anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mogę zrobić jeśli kupię używany procesor, który po kilku dniach przestanie działać?

MAMY ROZWIĄZANIE!
damian2502
#7 Wielbiciel#

Witam, chcę zapytać o hipotetyczną sytuację. Kupiłem używany procesor, który po kilku dniach okazuje się wadliwy/przestaje działać. Czy pozostaje mi jedynie wysłanie go na przekazaną gwarancję czy można podjąć jakieś kroki wobec sprzedającego? Dziękuję

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@damian2502 sprzedający (nawet jeśli jest osobą prywatną) odpowiada za wadę, która ujawni się w ciągu dwóch lat od zakupu przedmiotu, ponieważ domniemuje się wtedy, że był jej świadom podczas sprzedaży przedmiotu. Kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba, że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni wadliwy przedmiot na wolny od wad lub tę wadę usunie (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany). W przypadku zakupu od osoby prywatnej to na kupującym ciąży obowiązek udowodnienia, że przedmiot był używany zgodnie z przeznaczeniem. To, że kupiłbyś ten procesor jako używany nie ma znaczenia i tak mógłbyś go reklamować, chyba że w opisie byłoby napisane, że przestanie działać albo że ma wadę i ta wada będzie opisana.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@damian2502 Wiem, że to sytuacja teoretyczna, ale jeżeli mowa o samych procesorach - one bardzo rzadko się psują ot tak. Najczęstszym problemem są połamane piny, ale to wychodzi zwykle przy wyjęciu z pudełka (bo czasem to po prostu widać) czy próbie uruchomienia lub włożenia do gniazda. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@damian2502 Nie masz obowiązku korzystać z żadnych gwarancji, możesz skorzystać z rękojmi. Rękojmia trwa 2 lata i w tym czasie sprzedawca odpowiada za wady towaru, więc do niego odsyłasz przedmiot z żądaniem naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub zwrotu wszystkich kosztów. Poczytaj w necie o rękojmi.

Jeśli będziesz miał problem z reklamacją, możesz otworzyć Dyskusję na Allegro i poprosić o pomoc pracownika serwisu, możesz też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących.

Informacje na ten temat znajdziesz w Pomocy Allegro; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych

oznacz moderatorów