Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam problem ponieważ ładowarka kupiona na allegro nie wiem co konkretnie się stało ale spaliła moje trzy iphone 7/xsmax/13promax. Czy mogę domagać od sprzedającego jakiś kosztów poniesionych za naprawe tych telefonów? Posiadam ładowarka jak i przewód które mogły to spowodować.
PS. Jestem świadom że powinienem korzystać z autoryzowanych akcesoriów apple, aczkolwiek dołączony do ładowarki przewód był po prostu wygodną opcją ze wględu na rozgałęzienie na trzy różne końcówki.
Pozdrawiam.
@shay003 Zanim zaczniesz dyskusję ze sprzedającym to idź po poradę do serwisu. Być może ładowarka miała wadę na wyjściu dawała dużo większe napięcie niż 5V. Lub w przwodzie były żle połaczone poszczegóne kabelki. Niestety bez wizyty w serwisie się raczej nie obejdzie co się prawdopodobnie będzie wiązać z kosztami. Ale bez tego to Twoje szanse na zwrot kosztów napraw są nikłe. Możesz zgłosił ładowarkę w ramach rękojmi lub reklamacji, ale dostaniesz zwrot tylko za nią + koszty przesyłek.
@shay003 a zwróciłeś uwagę że tam są też gniazda 9 V i 12 V 😞 wiec jak źle wpiłeś to po ptokach 😉
3.1A/5V i jedno 3A/5V; 2A/9V; 1.5A/12V.
Chyba że ładowarka sama dostosowuje napięcie i się zepsuła lub była zepsuta, wtedy rzeczoznawca / biegły i do rzecznika konsumenta po poradę 🙂
Fakt, ciekawe.
@shay003
Kabel, który dostałeś w "gratisie" wygląda, że nawet nie leżał obok kabli certyfikowanych - czyli oznaczonych logo MFi:
Jeżeli kabel zawiera certyfikowany chip (co można poznać m.in. po ww. oznaczeniu na opakowaniu) to potrafi właściwie zarządzać procesem ładowania iPhone i ładowarka (zasilacz) o ile jest sprawny - nie zrobi urządzeniu krzywdy.
W Twoim przypadku jeżeli faktycznie doszło do uszkodzenia telefonów tym zestawem - to za uszkodzenie odpowiedzialny bezpośrednio byłby najprawdopodobniej kabel.
Dostałeś go za darmo - to może oznaczać, że był wart znacznie mniej, a sprzedawca mógł być świadomy jego wartości.
Tak - możesz złożyć reklamację, ale jeżeli potwierdziłyby się moje przypuszczenia że problem dotyczy kabla to
a) wartość gratisu wynosi 0 (zero)
b) sprzedawca nigdzie w opisie oferty nie zapewniał o posiadaniu przez kabel ww. certyfikatu, nie oferował go także (co oczywiste) jako oryginalny kabel pochodzący od Apple.
Możliwe skutki używania kabli ze złączem lightning, a nie posiadające certyfikatu MFi - powinny być użytkownikom iPhone znane.
Ogólnie serwis stwierdził iż jest zepsuty układ zasilania/ładowania w telefonie, Aktualnie zdiagnozował jeden telefon, 13 pro max oddałem do ispota ale nie łudze się że go naprawia. koszt w iphone 7 póki co podali mi cene 250 zł. Z mojego rozeznania w xs max może to być ok 500+. Posiadam również ubezpieczenie mieszkaniowe w którym jest informacja o tym że mogę się ubiegać o odszkowanie z tytułu przepieć. Co robić?
@shay003 A czy serwis stwierdził powód z którego jest zepsuty układ zasilania ? Podejrzewam, że ubezpieczenie "antyprzepięciowe" dotyczy sieci elektrycznej w mieszkaniu, a nie obcych ładowarek. Raczej nic z tego nie uzyskasz.