Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zakupiłem ze sklepu blender, zapłaciłem za niego poprzez Allegro Pay. Blender po kilku użyciach okazał się wadliwy, więc skontaktowałem się ze sprzedawcą, napisał aby go zwrócić przez Allegro, a on wyśle mi nowy. Dokonałem zwrotu zakupu poprzez zwroty Allegro, zaznaczając, że jest to reklamacja i wada została wykryta podczas użytkowania. Teraz dostałem informację, że został zaktualizowany harmonogram spłat w Allegro Pay. Widnieje tam zapis: "Przyjęliśmy zwrot całego zakupu. Czekamy na zwrot środków od sprzedającego."
Co dalej? Przecież sprzedawca nie zwróci środków, tylko wyśle nowy sprzęt. Niezbyt rozumiem co się tutaj odprawiło. Co dalej? Jak otrzymam nowy sprzęt to normalnie spłacić ten zakup i nie zwracać uwagi na ten komunikat? Czy powinienem coś zgłosić? Pierwszy raz mam taką sytuację.
Należało reklamować a nie zwracać, teraz a że to zakup na raty z pewnością będzie musiał zwrócić środki, wrócą one do Allegro Pay. Zapytaj sprzedającego jaką dostał informację i co zamierza?
A przepraszam bardzo w jaki sposób mam zareklamować towar na Allegro, jak nie przez zwrot?
Właśnie tam zaznacza się, czy jest to zwykły zwrot (odstąpienie od umowy) czy reklamacja towaru.
Zwrot to nie reklamacja, reklamować możesz w każdy możliwy sposób mail, dyskusja, centru wiadomości. Widać że system także tak myśli.😁
Zwrot towaru to nie reklamacja. Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.
W takim przypadku musiałbym opłacić przesyłkę zwrotną. Chyba po to Allegro wymyśliło reklamację w ramach zwrotu, by tego uniknąć. Czarna magia. 😀
Nie, odsyłasz i opłacasz a sprzedający zwraca więc niczego nie tracisz. Zwrot jest także płatny tylko mając Smarta masz go za darmo. A wiesz że sprzedajacy po zwrocie ma prawo obniżyć zwrot środków o tyle o ile się zmniejszyła wartość towaru, oczywiście nie musi i ot nie może ale wg prawa może.
Mam Allegro Smart, zawsze zwracam w taki sposób, tylko zawsze był to zwrot pieniędzy, teraz jest wymiana towaru, stąd całe to zamieszanie. Zwrot towaru został oznaczony na Allegro jako reklamacja (powtarzam to kolejny raz), więc niczego sprzedawca nie może obniżyć.
@michal921992
Nie bierz serio takich bzdur:
Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy.
LEW433 - Nie odróżnia zwrotu od złożenia oświadczenia o odstąpieniu czy reklamacji.
On nie pojmuje, że np. w ramach reklamacji można (a najczęściej należy) zrobić zwrot (czyli odesłać rzecz) do sprzedawcy) celem jej rozpatrzenia.
@michal921992 nie bardzo rozumiem czym sie przejmujesz. Komunikat to komunikat ot i tyle.
Pożyczkodawcy nie interesuje kto bedzie zpłacał kredyt jeżeli środki będą wpływać. Jeżłi sprzedający zwróciłby wpłate - Ty nie musiałbyś tego robić. Jeżeli sie umówiłeś na wymiane urządzenia wówczas Ty spłacasz Allegro Pay zgodnie z harmonogramem.
Jeśli środki będa zaksięgowane to już Allegro Pay nie beedzie sie intersowało tym kto je wpłacił. Czy Ty czy sprzedający.