anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu, problem ze zwrotem środków

jhon-jhony006
#7 Wielbiciel#

Witam 

Mam problem ze zwrotem zakupionych słuchawek.

Kupiłem słuchawki za cenę 716zł, przyszły w oryginalnym opakowaniu co prawda lekko pęknięte.

Zgłosiłem to sprzedawcy, po otwarciu opakowania i przetestowania słuchawek stwierdziłem że mi one nie pasują, i chce je zwrócić co tak uczyniłem.

Zapakowałem spowrotem ładnie wszystko w oryginalne opakowanie tak samo jak przyszło. Bez żadnych wad rys czy uszkodzeń na słuchawkach.

Sprzedający po otrzymaniu paczki stwierdził że nie zwróci mi pieniędzy, jedynie może obniżyć kwotę zwrotu o 25% i odesłać taką kwotę lub odesłać słuchawki, tłumacząc się tym że straciły one na wartości przez otwarcie opakowania i że były użyte. 

Czy ma prawo do nie odesłania pełnej kwoty jeśli odesłałem słuchawki bez żadnej wady wszystko oryginalnie zapakowane ? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

komis-bell
#21 Demiurg#

Sprzedający był firmą czy osobą prywatną?

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zakup konsumencki czy od osoby prywatnej, jeżeli konsumencki to zwrot musi przyjąć w 14dnaich, a prywatny nie musi przyjmować ale możesz reklamować na niezgodność z opisem (pęknięte).

oznacz moderatorów

jhon-jhony006
#7 Wielbiciel#

Sprzedający jest to Firma, Sklep.

oznacz moderatorów

jhon-jhony006
#7 Wielbiciel#

Mam zdjęcia dokładnie pęknięcia w środku . I sprzedającemu też wysyłałem i pokazywałem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak firma, zakup konsumencki nie ma prawa odmowy przyjęcia zwrotu: otwórz dyskusję zaraz odda: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jhon-jhony006 Tak robią niektórzy sprzedawcy z Allegro, czasem nawet chcą zwrócić tylko 1 zł. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś problem i poproś tam o pomoc pracownika Allegro.

W ostateczności po 14 dniach zamknij spór jako nierozwiązany i wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

jhon-jhony006
#7 Wielbiciel#

Zgłosiłem już o pomoc allegro, odpisali tak:

Widzę, że kupujący odstąpił od umowy i odesłał słuchawki do sprzedającego.

Sprzedający  natomiast zgłasza, że otrzymane słuchawki posiadają ślady użytkowania.

Sprzedający może pomniejszyć zwrot w przypadku odstąpienia od umowy bez podania
przyczyny, jeśli towar wrócił do niego w zmienionym stanie.

--------------------------------------------

Sprzedający twierdzi, że słuchawki przyszły do nie go brudne, gdzie są w idealnym stanie, wysłał zdjęcie z białymi kropkami jak by kurz czy cos podobnego. Nie ma nawet śladu ani rysy czy uszkodzeń. Mówi, że może zwrócić o 25 % mniej lub słuchawki z powrotem.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@jhon-jhony006 Domagaj się w Dyskusji zwrotu całej wpłaty i napisz tam, że odesłałeś słuchawki nieużywane. Masz jakieś zdjęcia? Jeśli tak, dołącz je. Poproś ponownie o pomoc Allegro. Gdy Allegro Ci nie pomoże i sprzedawca nie odda Ci całej wpłaty, złóż wniosek do POK. Link masz wyżej. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@jhon-jhony006Wcześniej pisałeś "...przyszły w oryginalnym opakowaniu co prawda lekko pęknięte. Zgłosiłem to sprzedawcy..."

Słuchawki przyszły fabrycznie zapakowane/zaplombowane i uszkodzone? Czy były już wcześniej rozpakowane - może był to jakiś outlet który sprzedawca chciał komuś wcisnąć? Czy chodziło tu o samo opakowanie?  Zgłosiłeś ten fakt sprzedającemu niezwłocznie po otrzymaniu słuchawek? Jak się do tego odniósł?

oznacz moderatorów

jhon-jhony006
#7 Wielbiciel#

Witam, po wypakowaniu słuchawek w kartoniku z kartona szarego okazało się, że plastik jest pęknięty, mam nadzieję, że słuchawki są sprawne

Tak wygląda pęknięcie (wysłane zdjęcie)

Chodzi o plastik w środku, co ochraniał słuchawki.

Odpowiedz:

Witam kartonik nie będzie miał wpływu na sprawność słuchawek

Odpowiedz na zwrot od sprzedającego:

Witam


Przesyłka zwrotna dotarła do nas, jednak produkt nosi wyraźne ślady użytkowania.


Wartość nowego produktu została obniżona, w związku z tym nie jesteśmy w stanie sprzedać urządzenia jako nowe.


Proponowane rozwiązanie to zwrot produktu do klienta lub pomniejszenie kwoty zwracanej o 25% (tj. 179,5 zł)


Proszę o kontakt z wybranym rozwiązaniem.

Zdjęcia w załącznikach.

20211125_150421.jpg20211125_150408.jpgChodzi mu o te białe kropki.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Obrazków nie widzimy, musi zatwierdzić moderator. Należało reklamować skoro były uszkodzone i wówczas sprawa wyglądałby zupełnie inaczej a zwrot może zostać pomniejszony o tyle ile zmniejszyła się wartość towaru np; przez używanie. Ale pamiętaj że masz POK i możesz złożyć wniosek.

oznacz moderatorów

jhon-jhony006
#7 Wielbiciel#

Dzięki bardzo za pomoc wszystkim.

oznacz moderatorów