Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, jakie kroki podjąć, by odzyskać płatność, której dokonałem przez Blik jeśli anulowałem zakup?
Mam takie trzy przedmioty, w przypadku innej płatności sprzedający zwrócił pieniądze niemal natychmiast, a te trzy wiszą i pieniądze nie wracają.
Anulowana płatność czy anulowany zwrot, różnica taka że po anulowaniu lub nieudanej płatności środki wrócą same a po zwrocie zwraca sprzedajacy.🤔 Sprzedający ma zwrócić niezwłocznie ale ma na to 14dni, jak minie termin to wówczas możesz zadziałać.
@LEW433
Anulowana płatność czy anulowany zwrot
🤣🤣🤣
Czytasz ?
Po anulowanym zwrocie - sprzedawca nic nie zwróci.
@Client:47583407
jakie kroki podjąć ...
A jakie kroki (i w jaki sposób) już podjąłeś ?
@Client:47583407 poproszę o potwierdzenie czy chodzi o zwrot wpłaty za zamówienie nr 6e8f4164-1188-11ed-b1a3-e148f5524e7d?
Tak, 6e8f4164-1188-11ed-b1a3-e148f5524e7d.
@Client:47583407 widzę, że żaden z trzech sprzedających nie zwrócił wpłaty, a minęły już 2 dni od anulowania zakupu, dlatego poproszę o wysłanie do nich wiadomości z przypomnieniem o tym zwrocie. Jeśli do wtorku nie otrzymasz powiadomienia e-mail o zwrocie, napisz tu proszę ponownie.
@la_nika ??? 2 dni ??? w polityce macie że powinien a nie że musi, oczywiście nie widzę powodu żeby sprzedawca przy anulowaniu trzymał kasę 14 dni 🙂 ale @Client:47583407 zgodnie z prawem ma do 14 dni, więc wróć tu jak minie 14 dni od anulowania - odstąpienia 🙂
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
@kostas11
"Powinien zwrócić" to znaczy, że ma tak zrobić.
Oczywiście w przypadku zachowania terminu 14 dniowego wynikającego z przepisów Ustawy (a uchybieniu terminowi 2 dniowemu wynikającemu wyłącznie Regulaminem) - Sprzedawca nie podlega żadnym sankcjom wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, ale może podlegać sankcjom nakładanych Regulaminem (którego stosowanie przez samą Spółkę pozostawia wiele uzasadnionych wątpliwości).
Mój błąd, tylko ta jedna płatność nie została zwrócona, pozostałych nie widzę w historii mojej bankowości, jak również na allegro nie ma informacji o tym, że sprzedająca ma dokonać zwrotu środków.
To czekam do pełnych 14 dni, dziękuję za pomoc.