Praw Konsumenta, ciekawe co ona to. To nie jest okej to jest dzielenie ludzi na tych co zapłacili od razu z karty i tych co za pomocą Pay . Jednym przysługują prawa- a drudzy ich nie mają? to sobie proszę wyobrazić kupujesz tablet za 2tys. płacisz za niego w ratach dużo więcej - tablet przychodzi uszkodzony- nie ma połowy funkcji- a w polu oceny sprzedawcy- że nie możesz go ocenić - bo kupiony allegro pay - nonsens. Kolejny człowiek też kupuje ta sama sytuacja. A sprzedawca się cieszy- bo i tak może bezkarnie sobie używać? Rozumiem, że są różne sytuacje. To nie jest fikcja nie żyjemy za czasów komuny kilka lat i przesyłki będą przesyłane dronami i innymi środkami w kilka godzin od zakupu, świat idzie do przodu.

 

Co do paczek jak najbardziej - zawsze zamawiam allegro one 18-22 i zwykle jeśli sprzedawca je wyśle w tej usłudze docierają tego samego dnia. Jest to realne ! Jeśli sprzedawca się pomyli i wyślę zwykłym kurierem one dotrą kolejnego dnia. Choć wieczorem będą już w magazynie. Dlatego wolę więcej za karmę zapłacić by nie skisła i by była tego samego dnia, jest to korzyść dla sprzedawcy też, bo ma mniej zwrotów z racji zepsutego towaru.

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Nie bardzo rozumiem o co z tym allegro PAY chodzi... Ta płatność nie wpływa na wysyłki. Komentarza nie możesz wystawić przy transakcji anulowanej, płatność pay nic tu do rzeczy nie ma...

Co do winy sprzedawcy to dodam kilka rzeczy, bo oni pod tym względem są również poszkodowani i służą za chłopców do bicia. Sprzedawca może zgłosić reklamację. Tak jasne, że może. Tylko wszystkie reklamacje są z automatu odrzucane, nawet paczki przejechane przez samochody kurierskie xD. Może oczywiście zrezygnować z danej formy wysyłki. Tak jasne że może. Teraz sprawdź sobie wymagania do wysyłek smartem dla firm, obecnie to 1 kurier (UPS,  DPD Lub allegro one i 2 punkty). Od połowy przyszłego miesiąca będzie to 2 kurierów i 3 punkty. Allegro doskonale wie, że są problemy z odbiorem paczek i dostawą, zamiast pracować nad poprawą tego to dokłada drugie tyle podjazdów, sytuacja będzie jeszcze gorsza. I cieszy się dając mylące zielone informacje. Bo to przecież tylko sugerowany czas.... więc zawsze się z odpowiedzialności wykręcą.... A wysyłaj bez smarta to co najmniej raz w miesiącu trafi się znowu nie zadowolony klient, bo on musi mieć darmo i obniży ocenę albo da negatywa bo mu wolno i allegro tego nie zmieni, w konsekwencji sprzedający ma słabszą jakość i gorsze wyświetlanie ofert. A kupujący nawet się nie zastanowi że bez tego smarta miał oferty tyle taniej, że pewnie na wysyłkę i tak starczyło...

oznacz moderatorów
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

Zupełnie się nie rozumiemy. Rozumiem, że jesteś sprzedawcą i ich bronisz. Jeśli ktoś deklaruje, że karma dla psa będzie tego samego w upalny dzień , to wiadomo jest, że jego wybiorę nawet płacąc więcej, bo nie chcę by karma skisła i później bym ją musiała wyrzucić. Zauważ, że sprzedawca w upał nie przewiduje schłodzenia karmy dla zwierząt. Jest ona transportowana jak każda inna paczka. Wybierając kuriera one 18-22 często oferowane produkty z racji przesyłki tego samego dnia są drożej sprzedawane. Płacę więcej ale karma jest tego samego dnia. Sprzedawca może jednak być nieuczciwy i zamiast kurierem one 18-22 wysyłać paczki kurierem one zwykłym. W związku z powyższym dopuszcza się oszustwa na konsumencie wprowadzając go w błąd. Takie praktyki są często, dzięki temu łapie klientów jak szalony a i tak wysyła normalnie. Skąd to wiem ano już to przerabiałam. Dzięki temu taki sprzedający ma więcej klientów nieuczciwie zdobytych. Wyobraź sobie zamówić coś ogromnego, z dostawą 18-22 , a na drugi dzień jesteś w pracy. Sprzedający nie wysyła tego tak jak jest to powiedziane tylko na drugi dzień kurier stoi u Twoich drzwi o godzinie 10 rano, gdzie nikogo nie ma i odsyła produkt, bo nie zastał nikogo. Tracisz nerwy, czas a środki masz zablokowane do czasu zwrotu produktu, krew Cię zalewa. Czujesz się oszukana. Tak samo ja się poczułam. Mogłam zamówić u kogoś innego, kto się wywiązuje z umowy. Jeśli chodzi o ocenę, nie pisałam o anulowaniu zakupu tylko normalnym zakupie. To był błąd systemu. Normalnie przy anulowaniu zakupu też masz możliwości dodania komentarza, tylko wówczas kiedy paczka została wysłana i odesłana do sprzedawcy. Jeśli klient anulował od razu i paczka nie została wysłana nie ma takiej możliwości by komentarz wystawić. Przepraszam ale mam trochę więcej latek a na allegro działam od prawie 19 lat.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Wina systemu Allegro>tak, ale przypomnę że za to co jest napisane w ofercie odpowiada sprzedający, nie musi deklarować takiej dostawy.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Wybierasz najbardziej chunowy sposób wysyłki z wszystkich opcji allegro z czasem dostawy liczonym z wróżb z fusów i jakością od zera do bohatera i się potem dziwisz i masz pretensje że jedna paczka leci super a drugiej dostawa jest tak niesamowicie spier..na ze latac za kurierem z siekiera sie chce... sprzedawca ma się tylko wywiązać z deklaracji wysyłki w terminie a na czas i jakość dostawy reklamacja do przewoźnika, a dostarczanie tego samego dnia to działa tylko między dużymi miastami na krótkich dystansach. 

oznacz moderatorów
sekundeczka
#8 Zapaleniec#

Serio? jakoś mnie nigdy nie zawiodła dostawa 18-22 no chyba, że sprzedawca wysłał paczkę zwykłym kurierem One.Jeśli sprzedawca się pomyli bądź zrobi to celowo, paczka dociera do ostatecznego punktu i tak wieczorem ale nie zostaje dostarczona klientowi tylko leży na magazynie czekając kolejnego dnia.  Zwykle taki sprzedawca się przyznaje. Usługa One kurier działa naprawdę bardzo dobrze ! Fakt nie wiem jak to jest w mniejszych miejscowościach. Ale kurierzy są zawsze mega mili i zawsze można się z nimi dogadać, bardzo lubię dostawę One. Zwykle często bardzo wybieram kuriera one 18-22, bo te godziny odbioru mi odpowiadają. Do tego nigdy nie spotkałam się z tym by kurier był jakiś niemiły i robił mi problemy, że zamówiłam coś ciężkiego a on musi to dostarczyć. Problem został rozwiązany. Mogę już normalnie oceniać. Zwykle nie stawiam negatywów tylko jeśli ktoś naprawdę zasłuży. Każdy jest tylko człowiekiem. Ja to rozumiem.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Przejrzyj forum allegro one to najbardziej jechana forma dostawy za babole paczki maja opoznienia bo kurierowi sie nie chce podjechac odebrac, paczke potrafia tak zgubic jakby usunieto ja z istnienia w tej rzeczywistosci. Jak juz kipujesz to zobacz sobie skad zamawialas te paczki z ktorych dostawy bylas zadowolona bo widocznie w tych miastach pracownicy allegro one nie maja wyrabane na robote 

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Ja jestem tu podobnie. Rozumiem rozgoryczenie. I nie nie bronie sprzedawców dlatego, że jestem sprzedającą. Ja tu wyprzedaję prawie tylko własne rzeczy na JDG, sama też sporo kupuję. Bronię bo czytam to forum od miesięcy prawie codziennie i nieraz włosy na głowie dęba stają na to co tu się odwala. I zawsze to na sprzedawców zwalone. Wysyłki w ten sam dzień traktuję jak strefę fantazji allegrowych tak samo jak ich dostawy allegro one. Obiecują coś czego nie dotrzymują, zmuszają do włączania tego firmy by mogły dalej wysyłać smartem, a potem sprzedawcy cięgi zbierają. 

Jednego ani drugiego nigdy bym nie wybrała, bo zwykle zaglądam w opinie przed wyborem nowych rzeczy....  Lubię wiedzieć czego się spodziewać. A to coś obsługują 2 różne firmy kurierskie, które nawet na własny rachunek mają kiepską jakość a tu to już w głowie się nie mieści co odwalają. 

Jak dla mnie opcje są 2. Pierwsza sprzedawca nie naszykował i nie wysłał na czas- wina jego. Druga sprzedawca naszykował, kurier miał to gdzieś i nie podjechał- wina allegro. Postów na ten drugi temat jest tu od groma.

oznacz moderatorów