Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem towar w allegro lokalnie.
Przedmiot nie został doręczony, ponieważ został uszkodzony w transporcie.
Złożyłem reklamację, ale nie została uwzględniona: "W związku z tym, że nie odebrał Pan przesyłki, to nadawca jest cały czas jej właścicielem"
Co powinienem zrobić?
- reklamować przesyłkę u sprzedawcy
- poprosić sprzedawcę o zrzeczenie się roszczeń
Co zrobić w przypadku, kiedy poproszę sprzedawcę o zrzeczenie się roszczeń, a Allegro odrzuci reklamację ze względu na niewłaściwe zapakowanie towaru?
@Client:86098290 Wskaż proszę, którego zakupu dotyczy zgłoszenie.
Numer przesyłki: Allegro One A000J7QLB1
Lego Creator Expert 10270 Księgarnia
@Client:86098290 Konsultuję Twoje zgłoszenie z odpowiednim zespołem. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 🙂
@Client:86098290 Nasz doradca założył dyskusję ze sprzedawcą i napisał do Ciebie w sprawie 41216387.
@Client:86098290 kupione od osoby prywatnej, czy od firmy?
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Od osoby prywatnej
@Client:86098290 czyli niebezpieczeństwo utraty/szkody itp. przeszło na Ciebie z chwilą gdy sprzedawca przekazał paczkę przewoźnikowi.
Co do samej reklamacji, napisz proszę, co to była za przesyłka. "Zwykła" czy Allegro Dostawa, czyli każda co ma w nazwie Allegro np. Allegro Kurier DPD, Allegro Kurier Pocztex, itd...
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Allegro One Box
@Client:86098290 sprzedawca będący osobą prywatną, na bank nie zawarł z przewoźnikiem żadnej umowy na świadczenie usług pocztowych. Nadawcą, zgodnie z zapisem prawa pocztowego jest tu Allegro, na podstawie art. 3 pkt 10 prawa pocztowego:
nadawca - podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej;
Użytkownicy Allegro, korzystający, tak jak tu z przesyłki Allegro One Box są użytkownikami usługi Allegro Dostawy, udostępnionej im w ramach Allegro.
Reklamację wnosisz w tym przypadku do Allegro, przy usłudze Allegro One wg tego:
Regulamin “One by Allegro” - Allegro.pl
§14.2
Nadawca albo Adresat mogą zgłosić reklamację elektronicznie pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/last-mile/zloz-reklamacje, a także w inny sposób przewidziany przepisami Prawa pocztowego. W przypadku reklamacji składanej w formie elektronicznej stosowane jest uwierzytelnienie poprzez zalogowanie na konto użytkownika Allegro lub weryfikacja danych dotyczących przesyłki będącej przedmiotem reklamacji.
Sprzedawca nie jest całkowicie zwolniony od odpowiedzialności. Jeśli przewoźnik stwierdzi, że uszkodzenie przesyłki było na skutek złego zapakowania przesyłki i odrzuci reklamację, to wtedy sprzedawca ponosi wobec Ciebie odpowiedzialność za tą szkodę, ewentualnie udowodni, że było inaczej.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
No i przeszukaj tu forum, jak wszyscy sprzedający "krzyczą" ze sprzedający wydal i ma to w "tyłku", jak pisałem ze tak nie jest to by Mnie zgryźli. Teraz zauważ, nie odebrał i towar wraca do sprzedającego i co dalej? Kupujący mówi nie dostarczyłeś Mi a więc nie wywiązałeś się z umowy, sprzedający wysłałem i i już mnie nie obchodzi!
@LEW433 napisał(a):
Teraz zauważ, nie odebrał i towar wraca do sprzedającego i co dalej? Kupujący mówi nie dostarczyłeś Mi a więc nie wywiązałeś się z umowy, sprzedający wysłałem i i już mnie nie obchodzi!
Sprzedawca może w zgodzie z prawem nie odbierać przesyłki zwrotnej, wszak nie jest już właścicielem tej rzeczy. To Kupującemu jako właścicielowi zakupionej rzeczy, szczególnie w związku z tym, że na niego przeszły wszelkie ryzyka po wydaniu przedmiotu umowy przewoźnikowi, powinno zależeć na wyjaśnieniu sprawy. Niech więc ciśnie Allegro i wymusi na nich przeprowadzenie procesu reklamacyjnego lub weźmie od nich oświadczenie o zrzeczeniu się roszczeń i sam składa ponownie reklamację.
Chyba nie stwierdzisz, że w myśl prawa pocztowego, sprzedawca, do tego prywatny, zawierał jakąś umowę z przewoźnikiem na świadczenie usług pocztowych?
Inna sprawa, że być może do uszkodzenia samego towaru nie doszło, jeśli Kupujący przesyłki nie odebrał, to pewnie z powodu widocznego uszkodzenia opakowania.
Swoją drogą, w podobnym przypadku InPost niedawno nam pokazał dlaczego góruje jakością obsługi i podejściem do klientów nad innymi firmami. Na sortowni doszło do zalania kilku przesyłek, w tym naszej, płynem z innej przesyłki. Przewoźnik skontaktował się z nami, opisał sytuację, dokonał sprawdzenia zawartości, czy nie uszkodziła się i wysłał nam dokumentację zdjęciową, pytając czy ma jeszcze film dołączyć. Powiadomiliśmy o całym zdarzeniu Kupującego i przekazaliśmy InPostowi info, że ma doręczyć paczkę. Kupujący ją dostał wraz z protokołem z całego zdarzenia i wszyscy zadowoleni, całość załatwienia sprawy trwała 2 dni.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
A od kiedy nadawca prywatny po wysłaniu jest nadal właścicielem? kto tam pracuje?
@LEW433 przewoźnika nie interesuje kto jest właścicielem, tylko kto, wg Prawa pocztowego jest uprawniony do wniesienia reklamacji. To, kto wg k.c. ponosi ryzyko szkody/utraty po przekazaniu przewoźnikowi rzeczy to inna inszość. 🙂
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Przewoźnik nie przyjął reklamacji!
@LEW433 i prawidłowo, zgodnie z tym zapisem Prawa pocztowego:
art. 92 §1
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
1) nadawcy albo
2) adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.
Jeśli więc Kupujący (adresat) nie odebrał paczki i chce wnieść reklamację do przewoźnika, to nadawca musi mu dać glejt z informacją o zrzeczeniu się roszczeń odnośnie szkody na przesyłce.
Reklamację może wnieść również nadawca czyli albo sprzedawca jeśli wysyłał na własnej umowie, albo Allegro, bo w przypadku usług Allegro Dostawy, to Allegro jest nadawcą w myśl przepisów prawa pocztowego.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT