Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam na Allegro kanapę. W tytule i w opisie aukcji zostały podane wymiary 120x60cm (szerokośćxgłębokość) W opisie podano dodatkowo wymiary rozłożonego mebla 120x200 (szerokośćxdługość). Opis sugerował mebel szerokości 120 cm rozkładający się na długość 200 cm. Tymczasem przysłano mi kanapę długości 200 cm, która po rozłożeniu ma szerokość 120 cm. Krótko mówiąc, kupowałam w założeniu kompaktowy mebel, a dostałam znacznie większy, którego nie mogę wykorzystać. Dodam, że przy zakupie mogłam wybrać rodzaj i kolor obicia. Sprzedający upiera się, że przecież podał wymiary, choć ewidentnie wprowadzały one w błąd Chciałabym wiedzieć czy reklamacja lub zwrot z tytułu rękojmi będzie zasadny? Jeśli tak, czy mogę domagać się od sprzedającego zwrotu kosztów przesyłki towaru i kosztów zwrotu? Koszt przesyłki i wniesienia mebla wyniósł 300 zł. Przesyłka jest problematyczna, więc kurier odpada. Być może uda się znaleźć jakąś firmę transportową, ale to z kolei koszt 400-500 zł. Jeśli sprzedający odrzuci reklamację, to zwykłą wersalkę zapłacę jak za łoże królewskie. Co robić?
W każdym razie spróbuję powalczyć, choć ewentualne koszty tej walki nieco mnie przerażają
Kanapa ma 2 wymiary, szerokość powierzchni siedzącej ( gdy jest złożona ) i szerokość po rozłożeniu.
Nie ! @Kaliope_Brzeg ma dwie szerokośći 1. złożona 2. rozłożona do spania ... no i dlugość .
Niech będzie że dwie szerokości. Tak czy siak parametry są podane błędnie bo szerokość pierwsza ma 200 a nie 120 cm 😁
No to są wymiary kanapy rozłożonej do spania. Osobiście uciekałabym od tej oferty jak najdalej bojąc się, że dostanę kanapę o szerokości 111 cm 😂 Cała ta oferta jest beznadziejna, a dopłata 100 zł żeby kanapa stała się meblem wolnostojącym to już mistrzostwo świata.
@Kaliope_Brzeg jeśli by mi się spdobała to z pewnością trzasnąłbym ,, pytanie do sprzedawcy ,, bo można opis odebrać tak jak odebrał autor wątku .
Ale szerokość się nie zmienia. W przypadku rozkładanej kanapy zmienia się jedynie długość. Tu sprzedawca zaznaczył wymiary miejsca do spania. Pozostałe wymiary to dla mnie wymiary złożonego mebla
@tectpactl szerokość spania czyli mebel rozłożony oparcie równoległe z siedziskiem
Teraz, kiedy widzę mebel na własne oczy, to już wiem
Taka ciekawostka - opis przedmiotu uległ już zmianie:
https://allegro.pl/oferta/wersalka-sofa-kanapa-nowoczesna-10896543069
Powypisywali głupoty w parametrach, nagle wysokość 2 razy większa 😂 No to teraz reklamację powinni uznać bez szemrania.
Będę reklamować. Wielkie dzięki za pomoc 🙂
@tectpactl Gdyby sprzedawca świrował, że to nie jego wina to otwórz dyskusję i poproś o pomoc Allegro.
@tectpactl
Trochę w innym temacie:
Czy dostałaś jakiś dokument zakupu ?
Sprzedawca będąc zarejestrowanym przedsiębiorcą deklaruje publicznie, że ... nie wystawia.
I faktycznie, nie wystawił. Żeby było śmieszniej - część kosztów (dodatkowe poduszki, wniesienie) została uzgodniona jedynie w wiadomościach między mną, a sprzedającym
Ok, nie wiem, jak zareaguje sprzedawca, ale podzielę się sposobem, który wybrałam, żeby rozwiązać sprawę. Wysłałam oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość. Powołując się na art. 32 ust. 1 oraz art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 30 mają 2014 r. o prawach konsumenta wezwałam sprzedawcę do zwrotu całości kosztów (łącznie z transportem i wniesieniem) oraz do odebrania zakupionej rzeczy na koszt sprzedawcy. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać problem bez zbędnej szarpaniny. A opisany sposób może komuś się przyda
@tectpactl no to nie zabardzo wymyśliłeś .
1. wniesienie jest usługą dodatkową i niestety przy odstąpieniu od umowy zwrotowi nie podlega.
2. to samo z transportem zwrotnym ,pokrycie tego kosztu leży w Twojej gestii i nawet jeśli sprzedawca odbierze towar swoim transportem czego nie musi robić będzie miał prawo obciążyć Ciebie tą kwotą .
Lepszym rozwiązaniem było złożenie reklamacji odnośnie niezgodności z opisem ..... teraz po ptokach .
Art. 32 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta:
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
Art. 34 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta:
Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.
Nie żądam niczego poza tym, co jest określone ustawą. A to, czy sprzedawca zastosuje się do przepisów prawa - zobaczymy
Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:
lub