anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy istnieje przepis umożliwiający zażądanie zwrotu pieniędzy bezpośrednio na podstawie rękojmi?

MAMY ROZWIĄZANIE!
lukasanswer
#3 Debiutant#

Witam, 

Dnia 30.10.2018 zakupiłem przez allegro konsole xbox one x ze sklepu [edycja]  Podczas pierwszej awarii urządzenia (brak sygnału z konsoli do TV, obraz z konsoli nie wyświetlał się) po złożeniu reklamacji za pośrednictwem strony Avans otrzymałem następującą odpowiedź:

 

"W nawiązaniu do przesłanego zgłoszenia informuję, że w celu uzyskania pomocy proszę o kontakt  z Profesjonalnym Serwisem Producenta:

Dzięki zgłoszeniu reklamacji bezpośrednio do Serwisu Gwarancyjnego, można stale monitorować postępy zgłoszenia. Dodatkowo czas obsługi reklamacji jest znacznie krótszy co wynika z braku pośredniczenia sklepu w przesyłkach.

Z doświadczenia wiem, że uzyskana pomoc będzie najlepszą metodą obsługi reklamacji.".

Zgodnie z otrzymanymi instrukcjami złożyłem reklamację bezpośrednio przez stronę Microsoft. Konsola została wysłana do oficjalnego punktu serwisowego Microsoft w Niemczech. Z powodu braku możliwości naprawy mojej konsoli otrzymałem inną, z innym numerem seryjnym. Historia problemu przesyłania obrazu z konsoli do telewizor bądź monitora  łącznie miała miejsce 3 razy. Trzykrotnie wysyłałem konsolę do serwisu Microsoft i trzykrotnie otrzymałem inną z innym numerem seryjnym. Dzisiaj historia powtórzyła się po raz 4. Czy istnieje jakiś przepis umożliwiający zażądanie zwrotu pieniędzy bezpośrednio od firmy [edycja] na podstawie rękojmi?

Dodam tylko, że okres naprawy konsoli za pośrednictwem firmy Microsoft zajmuje około miesiąca.

 

 

 

 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
Knowhere
#21 Demiurg#

@lukasanswer To dość dziwne, że 4 egzemplarze konsoli pod rząd umarły na to samo. Jedynym wytłumaczeniem tego mogłaby być jakaś wadliwa seria, aczkolwiek przy takim obrocie spraw osobiście szukałbym przyczyny w czymś innym niż stricte konsola (instalacja elektryczna, okablowanie do niej wpinane).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
lukasanswer
#3 Debiutant#

Myślę, że instalacja elektryczna nie może być problemem ponieważ 2 konsole były od momentu otrzymania po naprawie użytkowane w innym mieszkaniu. A okablowanie używane jest oryginalne dołączone do konsoli. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@lukasanswer Reklamację na piśmie powinieneś składać u sprzedawcy z rękojmi i do sprzedawcy oddawać sprzęt. Przy pierwszej reklamacji sprzedawca może sprzęt naprawić lub wymienić, ale przy drugiej (o ile wada jest istotna) możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu wpłaty. Jeśli reklamowałeś z gwarancji, warunki ustala gwarant i możesz tak reklamować i 100 razy.

Jeśli to były pisemne reklamacje na podstawie rękojmi, możesz domagać się zwrotu wpłaty - poproś o pomoc Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Dodam, że jeśli nawet były to reklamacje z gwarancji, możesz teraz odstąpić od umowy ze sprzedawcą, ponieważ wada występuje po raz kolejny, a sprzęt był już naprawiany. Art. 560 Kc.

oznacz moderatorów