anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy klient ma obowiązek zapakowania zwrotu?

Fit-animals
#8 Zapaleniec#

Cześć,

Klientka, kupiła od nas przysmaki dla zwierząt, składającą sie z dwóch różnych produktów. Przez pomyłkę dostała jeden inny niż zamawiała. Po interwencji naprawiliśmy swój błąd i dosłaliśmy jej poprawny produkt. Pani miała zrobić zwrot Allegro z niepoprawną paczką. Niestety Pani twierdzi, że ona nie będzie paczki w nic pakować, może ją wrzucić jedynie do paczkomatu, używa argumentu " Że nie jest naszym pracownikiem i ona nic nie musi", albo każe samemu sobie podjechać po odbiór przesyłki. Tu zaznacze, że My jesteśmy z Dolnego Ślaska a Pani z Trójmiasta. Czy macie jakiś pomysł co można zrobić z takim klientem?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący ma obowiązki w związku ze zwrotom i doskonale wiesz jakie. Wysłaliście inny towar więc w zasadzie nie jak go "ukarać".

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Fit-animals klientka złożyła reklamację, która została uznana. Towar "wadliwy" odbieracie od niej na własny koszt, jednak musi ona go zabezpieczyć na czas wysyłki (opakować w zewnętrzne opakowanie), ponieważ w razie uszkodzenia przesyłki, to ona jako nadawca, poniesie odpowiedzialność. Grzecznie jej to uświadom.

Jeśli Pani będzie się wzbraniać przed odesłaniem rzeczy to kolejność postępowania: wezwanie do wydania rzeczy, wezwanie do zapłaty, przyklepanie nakazu zapłaty w sądzie, komornik. W poprzedniej firmie, w której pracowałem, Pani poniosła koszt ok. 1,5k + koszty egzekucji za nieodesłany, zepsuty tv.  Opakowanie wyrzuciła i stwierdziła, że "nie będzie zawracać sobie głowy szukaniem odpowiedniego opakowania, macie sobie po niego przyjechać".

@Fit-animals i na przyszłość mała porada, z wieloletniego doświadczenia - najpierw odesłanie reklamowanego towaru, potem wysyłka właściwego. Dopóki Kupujący czegoś chce, będzie współpracował, by uzyskać wymianę/naprawę/zwrot kasy. Jeśli to wcześniej dostanie, to często ma wywalone na potrzeby sprzedawcy, bo ma co chciał.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Fit-animals  Teraz możesz ją dopisać do listy nieaktywnych i więcej nigdy niczego u ciebie nie kupi.

A paczkę niech wysle tak jak potrafi. Trudno.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Fit-animals po pierwsze ustawa określa że odbiera go sprzedawca a nie że ma spakować 🙂 

Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
 
Po drugie można to obejść, ale to musisz na przyszłość od razu odmówić doprowadzenia do zgodności z umową i poinformować że zgodnie z prawem może odstąpić od umowy 😄
 
Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 2;
 
6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
 
Jak konsumentom za bardzo w doopach się po przewraca trzeba będzie stosować drugą metodę, w Twoim przypadku taniej bo jeden koszt 🙂
 
 
________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 nadal jak wyślesz po paczkę swojego kuriera ma mu wydać spakowany towar a jak tego nie zrobi to dostanie zgłoszenie na policji o przywłaszczenie mienia i będzie się tłumaczyć z podkulonym ogonem

oznacz moderatorów