Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiona przeze mnie szczoteczka bezapelacyjnie posiadała wadę ukrytą w momencie zakupu, która ujawniła się po ok. 2 miesiącach od zawarcia transakcji ze sprzedającym. Niestety nie jestem w stanie zareklamować produktu, ponieważ nie mam możliwości kontaktu ze sprzedającym ( jego konto Allegro zostało zablokowane)
Zatem w chwili obecnej uważam, że zostałam pozbawiona podstawowego prawa konsumenta - reklamacji produktu.
Rozpoczęłam dyskusję, jednak Allegro każe mi zgłosić sprawę na policję. Tylko, że jak mam to zrobić, skoro otrzymałam zakupiony przedmiot i usłyszę, że sprawa nie nosi znamion oszustwa/przestępstwa...
Trochę przykre, że platforma Allegro umywa niejako ręce od sprawy...
zawsze możesz wysłać do producenta, skoro nie ma jak wbić do sprzedawcy 🙂
sprzedawca i tak by nic innego nie zrobił, jak wysyłka do producenta, a i tak i tak za tą wysyłkę zapłacisz 😛
Wysłanie do serwisu wiąże się z dołączeniem dowodu zakupu, który w tym przypadku stanowi jedynie Dowód Wpłaty bez numeru. Wątpię, iż serwis uzna taki dokument.
Do producenta wysłać - niby można, ale z jakimś zgłoszeniem? Na jakiej podstawie?
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć (rozpatrzeć?) reklamację. I co w ramach niej zrobi to już jego sprawa. Nie sądzę aby mógł jakoś obciążyć konsumenta za wysyłkę danego towaru do producenta.
nie obciąży, jedynie co to kupujący będzie musiał zapłacić za wysyłkę do sprzedającego, w końcu to nie zwrot 14d 🙂 ja bym wysłał do praducenta, jeśli oczywiście jest gwarancja, a sprzedający powinien wrzucić do paczki paragon, na tej podstawie mamy reklamację 🙂
No właśnie - nie wiemy czy jest gwarancja, nie wiemy kto jest gwarantem, nie wiemy czy zgłoszenia gwarancyjnego jest potrzebny dowód zakupu. nie wiemy czy to w ogóle zakup konsumencki.
Sporo tych pytajników.
Ale jak to - nie masz w emailu z potwierdzeniem zakupy danych sprzedającego? Zwykle są takie informacje. Co Cię interesuje jego konto na Allegro, które zresztą nie jest stroną w transakcji?
Chyba się nie rozumiemy... Co mi po danych sprzedającego, skoro nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile???
Telefon i email - no zgadza się, może nie być kontaktu. Ale masz zapewne jakiś adres sprzedawcy.
Zoba tutaj: https://forumprawne.org/prawo-cywilne/
@majtuniaJesteś w stanie zareklamować produkt. Aby złożyć reklamację konto na Allegro sprzedawcy nie musi być aktywne. Znasz dane sprzedawcy, odeślij na adres do reklamacji lub na adres firmy towar z pismem reklamacyjnym. Brak odpowiedzi na żądania podane w piśmie w ciągu 14 dni jest równoznaczny z uznaniem roszeń. Potem już tylko Rzecznik konsumentów, jeśli nadal nie będzie kontaktu. Dodatkowo, po odesłaniu przedmiotu i po braku jakiegokolwiek kontaktu i zwrotu wpłaty możesz wypełnić wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. W niektórych przypadkach w celu skorzystania z POK kupujący nie musi zgłaszać sprawy na policję.
Zasady reklamacji; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/
Panie kolego, a skąd wiesz, że to zakup konsumencki?
@exoryna Nie wiem, doświadczenie mi podpowiada i nie tylko;
"Zatem w chwili obecnej uważam, że zostałam pozbawiona podstawowego prawa konsumenta - reklamacji produktu."