anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mogę zrobić jeśli w dostarczonym zamówieniu brakowało jednego produktu?

MAMY ROZWIĄZANIE!
airplant
#9 Pomysłodawca#

Zlozylam zamowienie na przysmaki dla psa i otrzymalam je przez paczkomat w dosyc marnej, uzywanej torbie pooklejanej taśmą. Po otwarciu okazalo sie, że brakuje jednego produktu. Sprzedajacy upiera sie, że wyslal go i radzi składać reklamacje do inpost. Czy ktoś miał moze taką sytuacją?

Dodam, że chodzi o produkt o wartości 5-6 zł, więc na szczeście niedużo ale i tak trochę przykro, że było aż tak marnie zapakowane, że produkty nie utrzymały się w środku. 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@airplant rozumiem, że chodzi o zamówienie nr f515ce60-a54b-11ec-b913-0d7aee7441c2? Możesz reklamować tą przesyłkę, ponieważ nie otrzymałaś zamawianego towaru. 
Jeśli konsument kupi przedmiot od przedsiębiorcy, to przedsiębiorca, czyli sprzedający odpowiada za niebezpieczeństwo uszkodzenia towaru (lub jego zaginięcia) aż do momentu, w którym kupujący odbierze przesyłkę. Jeśli będziesz miała trudności w porozumieniu się ze sprzedającym załóż proszę dyskusję, po 24h będziesz mogła poprosić o naszą pomoc. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
airplant
#9 Pomysłodawca#

Tak, dokładnie to zamówienie - dziękuję bardzo za pomoc!

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@airplant Komentarz powinien być odzwierciedleniem faktycznego przebiegu transakcji i pomagać innym kupującym, więc dobrze jakbyś opisał to.

oznacz moderatorów
airplant
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 Masz rację co do komentarza, tak nalezy zrobic. Tutaj najbardziej mnie dziwi podejscie sprzedającego, wydaje się być zaskoczony, że w ogóle mu zawracam głowę tym "problemem".  Nie chce mi się nawet drążyć tematu o produkt tak niskiej wartości, ale zwykle sprzedawcy w takich sytuacjach starają się jakos pomóc, przepraszają za ew błąd w pakowaniu itd. A tu nic, idź sobie dyskutuj z inpostem 🙂

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@airplant ,,i radzi składać reklamacje do inpost ,, ... śmiechu warte 

Ta ja jako doświadczony sprzedawca radzę Ci w odpowiedni sposób ocenić zaangażowanie sprzedawcy choćby dlatego ,aby żadnemu kupującemu więcej w ten sposób nie napisał .

Zaginiony produkt niewielkiej wartości i szkoda zachodu  , ale po mojemu odpowiednia ocena się należy .

oznacz moderatorów
airplant
#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria No dokładnie, najgorsze jest to podejscie - nie dostałeś towaru to twój problem u mnie stan magazynowy sie zgadza. Nie pamiętam kiedy ostatnio wystawiłam negatywny komentarz, chyba 10 lat temu i bardzo chciałabym tego uniknąć, więc może najpierw spróbuję założyć dyskusję. Dodam, ze zdarzyło mi się kiedyś już raz nie otrzymać kompletnego zamówienia i po zgłoszeniu problemu nie dość, ze dosłali brakujące produkty to jeszcze gratisy w ramach przeprosin. Do tej pory chetnie u tego sprzedającego zamawiam, wiec chyba im się opłaciło.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@airplant Wysyłam już dłuuuugo i wiem , że czsem może się coś przytrafić , ale nigdy mi nie przyszło do głowy żeby klientowi napisać w ten sposób .

oznacz moderatorów
airplant
#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria założyłam dyskusję ale sprzedający się chyba zdenerwował i dalej odsyła mnie do inpostu "Od tego jest reklamacja jak coś nie zgadza, a nie żądać od sprzedającego wysyłki ponownie produktu." 

Mysle, że nawet jak zglosze do inpostu to oni mi tego nie znajdą. To był długi, wąski ogon wołowy, prawdopodobnie z dosyć ostrym koncem (przysmak dla psa:). Jesli sprzedajacy nie zawinal go w nic przed wlozeniem do torby to mogl spokojnie przebic ją w rogu i wypasc. Torba jest oklejona tasma pakowa w kilku miejscach, wiec moze ktos juz zakleil dziurę, trudno powiedzieć.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@airplant nawet się nie wychylaj z samodzielną reklamacją szkoda Twojego czasu i nerwów , jutro o tej porze poprosisz w dyskusji pracownika allegro o pomoc ... spoko .

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@airplant po części ma rację 😞  Sprzedawca odpowiada za towar do momentu odbioru ale kupujący też ma obowiązek zbadania rzeczy przy odbiorze i spisania protokołu, żeby nadawca mógł złożyć reklamację i dochodzić odszkodowania 🙂 

Poprawnie powinno być, jeśli było uszkodzone opakowanie powinnaś spisać protokół ( w paczkomacie zgłosić ma uwagi do paczki ) a jeśli nie było widać uszkodzeń z zewnątrz to do 7 dni spisać protokół i to wszystko odesłać sprzedawcy niech składa reklamację, wtedy jest to wykonane poprawnie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
airplant
#9 Pomysłodawca#

@kostas11  Tak, gdyby to była np torba z widoczną dziurą albo uszkodzone pudełko to na pewno tak należy zrobić. Ale to opakowanie nie miało żadnych widocznych dziur, to byla używana torba/foliopak oklejona w kilku miejscach tasma pakową. Sprzedajacy twierdzi, ze ją w ten sposob zabezpieczyl. Jesli ktos by ją dodatkowo rozerwał z boku to mogl też zakleić taśmą pakową i nie byloby wiadomo, czy to bylo przed czy po wyjęciu produktu. Mogłam jednak przed otwarciem przesylki "wymacać" czy ogon się w niej znajduje i od razu zareagować. Nie przyszło mi to do głowy niestety 😞

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi w dyskusji 🙂

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jak Ci sprzedający radzi składać reklamacje do InPostu to zacznij od tego: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oczywiście pamiętać należy od odpowiednim komentarzu.😁

oznacz moderatorów
airplant
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 Tak właśnie zrobię! Nie chcę nikogo krzywdzić negatywnym komentarzem, moze uda się załatwić polubownie 🙂

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@airplant 
aż tak marnie zapakowane, że produkty nie utrzymały się w środku. 

Ale opakowanie (ta marna torba) było całe czy uszkodzone ? 
Nawet najtańszy produkt przez marne ścianki marnej torby nie przeniknie bez śladu, więc jeżeli opakowanie było nieuszkodzone a zawartość niepełna to problem najprawdopodobniej jest po stronie pakującego przesyłkę (a nie przewoźnika).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów