anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić jeśli sprzedający nie chce zwrócić wpłaty, ponieważ nie odebrałam przesyłki?

beciao1992
#7 Wielbiciel#

Witam , nie odebrałam produktu z paczkomatu więc wróciła do nadawcy . Nadawca nie chce zwrócić pieniędzy ,co mam zrobić w takim przypadku ? 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@beciao1992 przepisy nie precyzują formy, w jakiej oświadczenie o odstąpieniu od umowy ma zostać złożone. Napisałaś w dyskusji, że rezygnujesz z zakupu, a przesyłka została zwrócona do nadawcy. W prowadzonej dyskusji poproś proszę o pomoc pracownika Allegro, to powinno pomóc 🙂 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

beciao1992
#7 Wielbiciel#

Chodzi o to że nic nie zrobiłam w sensie nie złożyłam zwrotu w aplikacji allegro ani nic i teraz nie wiem ... Jestem bez rzeczy i bez pieniędzy a sprzedający nie chce się dogadać 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@beciao1992 Złożyłaś zwrot w Dyskusji, to wystarczy, nie musisz dodatkowo składać w żadnej aplikacji. Poproś w Dyskusji o pomoc pracownika Allegro, wtedy pieniądze natychmiast otrzymasz. Gdyby mimo to sprzedawca nie oddał, złóż wniosek do POK; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia wtedy odda na pewno. 

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Nie jest to prawda, zgodnie z art 30 Ustawy, to od sprzedającego zależy, czy taką formę akceptuje, ustawowym sposobem jest pisemne powiadomienie sprzedawcy o odstąpieniu. e-mail, zgodnie z Ustawą jest tak traktowany.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@beciao1992 rozumiem. Tak jak napisałam, poproś proszę o pomoc pracownika Allegro w prowadzonej dyskusji. Możesz odstąpić od umowy również e-mailem lub w dyskusji, a z tego co napisałaś wynika, że wcześniej kontaktowałaś się ze sklepem e-mailowo. Nie martw się, na pewno uda się znaleźć rozwiązanie 🙂

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

i ma rację, bo formalnie to Twoja własność. Musisz odstąpić formalnie od umowy, teoretycznie sprzedawca może potrącić Ci koszt przesyłki (w przypadku Smarta też, bo moze jako klient nie wiesz, ze sprzedawca placi część kosztów przesyłki Smart).

oznacz moderatorów