anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu z przelewem tradycyjnym po 7 dniach zamiast 14.

wojtek_139
#1 Nowicjusz

Szanowni Państwo,
dokonałem na allegro zakupu od firmy, z opcją zapłaty jako przelew tradycyjny.
Wpłaty dokonałem w placówce poczty polskiej i ta została zaksięgowana w allegro po upływie 7 dni i 1 godziny od chwili zawarcia umowy.
Mimo to zakup został anulowany i środki przekazane do zwrotu.

Tymczasem w regulaminie allegro widnieje:
"7.5. W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji, Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar:
b. w ciągu 14 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz oraz w przypadku Licytacji, dla której Kupujący wybrał wpłatę przelewem tradycyjnym,"

a w pomocy dla sprzędających znajdziemy:

"Jako sprzedający masz obowiązek wywiązania się z umowy zawartej na odległość z kupującym. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie masz produktu, który klient kupił w jednej z Twoich ofert:

skontaktuj się z kupującym i zaproponuj mu rozwiązanie
zdobądź brakujący produkt i wyślij zamówienie kupującemu.

Tylko kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość. Jeżeli kupujący samodzielnie nie odstąpi od umowy, a Ty zmienisz status zamówienia na Anulowane – nie rozwiązuje to umowy zawartej na odległość z kupującym."


1. Nie było "INNYCH USTALEŃ" ani w opisie aukcji, ani w korespondencji ze sklepem
2. Zgodnie z regulaminem allegro nie powinno dojść do automatycznego anulowania po 7 dniach, bo miałem na zapłatę 14 dni przy przelewie tradycyjnym.
3. Sam z całą pewnością nie anulowałem zakupu.
4. Sprzedający nie kontaktował się ze mną z propozycją rozwiązania, powiadomił mnie tylko anulowaniu bez podania przyczyny i o zwrocie. - Tego chyba nie można nazwać propozycją?

Co zatem mogło tutaj zajść? Kto anulował ten zakup - allegro czy sprzedający?
I czy mam w tej sytuacji prawo domagać się wznowienia transakcji? A jeśli tak, to jakie kroki powinienem podjąć?

Pozdrawiam serdecznie

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wojtek_139  pewnie sprzedający anulował, bo za długo czekał😉, skontaktuj się z nim i wytłumacz dlaczego płatność tak długo trwała, może kolejnym razem jej nie anuluje 

oznacz moderatorów

wojtek_139
#1 Nowicjusz

Sprzedających chyba obowiązuje polskie prawo i regulamin allegro a nie prywatne widzimisię? 

 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wojtek_139  pewnie masz racje, ale jak oddał kasę, to Allegro nic z tym nie zrobi, a sprzedający mają tyle zakupów od żartownisi którzy nie płacą, że po kilku dniach wolą anulować transakcję i sprzedać komuś innemu

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@wojtek_139 Z tego co widzę, zamówienie w ogóle nie zostało anulowane, tylko sprzedający zwrócił wpłatę za zamówienie. (więc Allegro niczego nie anulowało) 

Skontaktuj się ze sprzedawcą i dopytaj o szczegóły tej sprawy. Jestem przekonana, że jest jakieś wytłumaczenie, dlaczego tak zrobił 🙂 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@wojtek_139

Wpłaty na konto bankowe w placówce Poczty Polskiej dochodzą na drugi dzień roboczy. Termin jest gwarantowany i nie ma możliwości, aby wpłata szła tydzień. Za opóźnienie w realizacji przysługuje odszkodowanie. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@pecela  może poczta miała długi weekend😉

oznacz moderatorów

wojtek_139
#1 Nowicjusz

Poczta nie jest niczemu winna. Nie napisałem, że przelew szedł pocztą tydzień, tylko, że minęło 7 dni z regulaminowych 14 od momentu dokonania zakupu a zaksięgowania wpłaty w allegro. Zakupu dokonałem w środę, a nadałem przelew w poniedziałek.  

oznacz moderatorów