anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

co zrobić jeśli sprzedawca unika kontaktu i zwrotu pieniędzy za towar, który uległ trzeciej awarii?

Client:60098305
#7 Wielbiciel#

Kupiłem piłę spalinową, która niemal od razu uległa awarii. Po serwisie ponownie nie była sprawna i przez moją niewiedzę zgodziłem się na drugi serwis i po wielu perturbacjach piła w końcu do mnie dotarła lecz po raz trzeci uległa zepsuciu. Sprzedawca miga się od jakiejkolwiek odpowiedzialności i jestem cały czas zbywany wysłaniem części, którą to niby sam mam wymienić, a ja chcę po prostu zwrotu pieniędzy za ten bubel.

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

LEW433
#21 Demiurg#

Nie wiem kiedy był zakup, jeżeli już nie da się otworzyć dyskusji, to pisz tu:https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... ale składaj reklamację z tytułu rękojmi, za towar wówczas odpowiada sprzedawca a nie producent: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:60098305 W takiej sytuacji odstąp od umowy na podstawie art. 560 Kc i domagaj się zwrotu wpłaty. Przy reklamacji z rękojmi, jeżeli sprzęt był już raz naprawiany, a wada jest istotna, sprzedawca nie może naprawiać sprzętu po raz kolejny, tylko musi oddać pieniądze. Nie powołuj się na żadne gwarancje, tylko złóż reklamację z rękojmi i odstąp od umowy. Odeślij towar do sprzedawcy na adres podany w zakładce Reklamacja. Jeżeli sprzedający będzie Ci stwarzał problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej zgłoś reklamację z odstąpieniem od umowy i po 24 godzinach w dni robocze poproś tam o pomoc pracownika Allegro.

Jeżeli nie  możesz otworzyć Dyskusji, poproś o pomoc Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Art. 560 Kc.

§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Przepis jest tak skonstruowany, aby sprzedawca nie mógł naprawiać sprzętu w nieskończoność, tylko po pojawieniu się drugiej wady ma obowiązek oddać pieniądze.

Nie dzwoń do sprzedawcy, tylko wyślij reklamację mailem, a jeśli to nie pomoże, w Dyskusji.

oznacz moderatorów