Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Od razu po zamówieniu produktu , anulowałam go a mimo to sprzedawca to wysłał. Co mam w takim przypadku robić?
@xyz96 nie można telefonicznie bo nie ma potwierdzenia 😞 tylko pismo, mail
Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od
umowy:
1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego
załącznik nr 2 do ustawy;
2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
@kostas11 Mylisz się. Ustawodawca nie narzuca obowiązku złożenia odstąpienia na piśmie, w starej ustawie był taki obowiązek, jednak do celów dowodowych warto to zrobić pisemnie. Przeczytaj wszystkie przepisy, a nie tylko wybrane i zwróć uwagę na słowo "może". Poczytaj też o tym na stronie UOKiK.
http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/forma/
@Client:48720553 napisz jak zostało anulowane bo w przepisach nie ma czegoś takiego, mogłaś odstąpić od umowy bez podania przyczyny, ale tu trzeba złożyć odpowiednie pismo pocztą, mailowo lub jeśli przedsiębiorca udostępnia prze stronę internetową ( zwrot allegro )
@kostas11 w przepisach nie ma, ale nie od dzisiaj wiadomo, że allegro wyprzedza naszych prawodawców. kilka dni temu wprowadziło opcję anulacja zakupu, która nie jest tożsama z odstapieniem od umowy, bo nie wymaga takiej formy od kupującego. Wystarczy, żeby zakup był od firmy i po kliknięciu w kup teraz, a nawet zapłaceniu możemy anulować transakcję.\
kupujący kaxxx anulował zakup 1 przedmiotu. Każdy e-mail transakcyjny od Allegro zawiera Twoje imię, nazwisko lub nazwę firmy * |
Anulowane zamówienie dla kaxxx z 8 maj. 2020, 18:07:16 |
ja już miałem 2 takie anulacje w ciągu 2 ostatnich dni.
@Client:48720553 Jako, że wybrałaś płatność przy odbiorze, w takiej sytuacji proponuję nie odbierać przesyłki od kuriera.
fajnie, i sprzedawca będzie w plecy wysyłkę za pobraniem i zwrot. Rewelacja jednym słowem 🙂
@mikeza Mógł nie wysyłać, otrzymał info o anulowaniu przed wysyłką 🙂
@xyz96 tylko kto to wie jak było dokładnie, ja mam takich klientów, którzy 2-3 dni po zakupie chcą zmiany adresu i zdziwieni, że paczka już wyszła.
Dla jednego zaraz po zakupie to minuta, a dla drugiego kilka godzin.
Witam ja kupiłem w smarcie i przez zapłać po, było to w nocy po paru minutach anulowalem zakup, napisałem e-mail z prośbą o nie wysłanie że chce odstąpić od zakupu, gdy dostałem wiadomość o wygenerowaniu etykiety podjął próbę kontaktu telefoniczne go która zakończyła się tak że mam odesłać przedmiot, ale nie mogę wygenerować kodu zwrotu gdyż allegro widzi to jako transakcje anulowana 🙁. Jak podejść do sprawy zwrotu?? Wysłać i liczyć że dostane zwrot za wysyłkę??