Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Szanowni czy Sprzedający może żądać ode mnie otwarcia po wyjęciu ze skrzynki i weryfikacji zawartość na ulicy pod Paczkomatem? Kupuję tylko na Allegro i pierwszy raz się spotkałem z takim żądaniem.
Oczywistym jest, że jeśli paczka nosi ślady uszkodzenia budzące nasze obawy to wkładamy ja z powrotem do skrytki i wybieram.
Treść wiadomości e-mail:
WAŻNA INFORMACJA dla przesyłek adresowanych do Paczkomatów InPost:
Jeśli wybrałeś jako formę dostawy przesyłkę do Paczkomatu InPost, po wyjęciu przesyłki z urządzenia, zanim klikniesz "Kończymy na dzisiaj" na ekranie Paczkomatu lub w aplikacji, koniecznie zapoznaj się z zawartością przesyłki bezpośrednio po jej wyjęciu z maszyny.
Jeśli cokolwiek będzie nie tak, np. dotrze do Ciebie samo opakowanie bez zawartości, zawartość będzie zgnieciona, połamana, rozbita koniecznie wybierz na ekranie Paczkomatu lub w aplikacji przycisk "Mam uwagi do paczki" i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Kliknięcie "Kończymy na dzisiaj" jest równoznaczne z odebraniem przesyłki bez zastrzeżeń, a tym samym zamknięciem sobie drogi do złożenia reklamacji z tytułu ubytków lub uszkodzeń przesyłki w transporcie.
@madmikebanks Czy sprzedający może żądać to nie wiem, ale spotykam często gęsto fruwające porozrywane opakowania pod paczkomatami więc możliwe że kupujący weryfikują zawartość . Albo są zwyczajnymi śmieciarzami 🤣
Sprzedający nie może pisać, że odebranie przesyłki z paczkomatu zakończone kliknięciem "Kończymy na dzisiaj", pozbawia kupującego prawa do złożenia reklamacji sprzedawcy, także związanej z ubytkami i uszkodzeniami towaru znajdującego się w przesyłce.
W gruncie rzeczy to na moje jest to równe rozwiązanie, pakując do auta odebraną paczkę może Ci upaść, zostać zgnieciona itp. i wtedy mogę sobie napisać że jednak przy odbiorze już było widać, bo kto to zweryfikuje
Tym bardziej że z tego co wiem, to sprzedawca ponosi odpowiedzialność za paczkę do jej odbioru przez odbiorce, więc jak została odebrana bez problemu to na moje wszystko jest ok i reklamacja uszkodzenia może zostać odrzucona
Ewentualnie możesz podrzucić swoje ulubione formułki prawne, które zaprzeczą mojemu myśleniu, chętnie bym się dowiedział coś odnośnie tego tematu, bo patrząc przez pryzmat sprzedawcy uszkodzenia są dużym problemem, a firmy kurierskie mają w czterech literach reklamacje i zawsze je anulują.
Odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę została uregulowana w ustawie o prawach konsumenta, a także w art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2017 poz. 459, z późn. zm.).
Przepisy te wskazują, że najczęściej odpowiedzialność za przesyłkę spoczywa na
sprzedawcy. Wszelkie zastrzeżenia w umowie czy w regulaminie, że przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za przesyłkę, są co do zasady nieważne z mocy prawa.
Nie jest również ważny zapis w Regulaminie, że “kupujący ma obowiązek sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera i jeśli paczka okaże się uszkodzona, wtedy sporządzić protokół szkody - gdyż w przeciwnym wypadku reklamacje nie będą uwzględniane”. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał taki zapis za klauzulę niedozwoloną, wobec czego nie można narzucać na konsumenta obowiązku sporządzania protokołu szkody. Gdy paczka ulegnie uszkodzeniu lub zagubi się podczas transportu, wtedy odpowiedzialność względem kupującego ponosi sprzedawca. To sprzedawca będzie miał obowiązek, aby wysłać paczkę ponownie na swój koszt, bez pobierania dodatkowych opłat. I to na sprzedawcy leży obowiązek udowodnienia, że produkt doręczył. Gdy towar ulegnie uszkodzeniu w czasie podróży, reklamację najlepiej zgłosić do przewoźnika.
@madmikebanks Bardziej może to być prośba albo zalecenie a nie nakaz przez sprzedającego.
xyz96 I DLEJ NIE ODPOWIEDZIAŁEŚ NA MOJE PYTANIE - A CO W PRZYPADKU PRZESYŁEK KURIERSKICH , W KTÓRYCH SPRZEDAWCA OPŁACA DODATKOWĄ OPCJĘ ,, WERYFIKACJA ZAWARTOŚCI PRZY ODBIORZE ,, ?
SĄ PRODUKTY BARDZO PODATNE NA USZKODZENIA / SZLKO , PORCELANA , ,W TAKIM PRZYPADKU SPRZEDAWCA OPLACA DODATKOWĄ OPCJĘ I MOŻE WYMAGAĆ OD ODBIORCY WERYFIKACJI PRZY ODBIORZE .
@mdrogeria NIE WIEM, NIE MAM DZIŚ CHĘCI SIĘ NAD TYM ZASTANAWIAĆ. TEMAT DOTYCZYŁ "ZAMKNIĘCIA DROGI DO REKLAMACJI" PO ODBIORZE Z PACZKOMATU. TO ZAPIS NIEDOZWOLONY.
xyz96 TU NIE CHODZI O ODMOWĘ PRZYJĘCIA REKLAMACJI , A O WERYFIKACJĘ ZAWARTOŚCI PRZESYŁKI . POD PACZKOMATEM JEST TO UDOSTĘPNIONE .
@mdrogeria WERYFIKACJA PRZESYŁKI PRZED PACZKOMATEM NIE MOŻE BYĆ WARUNKIEM PRZYJĘCIA REKLAMACJI.
Kliknięcie "Kończymy na dzisiaj" jest równoznaczne z odebraniem przesyłki bez zastrzeżeń, a tym samym zamknięciem sobie drogi do złożenia reklamacji z tytułu ubytków lub uszkodzeń przesyłki w transporcie.
xyz96 OSOBIŚCIE JEŚLI KUPUJĘ NA ALLEGRO TO U SPRAWDZONYCH SPRZEDAWCÓW , A JEŚLI SIĘ PRZYTRAFI INACZEJ SPRAWDZAM . RAZ JUŻ DOTARLA DO MNIE KOPERTA WYPEŁNIONA KARTONEM
DLA SWOJEGO BEZPIECZEŃSTWA LEPIEJ SPRAWDZIĆ
xyz96 A CO W PRZYPADKU PRZESYŁEK KURIERSKICH , W KTÓRYCH SPRZEDAWCA OPŁACA DODATKOWĄ OPCJĘ ,, WERYFIKACJA ZAWARTOŚCI PRZY ODBIORZE ,, ?
madmikebanks SPRZEDAJĄCY ODPOWIADA ZA PRZESYŁKĘ DO MOMENTU JEJ DORĘCZENIA .DOBRZE JEST ZWERYFIKOWAĆ ZAWARTOŚĆ W MOMENCIE ODBIORU BO NIE ZAWSZE ZEWNĘTRZY WYGLĄD PRZESYŁKI ZAGWARANTUJE BRAK USZKODZEŃ W JEJ WNĘTRZU .KLIKAJĄC ,,KOŃCZYMY NA DZIŚ ,, OŚWIADCZASZ JEDNOCZEŚNIE , ŻE PODEJMUJESZ PRZESYLKĘ BEZ ZASTRZEŻEŃ . NIE WSZYSCY SPRZEDAJĄCY IDĄ NA RĘKĘ KLIENTOWI W PRZYPADKU USZKODZEŃ WEWNĘTRZNYCH .JEŚLI ZAMAWIASZ PRODUKTY PODATNE NA USZKODZENIA DOBRZE JEST ZWERYFIKOWAĆ ICH STAN POD OKIEM KAMERY .
Zawsze nagrywam otwarcie każdej paczki, żeby nie było jakichkolwiek wątpliwości.
Ja sam również wysyłam paczki i każdy przedmiot zabezpieczam, żeby można było nią rzucać.
Zakupy robię tylko przez Allegro i to w bardzo dużej ilości i niektóre przedmioty są zapakowane bardzo dobrze a inne niechlujnie owinięte tylko w folię.