Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Proszę zaawansowanych sprzedawców o pomoc. W maju 2022 sprzedałam masażer erotyczny dla par, kilka dni temu klient założył dyskusję, że chce zareklamować produkt, bo przestał działać. Pierwszy raz mam sytuację, że po roku od zakupu tego typu produktów ktoś zgłasza reklamację i nie bardzo wiem jak ją poprawnie rozpatrzyć. Na ten produkt producent nie udziela gwarancji, a z tytułu rękojmi poinformowali mnie, że uznają tylko nieużywane produkty lub wady wykryte do 1 roku, gdzie domniema się, że taka wada istniała w momencie zakupu. Jako sprzedawca gwarancję mamy ustawioną na 2 lata, ponieważ nie ma innej możliwości. O naprawieniu urządzenia nie ma mowy, bo tego typu produktów się nie naprawia ze względów higienicznych dla obu stron. Możemy wysłać masażer do analizy do producenta, ale jeśli uszkodzenie jest mechaniczne reklamacja zostanie odrzucona. Czy mamy wymienić na nowe urządzenie, ale w takiej sytuacji to co rok klient może dostawać nowy towar? Co w takiej sytuacji i czy jest możliwość wyłączenia gwarancji?
Sprzedajesz i nie znasz prawa? poczytaj o tym -może się przydać. Gdzie masz napisane że nie może reklamować? oczywiście że może a Ty musisz tą reklamację rozpatrzyć ale w 2roku to na kupującym spoczywa obowiązek udowodnienia że to była wada ukryta. Rozpatrując musisz napisać czy odrzucasz czy uznajesz i masz 14dni.
LEW433 Proszę czytać ze zrozumieniem, nie napisałam, że klient nie może reklamować, przytoczyłam odpowiedz jaką otrzymałam od producenta i zadałam pytanie jak powinnam zachować się wobec klienta. Za nic nie wnoszące odpowiedzi serdecznie dziękuję. To forum jest chyba po to żeby sobie pomagać, pewnie jakiś sprzedawca miał taką sytuację, a dla mnie to nowość.
I dlatego pisze ze masz rękojmie a nie gwarancję.
@Moniaw5 Nie przejmuj się kiciusiem > ot tylko "kopiuj, wklej" > te same dyrdymały w 90% postów > po prostu pisze tylko dla statystyk > te wpisy nadają się do kosza > ew wydrukować na miękkim papierze > i użyć w "wiadomym celu"😎
Udzielenie gwarancji jest w pełni dobrowolne i może być ona udzielona na dowolny okres, a jej zasady określa dokument gwarancyjny (zasady mogą też być umieszczone np. w treści aukcji czy reklamie).
Natomiast czym innym jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu sprzedanej rzeczy (pot. rękojmia), która ustawowo trwa 2 lata od daty zakupu.
Jeżeli zaś chodzi o wymianę produktu na nowy, to okres rękojmi w takim przypadku nie biegnie od nowa (to był projektowany artykuł w KC, ale nie wszedł o w życie, ale możesz dobrowolnie zresetować okres rękojmi), a w przypadku gwarancji określają to warunki gwarancji.
@Moniaw5 Zakup na starych zasadach rękojmi więc po roku od zakupu to kupujący ma obowiązek udowodnić, że awaria jest wynikiem wady istniejącej w produkcie.
„Jako sprzedawca gwarancję mamy ustawioną na 2 lata, ponieważ nie ma innej możliwości.”
Jak to? Gwarancji nie musisz udzielać w ogóle ale skoro już masz to ją zrealizuj.
Dziękuję za odpowiedz, pomyliłam w opisie - gwarancję mam ustawioną na 3 mce, reklamacje na 2 lata.