anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy możliwe jest odzyskanie pieniędzy za towar, wysyłkę i zwrot?

tectpactl
#8 Zapaleniec#

Zakupiłam na Allegro kanapę. W tytule i w opisie aukcji zostały podane wymiary 120x60cm (szerokośćxgłębokość) W opisie podano dodatkowo wymiary rozłożonego mebla 120x200 (szerokośćxdługość). Opis sugerował mebel szerokości 120 cm rozkładający się na długość 200 cm. Tymczasem przysłano mi kanapę długości 200 cm, która po rozłożeniu ma szerokość 120 cm. Krótko mówiąc, kupowałam w założeniu kompaktowy mebel, a dostałam znacznie większy, którego nie mogę wykorzystać. Dodam, że przy zakupie mogłam wybrać rodzaj i kolor obicia. Sprzedający upiera się, że przecież podał wymiary, choć ewidentnie wprowadzały one w błąd Chciałabym wiedzieć czy reklamacja lub zwrot z tytułu rękojmi będzie zasadny? Jeśli tak, czy mogę domagać się od sprzedającego zwrotu kosztów przesyłki towaru i kosztów zwrotu? Koszt przesyłki i wniesienia mebla wyniósł 300 zł. Przesyłka jest problematyczna, więc kurier odpada. Być może uda się znaleźć jakąś firmę transportową, ale to z kolei koszt 400-500 zł. Jeśli sprzedający odrzuci reklamację, to zwykłą wersalkę zapłacę jak za łoże królewskie. Co robić?

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47

tectpactl
#8 Zapaleniec#

W każdym razie spróbuję powalczyć, choć ewentualne koszty tej walki nieco mnie przerażają 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mdrogeria  

Kanapa ma 2 wymiary, szerokość powierzchni siedzącej ( gdy jest złożona ) i szerokość po rozłożeniu.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Nie ! @Kaliope_Brzeg ma dwie szerokośći 1. złożona 2. rozłożona do spania ... no i dlugość .

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mdrogeria

Niech będzie że dwie szerokości. Tak czy siak parametry są podane błędnie bo szerokość pierwsza ma 200 a nie 120 cm 😁

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg 

  • Powierzchnia spania - długość (cm)
    191-200 cm
  • Powierzchnia spania - szerokość (cm)
    111-120 cm
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mdrogeria  

No to są wymiary kanapy rozłożonej do spania. Osobiście uciekałabym od tej oferty jak najdalej bojąc się, że dostanę kanapę o szerokości 111 cm 😂  Cała ta oferta jest beznadziejna, a dopłata 100 zł żeby kanapa stała się meblem wolnostojącym to już mistrzostwo świata.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg jeśli by mi się spdobała to z pewnością trzasnąłbym ,, pytanie do sprzedawcy ,, bo można opis odebrać tak jak odebrał autor wątku .

oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

Ale szerokość się nie zmienia. W przypadku rozkładanej kanapy zmienia się jedynie długość. Tu sprzedawca zaznaczył wymiary miejsca do spania. Pozostałe wymiary to dla mnie wymiary złożonego mebla

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@tectpactl szerokość spania czyli mebel rozłożony oparcie równoległe z siedziskiem

  • Powierzchnia spania - szerokość (cm)
    111-120 cm
oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

Teraz, kiedy widzę mebel na własne oczy, to już wiem

oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

Taka ciekawostka - opis przedmiotu uległ już zmianie:

https://allegro.pl/oferta/wersalka-sofa-kanapa-nowoczesna-10896543069

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@tectpactl 

Powypisywali głupoty w parametrach, nagle wysokość 2 razy większa 😂  No to teraz reklamację powinni uznać bez szemrania.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

Będę reklamować. Wielkie dzięki za pomoc 🙂

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@tectpactl Gdyby sprzedawca świrował, że to nie jego wina to otwórz dyskusję i poproś o pomoc Allegro. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@tectpactl 
Trochę w innym temacie:

Czy dostałaś jakiś dokument zakupu ?
Sprzedawca będąc zarejestrowanym przedsiębiorcą deklaruje publicznie, że ... nie wystawia.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

I faktycznie, nie wystawił. Żeby było śmieszniej - część kosztów (dodatkowe poduszki, wniesienie) została uzgodniona jedynie w wiadomościach między mną, a sprzedającym 

oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

Ok, nie wiem, jak zareaguje sprzedawca, ale podzielę się sposobem, który wybrałam, żeby rozwiązać sprawę. Wysłałam oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość. Powołując się na art. 32 ust. 1 oraz art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 30 mają 2014 r. o prawach konsumenta wezwałam sprzedawcę do zwrotu całości kosztów (łącznie z transportem i wniesieniem) oraz do odebrania zakupionej rzeczy na koszt sprzedawcy. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać problem bez zbędnej szarpaniny. A opisany sposób może komuś się przyda

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@tectpactl no to nie zabardzo wymyśliłeś . 

1. wniesienie jest usługą dodatkową i niestety przy odstąpieniu od umowy zwrotowi nie podlega.

2. to samo z transportem zwrotnym  ,pokrycie tego kosztu leży w Twojej gestii i nawet jeśli sprzedawca odbierze towar swoim transportem czego nie musi robić będzie miał prawo obciążyć Ciebie tą kwotą .

Lepszym rozwiązaniem było złożenie reklamacji odnośnie niezgodności z opisem ..... teraz po ptokach .

oznacz moderatorów

tectpactl
#8 Zapaleniec#

 Art. 32 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta:

Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

Art. 34 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta:

Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.

Nie żądam niczego poza tym, co jest określone ustawą. A to, czy sprzedawca zastosuje się do przepisów prawa - zobaczymy

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:

  • zgodził się je ponieść

lub

  • nie poinformował kupującego o konieczności ich poniesienia.
  • Podstawa prawna: art. 33 i 34 ust. 2 i 4 ustawy o prawach konsumenta
oznacz moderatorów