Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
7 października 2020 zakupiłem przedmiot: Samsung Galaxy Xcover Pro G715F Dual SIM 4/64GB, od sprzedawcy xxxxx. W szczegółach aukcji (parametry) podana była informacja, iż telefon pochodzi z polskiej dystrybucji. Informację tę, potwierdził sprzedawca w rozmowie telefonicznej (zależało mi szczególnie na tej kwestii). Trzy dni temu, telefon zepsuł się. Udałem się z fakturą (na osobę prywatną) od sprzedawcy, do serwisu Samsung, gdzie poinformowano mnie, iż telefon jest z węgierskiej dystrybucji i potrzebna jest faktura z zakupu pierwotnego (z Węgier) lub wypełniona książeczka gwarancyjna (w przypadku zakupu w Polsce nie była by wymagana, dlatego nie zwróciłem uwagi na to iż dostałem nie uzupełnioną).
Niestety, aukcja na której zakupiłem telefon już nie istenieje. Mam więc pewność, jednak nie mam dowodu na to, iż sprzedawca fałszywie zapewniał o pochodzeniu telefonu z polskiej dystrybucji. Stąd moje pytanie, czy jest szansa uzyskać wgląd do tej aukcji?
Chciałem załatwić sprawę polubownie, jednak próby kontaktu ze sprzedawcą nie dały żadnego efektu, na wiadomości na maila oraz SMS nie odpowiedział, natomiast po kilkunastu próbach dodzwonienia się, wyłączył telefon (poczta głosowa). Wystarczyła by faktura z węgier.
Firma sprzedawcy dalej jest aktywna, sprawdziłem na stronie KRS.
Niezależnie od tego, zamierzam skorzystać z prawa do gwarancji z tytułu rękojmi, gdyż reklamację bezpośrednio u producenta uniemożliwił brak kontaktu (celowy lub nie) ze sprzedającym oraz podanie błędnych informacji w opisie aukcji. Mam jednak obawy co do tej procedury z wyzej opisanych względów.
Z góry dziękuję za pomoc.
@midway777 W tej sytuacji reklamuj wadliwy towar u sprzedającego na podstawie rękojmi, która trwa 2 lata. Jeśli masz problem z kontaktem i ze złożeniem reklamacji, poproś Allegro o pomoc tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedający otrzyma odpowiedni komunikat.
Możesz też, o ile sprzedający jednak nie zareaguje, złożyć wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...
Dziękuję za odpowiedź.
Obawiam się jednak, czy mogę bez obaw wysłać wadliwy przedmiot sprzedawcy. Co w wypadku, gdy sprzedawca nie odpowie, jak to miał w zwyczaju dotychczas. Jaka jest w takiej sytuacji procedura pociągająca sprzedawcę do odpowiedzialności ? W jaki sposób udokumentować fakt, iż wysłałem wadliwy produkt sprzedawcy? Czy potwierdzenie nadania przesyłki kurierem, z potwierdzeniem odbioru (lub odmową) wystarczy jako taki dokument?