anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

brak możliwości zareklamowania zakupionego przedmiotu - konto sprzedajacego zablokowane

majtunia
#7 Wielbiciel#

Zakupiona przeze mnie szczoteczka bezapelacyjnie posiadała wadę ukrytą w momencie zakupu, która ujawniła się po ok. 2 miesiącach od zawarcia transakcji ze sprzedającym. Niestety nie jestem w stanie zareklamować produktu, ponieważ nie mam możliwości kontaktu ze sprzedającym ( jego konto Allegro zostało zablokowane)
Zatem w chwili obecnej uważam, że zostałam pozbawiona podstawowego prawa konsumenta - reklamacji produktu.

Rozpoczęłam dyskusję, jednak Allegro każe mi zgłosić sprawę na policję. Tylko, że jak mam to zrobić, skoro otrzymałam zakupiony przedmiot i usłyszę, że sprawa nie nosi znamion oszustwa/przestępstwa...

Trochę przykre, że platforma Allegro umywa niejako ręce od sprawy...

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

konto zamknięte
Nie dotyczy

zawsze możesz wysłać do producenta, skoro nie ma jak wbić do sprzedawcy 🙂
sprzedawca i tak by nic innego nie zrobił, jak wysyłka do producenta, a i tak i tak za tą wysyłkę zapłacisz 😛

oznacz moderatorów

majtunia
#7 Wielbiciel#

Wysłanie do serwisu wiąże się z dołączeniem dowodu zakupu, który w tym przypadku stanowi jedynie Dowód Wpłaty bez numeru. Wątpię, iż serwis uzna taki dokument.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Do producenta wysłać - niby można, ale z jakimś zgłoszeniem? Na jakiej podstawie?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć (rozpatrzeć?) reklamację. I co w ramach niej zrobi to już jego sprawa. Nie sądzę aby mógł jakoś obciążyć konsumenta za wysyłkę danego towaru do producenta.

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

nie obciąży, jedynie co to kupujący będzie musiał zapłacić za wysyłkę do sprzedającego, w końcu to nie zwrot 14d 🙂 ja bym wysłał do praducenta, jeśli oczywiście jest gwarancja, a sprzedający powinien wrzucić do paczki paragon, na tej podstawie mamy reklamację 🙂

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

No właśnie - nie wiemy czy jest gwarancja, nie wiemy kto jest gwarantem, nie wiemy czy zgłoszenia gwarancyjnego jest potrzebny dowód zakupu. nie wiemy czy to w ogóle zakup konsumencki.

Sporo tych pytajników.

 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Ale jak to - nie masz w emailu z potwierdzeniem zakupy danych sprzedającego? Zwykle są takie informacje. Co Cię interesuje jego konto na Allegro, które zresztą nie jest stroną w transakcji?

oznacz moderatorów

majtunia
#7 Wielbiciel#

Chyba się nie rozumiemy... Co mi po danych sprzedającego, skoro nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile???

 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Telefon i email - no zgadza się, może nie być kontaktu. Ale masz zapewne jakiś adres sprzedawcy.

Zoba tutaj: https://forumprawne.org/prawo-cywilne/

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@majtuniaJesteś w stanie zareklamować produkt. Aby złożyć reklamację konto na Allegro sprzedawcy nie musi być aktywne. Znasz dane sprzedawcy, odeślij na adres do reklamacji lub na adres firmy towar z pismem reklamacyjnym. Brak odpowiedzi na żądania podane w piśmie w ciągu 14 dni jest równoznaczny z uznaniem roszeń. Potem już tylko Rzecznik konsumentów, jeśli nadal nie będzie kontaktu. Dodatkowo, po odesłaniu przedmiotu i po braku jakiegokolwiek kontaktu i zwrotu wpłaty możesz wypełnić wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. W niektórych przypadkach w celu skorzystania z POK kupujący nie musi  zgłaszać sprawy na policję.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/jak-zlozyc-zawiadomienie-o-przest...

Zasady reklamacji; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/

 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Panie kolego, a skąd wiesz, że to zakup konsumencki?

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@exoryna Nie wiem, doświadczenie mi podpowiada i nie tylko;

"Zatem w chwili obecnej uważam, że zostałam pozbawiona podstawowego prawa konsumenta - reklamacji produktu."

oznacz moderatorów