anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro przesyłka polecona a czas pandemii

tofi_2005
#7 Wielbiciel#

Witam. Proszę o informacje jak to jest z przesyłkami "allegro przesyłka polecona" a doręczeniem przez pocztę. Jak doczytałem "przesyłka nadawana za potwierdzeniem nadania i doręczana za pokwitowaniem odbioru" Przesyłki nie otrzymałem a w informacji systemowej jest, że dostarczona. Sprzedający potwierdza to numerem nadania. Jest więc czysty. Poczta wypina się twierdząc że w kwietniu weszła ustawa że listonosz nie ma obowiązku dostarczyć przesyłki pod drzwi. To jak to jest? Ja nie mam przesyłki, sprzedający wysłał a poczta zasłania się jakąś ustawą.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

konto zamknięte
Nie dotyczy

@tofi_2005 też tak słyszałem, że w związku z pandemią PP wprowadziła sobie zapis, że listonosz nawet bez zgody adresata, może wrzucić list polecony do skrzynki. Jest to idiotyzm jak dla mnie, ale co zrobić. PP ostatnio nie jedną rzeczą zaskakiwała negatywnie. Nie wiem też co teraz. Ciężka sprawa bo sprzedawca nadał przesyłkę, Ty twierdzisz, że jej nie dostałeś. Teoretycznie sprzedawca ma obowiązek wysłać towar jeszcze raz, ale pod warunkiem, że przesyłka po drodze gdzieś zaginie. Tutaj natomiast status "doręczona" zmienia to wszystko. Chyba zostanie Tobie składać reklamację na poczcie albo jakoś dogadasz się ze sprzedawcą.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@tofi_2005 Dokładnie tak robią, wypinają się na własny regulamin, bo w związku z pandemią nie muszą dostarczać bezpośrednio do odbiorcy, mogą wrzucić polecony do skrzynki. Na przesyłkach kurierskich też parę razy widziałem, że przesyłkę rzekomo odebrałem np. godzinę wcześniej, niż dotarła w rzeczywistości, bo kurier po prostu podpisał się za mnie. I to może być jakaś opcja: podpis na odbiorze nie jest Twój.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@tofi_2005 Złóż sprzedawcy reklamację na niedostarczenie przesyłki tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Poczta nie jest dla Ciebie stroną. Sprzedawca będzie musiał udowodnić, że przesyłkę odebrałeś, sam numer nadania nie wystarczy. Domagaj się zwrotu wpłaty lub ponownej wysyłki. W Dyskusji wsparcia udzieli Ci pracownik Allegro. Jeśli mimo to nie odzyskasz wpłaty i nie otrzymasz towaru, złożysz wniosek o zwrot pieniędzy z POK;

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zgadza się ale za przesyłkę do czasu dostarczenia odpowiada sprzedający, więc to on musi składać reklamację a nie ty;Rozpocznij dyskusję z sprzedającym:https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433 @xyz96 "a przesyłkę do czasu dostarczenia odpowiada sprzedający". Tutaj sprzedawca nie jest duchem świętym aby mieć pewność, że nie doszło do dostarczenia. Status jest "doręczona" i koniec.

@tofi_2005 jeśli sprzedawca nie będzie chciał Ci wysłać towaru to nie miej też do niego wielkich pretensji. Sam miałem przykład, bodajże na początku tego roku. Klientka wybrała przesyłkę Pocztą, też chyba list polecony. Po kilku dniach od wysłania, napisała mi maila, że nie dostała przesyłki. Sprawdziłem śledzenie, był wpis o odebraniu. Zadzwoniłem więc na UP (bo na szczęście przesyłka była u nich awizowana i od nich została odebrana wedle wpisu) na telefon nie chcieli nic pomóc. Musiałem więc złożyć reklamację na tę sytuację. Po niecałym miesiącu dostałem info, że przesyłka została odebrana osobiście przez tą klientkę. Wszystko dokładnie tak jak było widoczne na śledzeniu. Więc wiesz, nie mówię, że coś kombinujesz, bo tutaj skoro ani Ty ani nikt z Twoich bliskich nie odebrał tej przesyłki to może po prostu "życzliwy" sąsiad wyciągnął ze skrzynki albo połasił się listonosz. W tej sytuacji, moim zdaniem POK nie zadziała, a sprzedawca w dyskusji będzie twierdził, że przesyłkę doręczono. Więc tylko oficjalna reklamacja na Poczcie może dać odpowiedź co się stało.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Ja pisze jak określa to Allegro.To sprzedający może złożyć reklamację a wysyłka nie jest równoznaczna z dostarczeniem.Nie bronię ani tego ani tego a co ma zrobić kupujący jeżeli nie odebrał tej przesyłki?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433 dogadać się jakoś ze sprzedawcą i albo czekać na rozpatrzenie reklamacji przez PP, albo w międzyczasie zgłosić sprawę na policji bo ktoś sobie przywłaszczył przesyłkę. Wyjść jest kilka. Chodzi o to, że nie ma co nagle wieszać psów na sprzedawcy i oczekiwać od niego cudów i ponownej wysyłki w sytuacji gdy sprzedawca na śledzeniu będzie widział, że przesyłkę doręczono. Sam bym nie wysłał drugi raz towaru w takiej sytuacji. Tak zresztą zrobiłem z tamtą klientką. Poinformowałem, że jak dla mnie paczka jest odebrana i ew. towar drugi raz wyślę jeśli faktycznie PP potwierdzi, że do odbioru nie doszło. Jak pisałem, PP udowodniła, że klientka próbowała wyłudzić w tym momencie drugi raz towar, ponieważ wcześniej odebrała przesyłkę osobiście.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Ja nie wiem, co tacy ludzie mają we łbach? Nie zdają sobie sprawy z tego, że na poczcie przeważnie są kamery?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere ja też się dziwiłem. Jeszcze jej pytałem wcześniej czy na pewno nikt z rodziny nie odbierał to mi pisała, że nie bo jest samotna. Kamery to pół biedy, przecież jak odbierasz poleconą czy inną, awizowaną, to pracownik Poczty albo weryfikuje Cię po dowodzie osobistym albo pisze, że zna Cię osobiście.

Natomiast historii typu, że właśnie mąż za żonę odebrał, żona za męża czy ktoś w pracy za kogoś to bym nie policzył. Jeden klient też się ze mną sprzeczał, że na 100% nikt w firmie nie odebrał za niego bo od razu mu przekazują korespondencję. Ostatecznie się okazało, że jednak sekretarce "się zapomniało", że to odbierała.

Miałem też przypadek jak klient wykiwał kuriera na ponad 300zł (bo finalnie kurier mi zwrócił pieniądze za rzekomo niedoręczoną przesyłkę gdyż nie chciał sam oficjalnej reklamacji bo mówił, że jeszcze gorzej by na tym wyszedł), wykorzystując to, że miał z nim dobre relacje.

Jest mnóstwo tego. Dlatego na wszystkie takie sprawy trzeba patrzeć na chłodno.

Co innego gdy paczka faktycznie widnieje jako niedoręczona i gdzieś się błąka. Wtedy jak najbardziej sprzedawca na wniosek klienta powinien niezwłocznie wysłać nową paczkę, a odnośnie pierwszej poczynić jakieś ustalenia z klientem (czy też ją przyjmie i zapłaci jeśli potrzebuje, czy odmówi przyjęcia itp. to już zależy od klienta).

oznacz moderatorów

tofi_2005
#7 Wielbiciel#

Sumując: nikt z domowników nie odebrał przesyłki, to pewne. Czekać więc na regulaminowe 30 dni i niech składa reklamację Wysyłający? Zawsze przesyłki docierały więc to pewna, konkretna osoba. 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Reklamację możesz składać po 14 dniach roboczych a 30 dni to ma poczta na wyjaśnienie i danie odpowiedzi.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

mwmonety przed upływem 30 dni nie złożysz reklamacji na polecony 

oznacz moderatorów