Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
prosze o informacje jaki czas ma sprzedawca na naprawę wysłanego robota sprzatającego. Zgłoszenie rękojmi RMA/AL/PL/23/29/01112 powstało 20 lipca ( data przyjęcia 24 lipca). 3 sierpnia otrzymałem mail że robot będzie naprawiony i rękojmia została rozpatrzona pozytywnie. Zadzwoniłem do firmy po tygodniu i otrzymałem informacje że robot został wysłany do producenta ( czyli to juz jest reklamacja producenta nie rękojmia sprzedawcy). W zeszłym tygodniu wysłem mail z zapytanie i dostałem odpowiedz że robot jest w dalszym ciągu w naprawie. Czy tak długi czas na naprawę robota jest możliwy?
@Client:44278593 tak jest możliwy, przepisy nie precyzują jaki ma to być czas, a to że wysłał do producenta to chyba lepiej niż by miał to sam naprawiać, zgłosiłeś reklamację sprzedawcy i to co zrobi i gdzie Ciebie nie interesuje, ustawowo ma 14 dni na odpowiedź a tą udzielił w czasie 😄
ok. Wolałem się zapytać niz słać co chwile mail do sprzedawcy.
@Client:44278593 to też nie może trwać pół roku, ile można czekać tydzień - dwa ? jak napiszą że czekają na część itp. to jest zrozumiałe, ale w innym przypadku ma to być w rozsądnym czasie 🙂
@Client:44278593 Ustawodawca określa jedynie ramy czasowe na rozpatrzenie reklamacji i tu sprzedający zmieścił się w terminie.
Co do samej naprawy - sprzedawca jest zobowiązany usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego - jeśli robot jest w serwisie producenta i np. czekają za częściami itp. to generalnie wszystko jest w porządku nawet jeśli trwa to długo - pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć.
"otrzymałem informacje że robot został wysłany do producenta ( czyli to juz jest reklamacja producenta nie rękojmia sprzedawcy)"
Jest to reklamacja sprzedawcy - uznał on tą reklamację i to w jaki sposób zostanie naprawiona wada to już tylko i wyłącznie jego sprawa.
Ok, dziękuje za odpowiedz.