anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mam zrobić? pierwszy raz taka sytuacja na allegro ;/

Ravsos
#8 Zapaleniec#

Witam trafiła mi się dziwna rzecz bo od firmy a nie osoby prywatnej. Do rzeczy. 15 października zakupiłem parownicę do ubrań, pieniążki poszły po przez płatność allegro tego samego dnia, paczuszka przyszła 17 października.. Użyte słowo nie jest przypadkowe bo żadna parownica do ubrań prawa zmieścić się nie ma, co najwyżej trzy paczki papierosów. Zrobiłem zdjęcie na dowód co mi przysłano a paczki nie otwierałem bo po co?

Napisałem jeszcze tego samego dnia do sprzedawcy popierając to zdjęciem że chyba coś im się pomyliło, odpowiedz sprzedawcy cytuję;

"Witam, doszło do pomyłki na magazynie. Bardzo proszę o odesłanie towaru do nas korzystając z darmowego zwrotu"

Tego samego dnia odsyłałem paczkę przez paczkomat korzystając z kodu darmowego zwrotu podanego przez allegro, wpisując w powodzie odsyłki "towar inny niż zamówiony" oraz podając numer konta do zwrotu pieniędzy. Zgłosiłem sprzedawcy nadanie paczki i zapytałem, cytuję;  Teraz zastanowiłem się czy zaryzykować i powtórzyć zakup w waszej firmie? Czy będzie się to wiązać z jakimś dodatkowym prezencikiem przeprosinowym dla zatarcia złego wrażenia ?"

Dzień później odpowiedzią była faktura w PDFie za zakupioną parownicę .

Odpisuję wiec tego samego dnia, cytuję; "Dzięki że dostałem rachunek za zapłaconą parownicę której na oczy nie widziałem".

Brak odpowiedzi.

Minął dzień milczenia sprzedawcy. Dziś napisałem z podniesionym już ciśnieniem, cytuję; 

"Witam ponownie, zastanawiam się jak długo państwo będziecie zbywać milczeniem błędnie przysłaną paczkę którą wam odesłałem, która jak widzę od wczoraj ma już status "zwrot u sprzedającego"...? Natomiast z państwa strony ani zamówionej prasownicy ani zwrotu pieniędzy ani nawet słowa przepraszamy... tylko faktura za zakup zakupionego towaru jakby się ktoś w twarz zaśmiał.... Jeśli państwo się nie wypowiedzą do jutra do godziny 12-stej co dalej, sprawę już bez waszego udziału popchnę gdzie trzeba.

(mam na myśli zgłoszenie sprawy do allegro).

 

Nadeszła krótka, treściwa odpowiedź, cytuję;  "Proszę popchnąć. 

 

 

Teraz piszę tutaj szukając rady... Nie mam zamówionej parownicy do ubrań, nie mam pieniędzy, nie usłyszałem nawet słowa przepraszam! ; z czym mam do czynienia? jak się zachować, co zrobić? Będę wdzięczny za każdą rozsądną  podpowiedź. 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ravsos otwórz dyskusję i pchaj ... hmmm jak zalecił sprzedawca , nie zapomnij soczyście i treściwie ocenić zaangażowania sprzedawcy .

oznacz moderatorów

Ravsos
#8 Zapaleniec#

Pomijając butę sprzedawcy czy może być tak że mają jakiś regulamin że mają np 14 dni na rozpatrzenie zwrotu (chociaż pomyłka leży po ich stronie)? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ravsos no niby w przypadku zwrotu konsumenckiego Ustawodawca dopuszcza max. 14 dni na zwrot środków , ale to nie był typowy zwrot tylko źle wydany towar ... tak sie nie robi ... to moje zdanie .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ravsos  Otwórz dyskusję tam sprzedający ma 24godz. na odpowiedź i tam masz pomoc Allegro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Ravsos  Spokojnie, sprzedający ma 14 dni na zwrot pieniedzy i zwróci na pewno, masz na to metody, na przykład wspomnianą dyskusję.

Natomiast wystawienie faktury to norma, każdy sprzedający wystawia, chociaż najczęściej jest to paragon. Prawdopodobnie dostaniesz jeszcze fakturę korygującą po odebraniu zwrotu.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Sprzedawca sam się prosi o kłopoty . Załóż dyskusje to powinno zmienić jego tok myślenia a jak więcej osób będzie mieć u niego taki problem to mogą go przyblokować .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Zwrociles towar wiec ma 14 dni na zwrot kasy.

Fakture wyslal ci automat po odebraniu paczki albo to korekta. 

To ze ktos dopiero co dostal paczke nie oznacza ze zdazyl ja przyjac na magazyn rozpakowac sprawdzic zatwierdzic zwrot.

Allegro dyskusje zamknie od razu jak zleci zwrot wiec zglaszanie do allegro nie ma sensu bo nawet automat ci moze odpisac. Co do kultury osobistej to albo na obsludze klienta jakis cham robi albo ta twoja sugestia prezenciku mogla wygladac tak gratyfikacja albo negatyw

oznacz moderatorów

Ravsos
#8 Zapaleniec#

Też o tym pomyślałem, nie dość że "narobiłem im kłopotów" to jeszcze wspomniałem o jakimś małym gratisie w ramach przeprosin, chyba sprzedawcę doprowadziłem tym do szału. 😉

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

To wcale nie musiał być sprzedawca lub właściciel.  Możliwe że  człowiek który tam miał jakiś dyżur po prostu nie miał uprawnień do żadnych decyzji wiec się nie wypowiadał. I tyle.

Wskazuje na to wypowiedź:  "proszę pchać".  Właściciel nigdy by tak nie odpowiedział.

Najlepiej w takich sytuacjach zachować spokój, oszczędzać słowa, ograniczać epitety.

oznacz moderatorów

Ravsos
#8 Zapaleniec#

Tak nie inaczej planuję jutro zrobić, suche fakty, niech się mierzy z faktami już pod okiem kogoś z allegro.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Nie ma to jak dobre samopoczucie... 

"...pod okiem kogoś z allegro."   Potraktujmy to jako dowcip.. 😂

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Ravsos Chodzi o to, że taką 'niewinną' sugestię sprzedający mógł odebrać jako swego rodzaju 'szantaż' - albo dajesz gratis/rabat itd. albo będzie negatyw.

Niestety ale na allegro zdarza się to nierzadko - sam się o tym kiedyś przekonałem jako sprzedający - co prawda u mnie sytuacja była nieco inna niż ta tutaj opisana bo zostałem 'zaszantażowany' negatywem pomimo braku jakiejkolwiek mojej winy. Ba, nie było nawet żadnego problemu ani powodu do wystawiania negatywa - zwykły szantaż.

Często kupujący każde potknięcie sprzedającego (a czasem nawet jego brak) traktują jako okazję do zgarnięcia gratisu/rabatu.

Pomyłki się zdarzają, nikt nie jest idealny ale też osobiście uważam, że w takim wypadku - zwykłej, losowej pomyłki - oczekiwanie 'gratyfikacji' i specjalnych przeprosin to jakaś fanaberia 🙂

Nie zmienia to oczywiście faktu, że sprzedający powinien zachowywać się profesjonalnie niezależnie od sytuacji.

oznacz moderatorów

Ravsos
#8 Zapaleniec#

"Pomyłki się zdarzają, nikt nie jest idealny ale też osobiście uważam, że w takim wypadku - zwykłej, losowej pomyłki - oczekiwanie 'gratyfikacji' i specjalnych przeprosin to jakaś fanaberia"

Dziwne bo nieobiektywne to tłumaczenie... sprzedawca może się pomylić, nie wolno domagać się wyjaśnień, niedaj boże wzmianki o gratisie a bycie uprzejmym a napisanie "przepraszamy za kłopoty postaramy się to szybko naprawić" musi komuś bardzo boleć.. czy to poszkodowany w tej sytuacji ma się czuć winny?

 

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Ravsos Oczywiście, że wolno się domagać wyjaśnień dlatego też napisałem, że:


"[...] sprzedający powinien zachowywać się profesjonalnie niezależnie od sytuacji."


Poza tym wyjaśnienie chyba jednak dostałaś
"Witam, doszło do pomyłki na magazynie. Bardzo proszę o odesłanie towaru do nas korzystając z darmowego zwrotu"

oznacz moderatorów

Ravsos
#8 Zapaleniec#

I na tym wyjaśnienia się skończyły? A może coś więcej niż tylko pomyliłonamsię ? "czujemy się zobowiązani nadrobić swoją pomyłkę i woli pan zwrot pieniędzy czy jak najszybciej podesłać właściwy towar"?

zabrakło podanej przez sprzedawcę pomocnej ręki, zabrakło słów przeproszenia... za to mam "pchnąć sprawę dalej"...  Pierwsza nagroda "Janusz biznesu 2023" za traktowanie klienta!

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Ravsos w tym, że sprzedającemu zabrakło odpowiedniego podejścia do klienta przyznaję Ci rację. 

oznacz moderatorów