Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem urzywany telefon na allegro lokalnie przez niedopatrzenie nie spakowałem przejściówki usb oraz kawałka potarganego kartonika w który był zapakowany kabel ładowania.Kupujący po otrzymaniu przesyłki zażądał zwrotu pieniędzy i ponieważ są braki w zawartości przesyłki a telefon jest ma ryski przy gnieździe ładowania.Chciałem dosłać kupującemu brakujące element ale odmówił żądając zwrotu pieniędzy za telefon i obie przesyłki
Zwrotu nie musisz przyjmować , ale reklamację już tak i ją rozpatrzeć jako zasadną lub nie , kupujący może zgłosić do ciebie reklamację z tytułu rękojmi w ciągu dwóch lat od zakupu
Proszę mi wytłumaczyć w jakim przypadku powinienem rozpatrzyć jako zasadną a w jakim niezasadną?
Telefon jest używany więc wiadomo że będzie nosił ślady użytkowania poza tym jest sprawny 100% zresztą zdjęcia przedstawiały jego stan i jeśli kupujący miał jakieś sugestie mógł zapytać wszystkie brakujące elementy mogę mu dosłać za wyjątkiem paragonu niestety.Nie rozumiem dlaczego kupujący może ubiegać się o reklamację z tytułu rękojmi na używany sprzęt przez dwa lata przecież ja nie jestem firmą ani producentem a używany sprzęt przez dwa lata niewiadomo jakiego użytkowania prawdopodobnie się popsuje.
Taką rękojmię można wyłączyć ale musi być taka informacja w ofercie np "wyłączam rękojmię", inaczej rękojmia obowiązuje, nawet sprzęt używany, co do reklamacji musisz ją przyjąć i stwierdzić czy jest zasadna, np kupujący odsyła do ciebie przedmiot i stwierdzasz że wszystko jest ok to odrzucasz reklamację i odsyłasz przedmiot, a jeśli jest zasadna to zwracasz wszystkie koszty wraz z przesyłkami
Żadna rękojmia nie obowiązuje (poza wyjątkami) i nie ma potrzeby pisać "wyłączeń" w opisie bo prawo to reguluje.
Jeżeli autor tematu jest osobą prywatną i wysłał produkt zgodny z opisem i zdjęciami umieszczonymi na portalu to kupujący nie może niczego żądać,ponieważ wiedział co kupuje.
Reklamować można istotne wady lub braki i jeśli autor w opisie pisał,że jest gwarancja a nie wysłał paragonu (bo nie ma) to zwrot powinien przyjąć,ponieważ często brak dowodu zakupu=brak gwarancji.
Brakujące elementy należy dosłać na swój koszt.
@wazka-salcia Ktoś wyżej wprowadza w błąd. Oczywiście rękojmia obowiązuje nawet przy sprzedaży prywatnej. Kupujący ma prawo do reklamacji wad i widać, że taką reklamację złożył. Nie znamy tu jego zdania w tej sprawie, ale skoro żąda zwrotu pieniędzy, prawdopodobnie telefon oprócz braków jest też niezgodny z opisem i może mieć jakieś wady. Reklamację trzeba rozpatrzyć i jeśli jest zasada, uznać i oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania. W przeciwnym przypadku klient może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to dla sprzedawcy może oznaczać spory kłopot. Tylko zwrotów bez podania przyczyny osoba prywatna przyjmować nie musi.
Napisz,gdzie wprowadziłem autora wątku w błąd?
Nie bawmy się w detektywów i nie dopowiadajmy sobie być może faktów.
Autor opisał sytuację i odnośmy się jedynie do niej.
Poza tym napisanie e-maila treści:
"Chce zwrotu środków" to nie jest skuteczne złożenie reklamacji...
Ponadto w pierwszej kolejności nie można żądać odstąpienia od umowy,ale powinniście to wiedzieć skoro tak znacie prawa konsumenta.
@konto zamknięte Gdzie? Tu; "żadna rękojmia nie obwiązuje" To ewidentna bzdura.
Jeżeli tak piszesz, to nie ma sensu dalsza dyskusja, nie masz pojęcia o zasadach. Poza tym nie odróżniasz sprzedaży prywatnej od konsumenckiej.
@Type0Negative, oczywiście przy zakupie niekonsumenckim Sprzedający może całkowicie wyłączyć rękojmie, ograniczyć czy rozszerzyć jej uprawnienia - tak jak mówiłeś, ta informacja musi znajdować się w ofercie. Warto jednak pamiętać, że wyłączenie czy ograniczenie rękojmi będzie bezskuteczne, jeżeli Sprzedający zataił wady przez Kupującym.
@wazka-salcia, myślę, że istotna w tej sytuacji jest również perspektywa Kupującego:
W zestawie brakuje dowodu zakupu (co jest równoważne z brakiem gwarancji ponieważ bez tego dokumentu serwis nie uznaje jej). Poza tym brakuje dodatkowych gumek do słuchawek (które są zdjęciu), nie ma adaptera USB-A <-> USB-C (również był na zdjęciu), nie ma kartonika na akcesoria (także był na zdjęciu).
W opisie ewidentnie jest wspomniane o dowodzie zakupu (gwarancja właśnie z dowodem zakupu oraz zapewnienie stanu jak nowego - słoniły mnie do zakupu z tej aukcji a nie od konkurencji) a dowodu nie ujrzałem.
@wazka-salcia, tytuł Twojej oferty nosił nazwę: "Samsung Galaxy s10 128GB Gwarancja jak NOWY". Kupujący zaznaczył, że towar, który otrzymał, jest niezgodny z opisem. W Dyskusji zostałeś poproszony o przedstawienie jasnej decyzji reklamacyjnej.
Istotnie w opisie jest napisane że telefon jest "jak nowy"co nie oznacza że jest nowy tylko zadbany jak na sprzęt używany na potwierdzenie tego były dodane zdjęcia stanu faktycznego telefonu więc kupujący mógł się przyjrzeć i ewentualnie dopytać jeśli miał jakieś zastrzeżenia lub obiekcje co do zdjęć. Co do gwarancji samsung uznaje naprawy bez paragonu po nr imei jest to "naprawa warunkowa"
Telefon z polskiej dystrybucji bez dokumentów – naprawa warunkowa:
W przypadku telefonów, które zostały zakupione w Polsce, pochodzą z polskiej dystrybucji, ale brak jest dowodu zakupu, sytuacja przedstawia się nieco inaczej. Najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli zwrócisz się do sprzedawcy, aby wystawił Ci duplikat dowodu zakupu – dzięki temu skorzystasz z pełnoprawnej gwarancji. Co zrobić, gdy sprzedawca odmawia współpracy, lub telefon jest z drugiej ręki, a dowód zakupu zaginął? Nic straconego!
Serwis może przeprowadzić naprawę warunkową, jeżeli od daty produkcji nie minęło 24 miesięcy.
@wazka-salcia Może i uznaje, ale jeśli w opisie "ewidentnie jest wspomniane o dowodzie zakupu" to klient powinien go otrzymać.
@wazka-salcia Rozumiem Ciebie, jesteś osobą prywatną, chciałeś sprzedać i wystawiłeś i ktoś kupił i tu wszystko OK. Szkoda że tylko nie poczytałeś jak tu jest na AL, że trzeba wszystko opisać z prawdą i szczegółowo żeby nie dać podstaw kupującemu do reklamacji(chociaż i to nie zawsze pomoże). Zwróć kasę i przyjmij to jako nauka na przeszłość.
Tak dokładnie się poczułem sam przeciwko wszystkim widzę że kupujący ma bardzo dużo narzędzi działających na jego korzyść no trudno jaki kraj takie prawo....Mam tylko obawę co do zwrotu mojego telefonu to w jakiej kondycji on wróci od kupującego naprzkład kiedy telefon będzie jakoś uszkodzony lub co gorsze zamiast mojego telefonu będzie coś innego
@wazka-salcia Ja nie mam zamiaru i większość tu piszących (wyjątek jest tu od zawsze) krytykować, naprawdę dobrze Ci radzimy. Zwróć i zapisz na barki nauki.
@wazka-salcia takie prawo co nie znaczy że kupujący nie ma żadnych obowiązków i jest bezkarny 🙂 dałeś ciała wysyłając towar niezgodny z opisem 😞
Ni masz co się obawiać najpierw poproś kupującego o odesłanie towaru na reklamację, wtedy sprawdzisz czy jest wszystko oki i dopiero oddasz kasę 🙂
Tak zamierzałem zrobić poprostu chciałem się poradzić osób bardziej zorientowanych w prawach tu panujących.Czyli mam poprosić kupujacego o odesłanie towaru jeśli będzie ok zwracam całą kwotę plus kosz obydwóch przesyłek.Pytanie odnośnie przelewu pieniędzy czy odbywa się to za pomocą portalu allegro?
@wazka-salcia dokładnie tak, a kasę musisz oddać na konto bo na Lokalnie nie zrobisz zwrotów przez Payu 😞