Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@mlipski0 anulowanie jest tożsame z odstąpieniem od umowy , Ustawodawca obliguje sprzedawcę do zwrotu środków w terminie max 14-dniowym.
Sprzedający w ciągu 2 dni roboczych zwróci Ci pieniądze na kartę lub konto, z którego płaciłaś.
@mlipski0 Niestety, ale na taki zwrot jest 14 dni , a nie 2
Dlaczego zatem w momencie anulowania w informacji dostaję
Sprzedający w ciągu 2 dni roboczych zwróci Ci pieniądze na kartę lub konto, z którego płaciłaś.
@mlipski0 pytaj wobec tego allegro dlaczego wprowadziło Cię w błąd! , portal nie ma mocy prawnej aby zmusić sprzedawców do zwrotów w terminie jakim sobie umyśli ... może tylko zalecić
Allegro mnie informuje 14 dni są przy ZWROCIE towaru - a przy ANULOWANIU powinny być 2 dni
@mlipski0 powtórzę ,,pytaj wobec tego allegro dlaczego wprowadziło Cię w błąd!,, allegro zaleca zlecenie zwrotu w ciągu 2 dni po anulowaniu , ale !!! ALE !!!! nawet w regulaminie nie ma stosownego zapisu bo byłaby to klauzula niedozwolona .
to jest to po prostu niezgodne z prawem "ciągu 2 dni po anulowaniu" - nie chce mi się wierzyć
@mlipski0 Sprzedawca dobrowolnie się zobowiązał, że zwróci Twoje pieniądze w ciągu 2 dni roboczych od dnia anulowania transakcji. To zobowiązanie wynika z art. 5.12. a. regulaminu Allegro, który go wiąże niezależnie od przepisów ustawy o prawach konsumenta. Przywłaszczenie Twoich pieniędzy na dłużej, niż to wynika z regulaminu narusza ten regulamin i powinno być podstawą co najmniej do zawieszenia konta sprzedawcy. Napisz w tej sprawie skargę przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i domagaj się zwrotu przywłaszczonych pieniędzy. Ponieważ zapłaciłeś przed anulowaniem transakcji, możesz też rozpocząć dyskusję ze sprzedającym (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś): https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...
O tu konkretna odpowiedz - zatem wykonałem oba w/w wskazane punkty - i czekamy
A czy technicznie i praktycznie realne jest tytułowe rozwiązanie:
@mlipski0 Dałeś się podpuścić do niepotrzebnej awantury > zobaczysz jaka będzie odpowiedź Allegro > "nie możemy zmusić sprzedającego do zwrotu w ciągu 2 dni, ma na to 14 dni" W dyskusji będzie to samo > a konta mu Allegro nie zablokuje > ten gość pisze z kilku różnych kont i napuszcza na awanturę > stracisz czas i nerwy > ale jesteś dorosły > Twoja decyzja.
@mlipski0 Automatyczny zwrot nie wchodzi w grę ze względu na różne formy płatności > chociażby płatność za pobraniem > ten temat był tu już poruszany i odrzucony przez Allegro
To u podstaw jest chyba potężny błąd w samej zasadzie tego "anulowania" i liczenie "po dobroci" - może naiwnie - na to że przedsiębiorca się w terminie 2 dni jednak wywiąże - bo tyle z tego zrozumiałem ?
Nie ma w prawie terminu "anulowanie transakcji". Allegro tworzy sobie własne przepisy, które właściwie to nie wiadomo do czego się odnoszą.
@mlipski0 ot i doszedłeś do sedna czyli kolizji pomiędzy zapisem Ustawodawcy , a gryzmołem allegro .
"Automatyczny zwrot nie wchodzi w grę ze względu na różne formy płatności > chociażby płatność za pobraniem" - a przy wyłączeniu "za pobraniem" - to już proponowany automat "by zadziałał" ?
@mlipski0 Masz rację > ten problem też już był poruszany na AG > kończy się przyznaniem racji co do 14-dniowego prawa do zwrotu > i żadnych zawieszeń konta sprzedawcy
Mimo, że odpowiadają Ci sprzedający > ale doświadczeni > tacy którzy wiedzą jak działa Allegro > żadne poduszczanie do awantur tego nie zmieni
@mlipski0 Pomysł bardzo dobry tylko wymaga od Allegro zmiany definicji zawarcia umowy.
Wystarczy napisać w definicji że transakcja jest zawarta dopiero w momencie potwierdzenia transakcji przez sprzedającego, a nie jak dotychczas że w momencie kliknięcia "Kupuję i płacę"
Byłoby to bardziej logiczne bo do zawarcia umowy potrzebna jest akceptacja obydwu stron a nie samo kliknięcie kupującego. Zdarza się że sprzedający nie ma jeszcze przedmiotu "pod ręką" i czytam tutaj wiele pytań sprzedających jak się wycofać z niechcianej umowy.