Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałem zakupu, wystawiłem negatywną opinię (towar był zapakowany w "śmieci") i zostałem zablokowany przez sprzedawcę. Czy jest to zgodne z prawem obowiązującym w Polsce? Sprzedawca nie ma prawa ukrywać ani odmówić sprzedaży klientowi bez istotnego uzasadnienia. Mówi o tym art 135 KK.
W mojej opinii wystawienie negatywnego komentarza nie jest istotnym uzasadnieniem odmowy sprzedaży (tak jak byłoby np. w przypadku uiszczenia opłaty za wcześniejsze zamówienia).
Ponadto kupujący nie ma możliwości zablokowania sprzedawcy (kiedyś chyba można było to zrobić, teraz nie widzę takiej opcji) co stanowi istotną dysproporcję praw kupujący-sprzedający. Dodatkowo jako kupujący nadal widzę w wynikach wyszukiwania oferty sprzedawcy, który mnie zablokował, mogę takie produkty dodać do koszyka, a nie mogę ich zamówić - jest to delikatnie mówiąc denerwujące i wprowadzające w błąd.
W takim wypadku wypadałoby podejść do sprawy trochę inaczej i spróbować ją rozwiązać polubownie, a nie sadzić nega bo się komuś wypełnienie paczki nie spodobało.
@Volvox niekoniecznie sprzedawca nie szanuje klientow i nie zamierza podnosić swoich usług. Popatrz od strony sprzedawcy. Wysłał Ci towar wszystko było wg niego ok A Ty mu walnales negatyw i pojechałeś po statystykach. Może on nawet nie pomyślał że te szmaty to problem dla kupującego. Ot wyjmie i wyrzuci. A Ty zamiast psuć mu opinie negatywem za sposób pakowania to mogłeś mu napisać mail że te "szmaty" Ci przeszkadzały estetycznie. Ewentualnie obniżyć gwiazdkę, dwie ale od razu negatyw? To powinno być używane dla "niereformowalnych" sprzedawców, kombinatorow, unikakacych kontaktu z klientem. Pomysl sprzedający też człowiek ma prawo się pomylić coś źle zrobić ale daj mu szansę to poprawić. Negatyw to wg mnie ostatecznosc
@Volvox wlasnie gdyby sie nie wyświetlało byłoby niezgodne z prawem. Sprzedawca nie może ukrywac towaru - bo tego zabrania przepis.
Natomiast w uzasadnionych przypadkach sprzedawca może odmówić sprzedazy. Wlasnie dlatego taka a nie inna forma Czarnej listy. Własnie po to aby byla ona zgodna z prawem.
Natomiast stworzenie "czarnej listy sprzedawców" tak aby klient mógł zaznaczyc czyich ofert nie chce widziec to w sumie ciekawy pomysł. Wówczas to nie dprzedawca by ukrywał zakup lecz byłby to wybór klienta że nie chce produktów danego sklepu oglądać. I takie cos moim zdaniem nie lamaloby żadnych przepisów
@_Likos_ ja też uważam, że ciekawym pomysłem mogłaby być czarna lista sprzedających. Może to po części pomogłoby wyeliminować tych, którzy wystawiają setki albo tysiące identycznych (zdublowanych) aukcji. Można by to zgłosić jako pomysł do allegro. Niech inni ocenią co o tym sądzą
"W mojej opinii wystawienie negatywnego komentarza nie jest istotnym uzasadnieniem odmowy sprzedaży" - tak jak napisałeś to tylko Twoja opinia.
Opinia sprzedawcy może być inna.
Uważam, że odmowa sprzedaży klientowi, który wystawia negatywne opinie za tak błahe i nieistotne sprawy oraz publiczne oczernianie sprzedawcy to wystarczający powód do umieszczenia delikwenta na czarnej liście.
Takie postępowanie może doprowadzić do obniżenia wartości sprzedaży, a firma zgodnie z kodeksem handlowym ma - zarabiać.
Zatem odmowa sprzedaży takiemu klientowi ma na celu wywiązanie się z obowiązków firmy na które nakłada kodeks handlowy.
Nie potrafię pojąć, dlaczego chcesz ponownie kupić u sprzedawcy z którego usług nie byłeś zadowolony, czyżby "śmieci" okazały się przydatne.
@Volvox Nie twierdze, ze nie masz racji bo nie znamy szczegółów ale powód, fajnie by było, gdybyśmy mogli się do niego odnieść. Masz jakieś zdjęcia tych "śmieci" Jak to wyglądało, co to było?
@ZibiK30 autor postu już pisał że te "śmieci" to brudne szmaty
Pakowanie zgodnie z ideą zero waste - nie został wyprodukowany żaden wypełniacz 😉
@gemma22 znam już różne opisy ludzi i fakty jakie się okazywały potem 😉 Coś co dla jednego może być szmatą i śmieciem dla drugiego naturalnym workiem jutowym czy innym materiałem ochronnym. Dlatego wolę zobaczyć aby nie dać się ponieść fantazji, bo wyobrażam sobie tą "szmatę" z opisu jako taką do podłogi po korzystaniu półrocznego mycia klatek schodowych i też byłbym oburzony 😉
@ZibiK30 też bym może się "obruszyła" na taki "wkład" ale pewnie bym po prostu wyrzuciła i nie rozkminiała tematu i do głowy by mi nie przyszło dawać za to negatywa. No chyba, że chleb by mi w to zapakowali 😄
@gemma22 Ja jestem już trochę przewrażliwiony, prawie każdy pokrzywdzony tu koloryzuje swoją krzywdę a dwie linie obrony i ataku się rozwodzą nad tym, potem pojawia się moderator lub admin i wykłada wszystkie karty gdzie nagle się okazuje zupełnie inny obraz 🤣
Jak drzewiej coś sprzedawałem to czasem jako "wypełnienie" używałem starych gazet.
Strach teraz pomyśleć co by było jakbym np stałemu czytelnikowi naszej gazety wysłał coś zapakowane w wyborczą 😄
@szejk-gmbh Chodzi Ci chyba o Nasz Dziennik 🙂
A może by właśnie docenił, że wykorzystałeś gazetę do tego, do czego się jego zdaniem nadaje 😉
Masz rację, pomyliłem z lokalną gazetą wydawaną przez parafię 😉
Wiesz, interpretacja mogłaby być różna. Jeden by się ucieszył, inny pieklił że go "indoktrynuję" 😄
@Volvox Produkty nadal możesz zamówić, tylko musisz założyć sobie nowe konto lub kupić jako niezarejestrowany.
Ale z tym zapakowaniem to chyba przesadziłeś. Jeśli to były na przykład części do samochodu to głupio wymagać żeby zapakował w wyprane i wyprasowane ściereczki. Z drugiej strony nie wierzę aby pakował w szmaty artykuły spożywcze. Następnym razem powinien przysłać ci puste czyściutkie pudełko, przecież kupujesz towar czy opakowanie?
raczej art 135. KW a nie KK
@Volvox przypuszczam, że gdy udasz sie na zakupy osobiscie to zostaniesz obsłużony.
Sprzedający odmawia Ci zakupu i dostawy w formie wysyłkowej dla Twojego dobra.Unikniesz w ten sposób kolejnego rozczarowania z nieodpowiedniego opakowania
Sprzedaje i kupuje na allegro i faktycznie brakuje tutaj opcji blokowania wyświetlania ofert wybranych sprzedających
@br. no jeszcze troche i skonczą sie takie zabawy w kupowanie z niezarejestrowanego konta.
Pakowanie w byle co to pokłosie tego że sprzedawcy muszą dokładać do kosztów wysyłek nawet gdy są one zgodne z cennikami dostawców .Koszt opakowanie nie jest opłacany przez klienta tylko sprzedawca musi sobie go potrącić ze swojego zysku. Nie każdego sprzedawcę na to stać a klienci by chcieli wszystko za darmo .