Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zakupiłem kilka przedmiotów, po otwarciu przesyłki okazało się że brakuje pewnego elementu oraz inny przedmiot jest innego typu niż zamówiłem. Zgłosiłem fakt sprzedającemu, na co otrzymałem odpowiedź aby złożyć protokół szkody u przewoźnika. Dostawa była do paczkomatu Inpost, przesyłka była w stanie nienaruszonym.
Czy zasadnym w tej sytuacji jest występowanie do przewoźnika skoro w mojej ocenie wywiązał się z usługi, a to po stronie sprzedającego najprawdopodobniej leży pomyłka przy pakowaniu ? Jaki kroki mam podjąć ?
@Client:108294266, jeśli Twoje zamówienie jest niekompletne lub niezgodne z opisem, odpowiada za to sprzedający. W takiej sytuacji możesz otworzyć Dyskusję i poprosić w niej o pomoc pracownika Allegro.
@Client:108294266 @mr_oma ubytek w przesyłce zgłosić do przewoźnika może jedynie adresat, gdyż sprzedawca, który jest pewny wysłania kompletnego zamówienia nie jest w stanie tego faktu stwierdzić. I jest do tego wręcz zobligowany art. 92 prawa pocztowego. Sądy w swoich orzeczeniach są co do tego zgodne.
zgodnie z sugestią otworzyłem dyskusję, sprzedawca twierdzi, że powinienem złożyć reklamację bezpośrednio do niego poza Allegro wysyłając na maila lub pocztą tradycyjną, argumentując to tym, że to sprzedawca ją rozpoznaje a nie Allegro 🙄 Czekam na możliwość włączenia Allegro do dyskusji.
@medalik_2009 przesyłka przyszła w nienaruszonym stanie, nie było śladów zewnętrznej ingerencji, wiec jak w tym przypadku można obwiniać przewoźnika ? Sprzedający ma wiele negatywnych komentarzy wskazujących na błędy w pakowaniu przesyłek, co tylko utwierdza w przekonaniu po czyjej stronie leży wina.
@Client:108294266 orzeczenie Sądu Rejonowego we Wrocławiu (Sygn. akt II Ca 670/17) dotyczące rzekomego braku telefonu w przesyłce:
"Podmiotem uprawnionym do wniesienia reklamacji może być zatem i adresat przesyłki pocztowej, choć nie jest on stroną umowy o świadczenie usług pocztowych zawartej z operatorem pocztowym. W sytuacji jednak, gdy otrzymał on przesyłkę pocztową lub kwotę pieniężną z przekazu pocztowego, to właśnie on może stwierdzić, czy nie zostały one uszkodzone, utracone czy nie nastąpił ich ubytek. Adresat wówczas staje się podmiotem zainteresowanym w prawidłowym wykonaniu zobowiązania przez operatora pocztowego, gdyż to on jest beneficjentem tych usług. Adresat będzie też uprawniony do złożenia reklamacji w każdym przypadku, pomimo braku doręczenia mu przesyłki albo przekazu pocztowego, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń. Uwzględniając okoliczności niniejszej sprawy, to jest przede wszystkim fakt odebrania przesyłki przez powoda i stwierdzenie przez niego po otwarciu ubytku, winien był on zgłosić reklamację, w jakim to zakresie jak wynika z powołanego przepisu nie musiał zyskiwać zrzeczenia się roszczeń przez nadawcę, a tym bardziej sam nie musiał zrzekać się żadnych roszczeń względem nadawcy, nie musiał też przedkładać dowodu nadania Powód bez żadnych przeszkód mógł zatem zgłosić reklamację, czego nie uczynił."
Ja tylko napisałem co mówi art. 92 Prawa pocztowego. Bezkrytyczne, bez żadnego poparcia w przepisach twierdzenie przez Allegro, że za wszystko odpowiada sprzedawca zaczyna mnie już drażnić.
Podążając tokiem tego orzeczenia, nieuczciwy sprzedający równie dobrze może wysłać pustą paczkę, a kupujący który dokona jej odbioru jest beneficjentem usługi i powinien dochodzić swoich roszczeń u przewoźnika, który nie zawinił w owym przypadku 🙂
@Client:108294266 Podstawowa zasada prawa zapisana w k.c. - onus probandi, czyli ciężar dowodu - art. 6 k.c. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.
Ciężar spoczywa na tym, kto twierdzi, a nie na tym, kto przeczy, w konkretnym przypadku to kupujący twierdzi, że przesyłka jest niekompletna, wiec wg. art. 6 k.c. i art. 232 k.p.c. powinien to udowodnić, tylko jak ?
Dokumentując otwarcie każdej przesyłki ?
Otwierając przesyłkę w obecności innej osoby ?
Nie ma co dyskutować, należy otworzyć dyskusję i tam masz pomoc Allegro i tam wszystko się wyjaśni, za przesyłkę do chwili odbioru odpowiada sprzedajacy przy zakupie konsumenckim, za złożenie protokołu u przewoźnika jest 7 dni, Ja bym zostawił składanie reklamacji sprzedającemu, otwieraj dyskusję(nic poza Allegro): https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@Client:108294266 @LEW433 odpowiedź Allegro z dzisiaj, gdy zadaliśmy pytanie co z przesyłką, co do której stanu zawartości są wątpliwości:
Szach i mat 😎