Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wyobraźmy sobie sytuację, że dzisiaj zamawiam robota sprzątającego od któregoś ze sprzedawców allegro, który oferuje atrakcyjniejszą ofertę niż duże markety. Robot jest tam za 1950 zł zamiast 2300 zł w markecie.
Decyduję się na zakup i po 14 miesiącach robót się psuje. Wracając do allegro widzę, że sprzedawca zamknął sklep a robota sprowadził z Chin (czego oczywiście nie było w opisie oferty).
Z reklamacji nie skorzystam, ponieważ sklepu nie ma. Z gwarancji też ciężko skorzystać, ponieważ robota musiałbym wysłać do Chin co jest średnio opłacalne.
Czy w tym przypadku allegro może mi jakkolwiek pomóc? Jakie kroki podjąć?
Tak. Nie ma sklepu to nie znaczy że zwolniony jest z obowiązku reklamacyjnego, ale jak nie będziesz miał możliwości to Allegro Protect teraz dział do 2 lat: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/allegro-protect/ramy-czasowe-allegro-protect-EY4g8Olr4t8
@zajete123 Sprzedawca jeśli jest/był przedsiębiorcą to odpowiada z tytułu rękojmi za towar przez 2 lata niezależnie od tego czy działalność zamknął czy nadal ją prowadzi.
Z tym, że przez pierwsze 12 miesięcy domniema się, że wada tkwiła w towarze od początku a po upływie 12 miesięcy to Ty musisz wykazać, że wada tkwiła w sprzęcie już w chwili zakupu.
Co do gwarancji to pytanie czy była ona w ogóle udzielona (jest nieobowiązkowa) i jeśli była to jaki był jej rodzaj - producenta czy sprzedawcy.
Problem może się pojawić w sytuacji kiedy kupiłaś od osoby prywatnej. Wtedy rękojmia jest skrócona do 12 miesięcy a też może być wyłączona całkowicie.
Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie: pozostaje Ci tylko skorzystać z ochrony Allegro.
Ja wiem, że sprzedawca odpowiada za produkt prze okres 24 miesięcy itd. a zamknięcie firmy nie zwalnia go z odpowiedzialności cywilnej (mówimy tu tylko i wyłącznie o przedsiębiorcy, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą lub S.C. - inaczej jest z podmiotami mającymi formę prawną).
Aby pociągnąć takiego sprzedawca do odpowiedzialności cywilnej musisz go znaleźć i skutecznie zawiadomić o wadzie produktu. Często jest to niewykonalne, ponieważ po zamknięciu działalności gospodarczej, sprzedawcy pod wcześniejszym adresem zwyczajnie nie ma, telefon i adres @ jest nieaktualny. Jeżeli przedmiot reklamacji nie był drogi to nie wiem czy jest sens marnować na to czas... nie mówiąc już o szukaniu sprzedawcy spoza UE, który zamknął działalność.
Prawdę mówiąc ja w takim przypadku wolę zapłacić 350zł drożej i kupić w markecie. Zawiozłem uszkodzony TV od ręki wymienili mi na nowy bo dystrybutor ma taką politykę. Jak miałbym pakować tego kloca na kuriera, nie wyobrażam sobie tego, raczej nie dojechał by w całości.