anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wysyłki towaru od sprzedającego

DevilTM
#4 Eksplorator#

Witam. 

Borykam się z pewnym problem , ponieważ dnia 19 lutego zakupiłem dysk twardy ssd przez opcje kup teraz i płatność z góry. 

Następnego dnia od zapłaty za towar chciałem dopytać się sprzedającego poprzez allegro lokalnie , czy mógłby mi podać ewentualnie nr przewozu do śledzenia wysyłki jednak nie uzyskałem takiej odpowiedzi.

Później napisałem SMS jednak odzew z jego strony był taki sam , czyli zerowy . 

Następnego dnia próbowałem dzwonić jednak nikt nie odbierał telefonu , więc zapytałem znowu na allegro lokalnie , kiedy mógłbym spodziewać się ewentualnej wysyłki towaru jednak  jak wcześniej zostałem bez odpowiedzi.

Próbowałem znowu skontaktować się ze sprzedającym drogą SMS i zadzwoniłem parę razy jednak nieskutecznie.  

Nie pozostało mi jednak nic innego jak założenie sporu transakcji , więc zrobiłem to.

Sprzedający z początku wcale  się nie odzywał. 

Ja za to codziennie przedstawiałem screeny z informacją ,że próbuje ze sprzedającym się skontaktować jednak nie jest to możliwe , bo nie reaguje na żadne możliwości przekazu.

Jedyną różnicą było ,że później , gdy dzwoniłem do sprzedającego była tylko i wyłącznie linia zajęta i tak cały czas ,więc stawiam,że po prostu mój numer został zablokowany przez sprzedającego.

Mijały dni i mogłem wreszcie poprosić o pomoc samo allegro.

 

Z początku allegro dało sprzedającemu czas na odpowiedź jednak nie zareagował.

Poprosiłem Państwa z allegro następnego dnia o pomoc i poprosili sprzedającego o zwrot pieniążków jeżeli towar nie został jeszcze wysłany i możliwość nałożenia blokady na konto jeżeli dalej sprzedający będzie unikał odpowiedzi.

Po dłuższej chwili sprzedający się odezwał ,że nie dostał żadnej wpłaty i prawdopodobnie zostałem oszukany , ale sam system allegro zakończył płatność i wcześniej wysłałem potwierdzenie wpłaty przez bank , więc to niemożliwe, żeby sprzedający nie otrzymał pieniędzy.

Państwo z allegro dali informacje sprzedającemu, że jego saldo znajduje się na koncie i nie zostało jeszcze wypłacone i poinformowali sprzedającego, o tym jakby mógł zaksięgować pieniądze jednak ja zapytałem, że skoro sprzedający pisał wcześniej ,że nie posiada towaru i został sprzedany już na **piiip** i nie miałby nawet jak mi wysłać tego towaru , czy nie mogę poprosić o bezpośredni zwrot pięniążków na moje saldo allegro jeżeli tak , czy siak nie zostały wypłacone jednak Państwo z allegro poinformowali mnie ,że musza dostać zgodę sprzedającego ,żeby mogli mi zwrócić pieniądze na saldo, co jest dla mnie trochę nie zrozumiałem ,żeby dostać jeszcze zgodę sprzedającego do tego , żebym takowy zwrot mógł dostać , bo sam wcześniej przyznał, że zostałem oszukany i towaru po prostu nie ma.

I teraz moje pytanie , co jeżeli sprzedający zaksięguje sobie pieniądze i nie zwróci mi ich ? Będę musiał się o nie dalej ubiegać ? Zamiast po prostu zrobić teraz zwrot na konto jeżeli nie zostały one jeszcze wypłacone przez sprzedającego. 

 

Dziękuje za wszelką pomoc Adam.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

mdrogeria
#21 Demiurg#

DevilTM po zakończonej dyskusji pracownik poinformuje Cię o możliwości wystąpienia o rekomensatę z POK

oznacz moderatorów

DevilTM
#4 Eksplorator#

Bardzo dziękuje za rade. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DevilTM Poproś w Dyskusji o pomoc Allegro, sprzedawca ma Ci wysłać towar lub niezwłocznie zwrócić wpłatę. Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy - nie pozwól się zwodzić. Nie otrzymasz towaru i zwrotu wpłaty mimo pomocy pracownika Allegro, po 14 dniach od zakupu wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. To postawi na baczność i sprzedającego i Allegro. Wnioski są rozpatrywane średnio w 7 dni i pieniądze niemal na pewno otrzymasz; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Wcześniej zakończ Dyskusję jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów

DevilTM
#4 Eksplorator#

Dzięki wielkie za sprostowanie niektórych spraw ,chyba zostaje mi tylko przeczekanie tego czasu  mimo, że sprzedający ewidentnie gra na zwłokę. Myślałem jednak ,że zwrot będzie natychmiastowy po takiej odpowiedzi , dodatkowo,że pieniądze są cały czas niezaksięgowane i znajdują się na saldzie allegro , ale zostaje raczej przeczekać to wszystko.

oznacz moderatorów

madziara2205
#7 Wielbiciel#

Witam. A ja trochę z innym pytaniem bo mam podobny przypadek, że sprzedający zwleka z wysyłką i zwodzi, że nie ma czasu. Otóż czy takie konto ponosi jakieś konsekwencje np zostaje zablokowane? 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@madziara2205 Cześć. Czy termin wysyłki minął? Prowadzisz dyskusję ze sprzedającym? 

oznacz moderatorów

madziara2205
#7 Wielbiciel#

Dziś jest tydzień od zakończenia aukcji. Wczoraj sprzedający napisał do mnie wiadomość, że przez parę dni był chory ( co jest raczej nieprawdą bo dwa dni wcześniej kiedy do niego napisałam twierdził, że pracuje i nie ma czasu na wysyłkę nic nie wspomniał że jest chory 🤷 ). Podobno dzisiaj ma wysłać przedmiot... zobaczymy. Nie otworzyłam jeszcze na allegro dyskusji w tej sprawie próbuje być cierpliwa i się dogadać,ale jeżeli dziś tego nie wyśle pomimo zapewnień i znów będę słyszała kolejne wymówki to podziękuję i otwieram spór. 

Rozumiem, że coś może wypaść. Rozumiem, że można zapomnieć.Rozumiem, że choroba,ale zasłaniać się brakiem czasu gdzie doba ma 24h. Jak się chce coś sprzedać i wystawia się dany przedmiot to trzeba znaleźć czas na jego wysłanie. Jak się nie ma czasu i się nie chce to się nie wystawia. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@DevilTM Tak tylko w kwestii technikaliów - dysk albo jest twardy (HDD), albo SSD.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów