anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu przed rozpoczęciem wysyłki

Pedro67
#8 Zapaleniec#

Dokonałem zapłaty za towar (od przedsiębiorcy) , status opłacone i nic więcej. Dlaczego nie ma opcji Anuluj zakup? Płaciłem Blikiem za kilka zakupów łącznie i po czasie zorientowałem się, że sprzedawca zamierza wysłać towar za miesiąc, to dla mnie za późno.

Zakup od GrupaGsm.pl, z Polski teoretycznie i w informacjach doczytałem się też ciekawego zapisu, że gwarancja byłaby do 6 sierpnia 2025, czyli min miesiąc towaru nie mam , a gwarancja leci...

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Pedro67 jeśli sprzedający zmienił status zamówienia, to anulowanie nie będzie już możliwe i w takiej sytuacji należy zgłosić zwrot i skontaktować się ze sprzedającym, aby nie przesyłał zamówienia. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Pedro67
#8 Zapaleniec#

Nie zmienił statusu, status jest opłacona, żadne przygotowania do wysyłki nie nastąpiły. Powinienem mieć opcję anulowania

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedający mają automatyczne odpowiedzi i z pewnością dostałeś od sprzedającego w wiadomościach"dziękujemy za zakup...... a więc w tym momencie status się zmienił, ale klikaj zwrot i jak jej nie wysłał ro zwróci Ci środki wg w 2dni.

oznacz moderatorów

Pedro67
#8 Zapaleniec#

Jeszcze raz : nie zmienił się status, żaden mail nie przyszedł, wiem jak odstąpić od umowy i jak odzyskać kasę. Moje pytanie: Dlaczego nie ma opcji Anuluj Zakup, choć wg reguł Allegro powinna być dostępna.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Pedro67 Kliknij ZWROT, daj znać sprzedającemu i po sprawie - innej opcji i tak już teraz nie ma. 

Status o którym wspomniała @la_nika to taki „wewnętrzny” status do zarządzania dla sprzedającego - niektóry mają to ustawione aby zmieniało się z automatu po wpłynięciu zamówienia. 

oznacz moderatorów

Pedro67
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź na pytanie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Pedro67 Wg Allegro, takiej opcji nie ma jak sprzedający zmieni status przesyłki, a że mają automatyczne odpowiedzi to się zmienia od razu.

oznacz moderatorów

Pedro67
#8 Zapaleniec#

CYTAT:

Kiedy możesz anulować zakup

Możliwość anulowania błędnego zamówienia dostępna jest w zakupach od kont firmowych, ale tylko dopóki sprzedający:

  • nie zmieni statusu Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane,
  • nie poda w zamówieniu numeru do śledzenia przesyłki.

Ponieważ anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy, dlatego – zgodnie z prawem – skorzystasz z niego, jeśli kupisz jako konsument.

Koniec cytatu

Poza tym powtórzę jeszcze raz, nie przyszedł ŻADEN mail sugerujący zmianę statusu, jedynie zbiorcze info od Allegro o pomyślnym opłaceniu 3 zakupów u 3 różnych sprzedawców. Ci dwaj pozostali owszem wysyłali zmiany indywidualnie.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Pedro67 nie wiem czy jesteś informowany o zmianie statusu na "w realizacji". 

Nawet jeżeli nie doszło do zmiany statusu to już zdarzyło mi się, że klient nie mógł anulować zakupu - ale nigdy nie dociekliśmy dlaczego. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Pedro67 Napisałem już Ci, że chodzi tu o wewnętrzne statusy zamówień dla sprzedających dostępne w zakładce zamówienia - z tego co wiem, to zmiana tego statusu nie generuje żadnego maila do kupującego.

dfgddddddddd.jpg

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Pedro67  To jest typowy błąd Allegro, nie ma znaczenia czy sprzedający zaczął przygotowywać wysyłkę czy nie, ważne jest że "potwierdzi zakup"  Może więc napisać "pocałujcie mnie wszyscy w  ...#&#" i  anulowanie nie jest już możliwe.

Nie przejmuj się tym, przyzwyczaisz się, takich kwiatków jest tu mnóstwo ....

oznacz moderatorów