anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczny natychmiastowy zwrot pieniędzy po anulowaniu

mlipski0
#8 Zapaleniec#

Thx, ale nadal brak zwrotu z anulowania - proszę ponownie upomnieć przedsiębiorcę

Twój zakup od sydon2 został anulowany

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mlipski0 anulowanie jest tożsame z odstąpieniem od umowy , Ustawodawca obliguje sprzedawcę do zwrotu środków w terminie max 14-dniowym.

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

Sprzedający w ciągu 2 dni roboczych zwróci Ci pieniądze na kartę lub konto, z którego płaciłaś.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@mlipski0 Niestety, ale na taki zwrot jest 14 dni , a nie 2

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

Dlaczego zatem w momencie anulowania w informacji dostaję

Sprzedający w ciągu 2 dni roboczych zwróci Ci pieniądze na kartę lub konto, z którego płaciłaś.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mlipski0 pytaj wobec tego allegro dlaczego wprowadziło Cię w błąd! , portal nie ma mocy prawnej aby zmusić sprzedawców do zwrotów w terminie jakim sobie umyśli ... może tylko zalecić

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

Allegro mnie informuje 14 dni są przy ZWROCIE towaru - a przy ANULOWANIU powinny być 2 dni

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mlipski0 powtórzę ,,pytaj wobec tego allegro dlaczego wprowadziło Cię w błąd!,, allegro zaleca zlecenie zwrotu w ciągu 2 dni po anulowaniu , ale !!! ALE !!!! nawet w regulaminie nie ma stosownego zapisu bo byłaby to klauzula niedozwolona .

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

to jest to po prostu niezgodne z prawem "ciągu 2 dni po anulowaniu" - nie chce mi się wierzyć

oznacz moderatorów

Client:109840791
#9 Pomysłodawca#

@mlipski0 Sprzedawca dobrowolnie się zobowiązał, że zwróci Twoje pieniądze w ciągu 2 dni roboczych od dnia anulowania transakcji. To zobowiązanie wynika z art. 5.12. a. regulaminu Allegro, który go wiąże niezależnie od przepisów ustawy o prawach konsumenta. Przywłaszczenie Twoich pieniędzy na dłużej, niż to wynika z regulaminu narusza ten regulamin i powinno być podstawą co najmniej do zawieszenia konta sprzedawcy. Napisz w tej sprawie skargę przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i domagaj się zwrotu przywłaszczonych pieniędzy. Ponieważ zapłaciłeś przed anulowaniem transakcji, możesz też rozpocząć dyskusję ze sprzedającym (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś): https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob... 

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

O tu konkretna odpowiedz - zatem wykonałem oba w/w wskazane punkty - i czekamy

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

A czy technicznie i praktycznie realne jest tytułowe rozwiązanie:

Automatyczny natychmiastowy zwrot pieniędzy po anulowaniu
- to by rozwiązało problem.
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@mlipski0 Dałeś się podpuścić do niepotrzebnej awantury > zobaczysz jaka będzie odpowiedź Allegro > "nie możemy zmusić sprzedającego do zwrotu w ciągu 2 dni, ma na to 14 dni"  W dyskusji będzie to samo > a konta mu Allegro nie zablokuje > ten gość pisze z kilku różnych kont i napuszcza na awanturę > stracisz czas i nerwy > ale jesteś dorosły > Twoja decyzja.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@mlipski0 Automatyczny zwrot nie wchodzi w grę ze względu na różne formy płatności > chociażby płatność za pobraniem > ten temat był tu już poruszany i odrzucony przez Allegro

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

To u podstaw jest chyba potężny błąd w samej zasadzie tego "anulowania" i liczenie "po dobroci" - może naiwnie - na to że przedsiębiorca się w terminie 2 dni jednak wywiąże - bo tyle z tego zrozumiałem ?

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Nie ma w prawie terminu "anulowanie transakcji". Allegro tworzy sobie własne przepisy, które właściwie to nie wiadomo do czego się odnoszą.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mlipski0 ot i doszedłeś do sedna czyli kolizji pomiędzy zapisem Ustawodawcy , a gryzmołem allegro .

oznacz moderatorów

mlipski0
#8 Zapaleniec#

"Automatyczny zwrot nie wchodzi w grę ze względu na różne formy płatności > chociażby płatność za pobraniem" - a przy wyłączeniu "za pobraniem" - to już proponowany automat "by zadziałał" ?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@mlipski0 Masz rację > ten problem też już był poruszany na AG >  kończy się przyznaniem racji co do 14-dniowego prawa do zwrotu > i żadnych zawieszeń konta sprzedawcy

Mimo, że odpowiadają Ci sprzedający > ale doświadczeni > tacy którzy wiedzą jak działa Allegro > żadne poduszczanie do awantur tego nie zmieni

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@mlipski0  Pomysł bardzo dobry tylko wymaga od Allegro zmiany definicji zawarcia umowy.

Wystarczy napisać w definicji że transakcja jest zawarta dopiero  w momencie potwierdzenia transakcji przez sprzedającego, a nie jak dotychczas że w momencie kliknięcia "Kupuję i płacę"

Byłoby to bardziej logiczne bo  do zawarcia umowy potrzebna jest akceptacja obydwu stron a nie samo  kliknięcie kupującego.  Zdarza się że sprzedający nie ma jeszcze przedmiotu "pod ręką"  i czytam tutaj wiele pytań sprzedających jak się wycofać z niechcianej umowy.

oznacz moderatorów