Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od kilkunastu dni trwa reklamację na uszkodzenie przesyłki.
Dziś mija termin spłaty na allegro Pay,
Czy musze to spłacić dziś czy mogę poczekać do wyjaśnienia reklamacji
@msr-cus zakup powinien zostać spłacony dziś. W innym przypadku zostaną naliczone odsetki. Gdy otrzymasz zwrot wpłaty w przypadku uznanenj reklamacji, zwrot zostanie wypłacony jako nadpłata na Twoje konto (podaj proszę jego numer w Panelu Allegro Pay - "Opcje" > "Zarządzanie nadpłatami").
Jak chcesz odsetni spłacać to nie plać w terminie... raty to twój obowiązek
@msr-cus spłacić musisz bo to oddzielna umowa kredytowa 😞
Kiedy doszło do uszkodzenia ( w trakcie dostawy do Ciebie, zwrot konsumencki - wysyłka na reklamację )
Dzięki za info, juz spłaciłem
Przesyłka była uszkodzona jak ją odbierałem. Nie wiedziałem, że istnieje cos takiego jak zgłoszenie od razu w paczkomacie. Odebrałem paczkę, zrobiłem zdjęcie przy paczkomacie i poszedłem do domu aby zgłosić problem. Teraz juz jestem trochę mądrzejszy i wiem co należy zrobić zaraz po odebraniu przesyłki. Ta niby reklamacją trwa już prawie m-c więc się wkurzyłem i nie chciałem płacić no bo niby czemu, paczka uszkodzona, brak jednego produktu, drugi uszkodzony i za to musze płacić - coś chyba nie tak
Wszystko zgodnie z prawem przewozowym/pocztowym
@msr-cus przykro ale odebranie paczki bez uwag, zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności 😞 na przyszłość jak piszesz trzeba zgłaszać w paczkomacie i zostawić w skrytce, wtedy sprzedawca się by tym martwił a tak brak protokołu, paczka odebrana bez uwag, do uszkodzenie czy ubytku doszło po wydaniu 😞
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela