anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę Allegro zgłosić problem w komunikacji ze sprzedawcą?

Client:36957819
#7 Wielbiciel#

Zamówiłem towar u sprzedawcy, głównym kryterium był czas dostawy, więc wybrałem najszybszą, ale jednocześnie najdroższą aukcję (koszt wyższy o około 100 zł przy zakupie wartości 750 zł). Wybrałem dostawcę zaproponowanego przez sprzedawcę (DPD). Przesyłkę sprzedawca podzielił na 3 paczki, jedną otrzymałem w ustalonym terminie, dwie pozostałe po upływie 3 dni pracujących dotarły w uszkodzonym opakowaniu (zgodnie z informacją z DPD opakowania uległy uszkodzeniu). Przed otrzymaniem pozostałych dwóch przesyłek napisałem w dyskusji do sprzedawcy, że nadal nie otrzymałem dwóch z trzech paczek. Otrzymałem odpowiedź, że sprzedawca nadał paczki i to mój problem i firmy kurierskiej. Zgodnie z regulaminem Allegro za przesyłkę do czasu doręczenia odpowiada sprzedawca, jak również za czas jej doręczenia. Po poinformowaniu o tym sprzedającego, dostałem odpowiedź, że czas doręczenia na aukcji jest tylko orientacyjny i to nie oni za niego odpowiadają. Rozumiem, że czas zdarzają się pewne opóźnienia, ale mam wrażenie, że sprzedający po prostu próbuje mnie zbyć i nie podoba mi się to podejście. Czy mogę to jakoś zgłosić, czy jest sens to robić i czy mam ku temu podstawy?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:36957819 Sprzedający odpowiada za przesyłkę, ale... Jego odpowiedzialność to nadanie przesyłki w deklarowanym przez siebie terminie.
Co do czasu dostawy - to co widzisz na allegro to jedynie przewidywany czas dostawy i te informacje dodaje allegro a nie sprzedający (sprzedający nie ma na to wpływu, nie może tego zmienić, dodać, usunąć itp. itd.) a większość przewoźników gwarantowane czasy doręczenia ma na poziomie 2-3 dni roboczych.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nieprawda, sprzedający odpowiada za przesyłkę do chwili odebrania skuteczne(firma) i czy nadal czy nie to nie jest sprawą kupującego.Otrzymałem odpowiedź, że sprzedawca nadał paczki i to mój problem i firmy kurierskiej.  i nie zgodnie z regulaminem tylko zgodnie z prawem.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Tak ale jeśli dostawa trwała 3 dni robocze to nadal nie ma tu żadnego problemu bo tyle czasu na dostawę gwarantuje przewoźnik.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:36957819 z tego co widzę, to dzisiaj zakończyłeś dyskusję z tym sprzedającym, ale problem nie został rozwiązany. Sprzedający (przedsiębiorca) odpowiada za przesyłkę do momentu jej dostarczenia do kupującego więc powinien także złożyć reklamację w przypadku uszkodzenia przesyłki. Czy złożyłeś reklamację do przewoźnika? Czy został spisany protokół szkody przy odbiorze? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Client:36957819
#7 Wielbiciel#

Kurier pozostawił paczkę pod drzwiami bez kontaktowania się ze mną, więc nie miałem możliwości spisania protokołu. Zawartość nie była uszkodzona, jedynie paczka była zaklejona taśmą DPD. Dyskusję zakończyłem, bo otrzymałem towar, a ten wątek utworzyłem, bo chciałem poznać zdanie innych, czy to wszystko to standard i czy to faktycznie moja wina, czy sprzedającego, bo już nie wiem...

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:36957819 Nie to nie twoja wina ale też nie jest to wina sprzedającego - to oczywiste, że nie ma on wpływu na pracę przewoźnika.
Co do protokołu szkody - można go spisać online na stronie DPD

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:36957819 na spisanie protokołu szkody on-line na stronie przewoźnika masz 14 dni od odbioru ....tyle w temacie .

oznacz moderatorów

Narzedzia-bessto
#3 Debiutant#

A co według Pana ma zrobić sprzedawca? Wysłać gołębia pocztowego, odrzutowiec, czy pojechać rozmówić się z kurierem? Przecież nie ma na to wpływu a jeśli sytuacja się nie wyjaśni będzie interweniował.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie oferować nierealnego czasu dostawy, proste rozwiązanie. Nie potrafię, nie dam rady to nie oferuje.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Gdzie na allegro sprzedający może deklarować czas dostawy?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie łap słówek, czas wysyłki a u Ciebie będzie... i jest podany czas, sprzedający oferuje więc niech jak tu napisano "wyśle gołębia", Mnie to nie obchodzi. A dzięki takim wpisom, jak twoje to coraz bardziej zbliżasz Mnie do tego żebym uwzględniał to w ocenie, dotychczas tego nie robiłem. Wg ciebie, wystarczy że wyśle i może dojść za rok!

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Uwzględniaj sobie co tam tylko chcesz 🙂
Doskonale wiesz jak to wygląda - sprzedający tylko deklaruje czas w jakim nada a allegro dodaje przewidywany czas dostawy na co sprzedający nie ma wpływu.
Tak samo jak sprzedający nie ma wpływu na to, czy przewoźnik doręczy w 24 godziny czy w 3 dni robocze.


"Wg ciebie, wystarczy że wyśle i może dojść za rok!"
Zacytuj mi mój wpis z którego to wywnioskowałeś.

oznacz moderatorów

Narzedzia-bessto
#3 Debiutant#

No koniecznie, tupnij nogą i wystaw komentarz negatywny. Ja czekałam na paczkę 6 dni, choć sprzedawca wysłał w deklarowanym terminie i do głowy nie przyszło mi żeby mieć pretensje do niego.

oznacz moderatorów

Narzedzia-bessto
#3 Debiutant#

 Ale sprzedawca wywiązał się z deklarowanego czasu wysyłki. Czas dostawy nie jest zależny od sprzedawcy. Tak jak napisano poprzednio czas dostawy wyświetla allegro ,nie sprzedawca, bo on nie ma na to wpływu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@LEW433 Owszem sprzedawca odpowiada za przesyłkę do chwili jej dostarczenia czyli zawartość  , ale proszę wskaż jenoznaczny zapis mówiący o odpowiedzialności sprzedawcy za CZAS JEJ DOSTARCZENIA bo po mojemu reguluje to Rozporządzenie Ministra Transportu i inne pozostałe zapisy są w świetle tego tylko mrzonkami .

oznacz moderatorów