Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po upływie 14 dni po terminie do zwrotu towar sie popsuł .Kiedy zadzwoniłem do firmy Dyson ,okazało się ,że oni nie znają takiej firmy ,która mi sprzedała ten sprzęt .Okazało ,że jest to podróbka.Zaznaczam ,że jest firma z zarejestrowaną działalnością w Polsce.Czy mogę zwrócić ten sprzęt ,mimo,że sprzedawca zobowiązuje się go naprawić.
Składaj reklamacje (rękojmia) u sprzedającego. Zacznij tu: https://allegro.pl/dyskusje/nowa
A na AL tu: https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
g_golembiewski Kontaktuj się ze sprzedawcą poprzez ,,pytanie ,, lub ,,zgłoś problem z zakupem ,,
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to podróbka? Bo nie zaopatruje się bezpośrednio w Dysonie? Ja też nie, a wszystko jest orginal 100% z ofi dystrybucji. I mojej firmy gwarantuję ci, że Dyson też nie zna... 🙂
Dla mnie jest podejrzane ,że sprzedawca chce aby wysłać do niego sprzęt ,a nie do serwisu Dyson.
Wiele firm nie oferuje zewnętrznego serwisu gwarancyjnego. Odbywa sie to na zasadzie odwrotnosci łańcucha dystrybucji - klient dostarcza do sprzedawcy, ten do hurtowni, hurtownia do producenta/dystrybutora.
Tylko dotyczy to zwykle rzeczy, gdzie nie bawi sie producent/dystrybutor w serwis, tylko wymienia urządzenie na nowe.
Choć przy jednej drogiej marce wyciskarek, droga do serwisu wyglądała podobnie. Przy okazji ciekawostka, mimo, ze to jedna z droższych marek okazało się, że miała fabrycznie walniętą przekładnię.
@g_golembiewski Sprzedawca może (nie musi) oferować własną obsługę gwarancyjną - może ma swój własny serwis? Także może on oczekiwać odesłania mu sprzętu na naprawę.
Nie musisz się jednak na to zgadzać - mając dowód zakupu możesz odesłać sprzęt bezpośrednio do serwisu producenta - wtedy z pewnością wszelkie wątpliwości co do oryginalności zostaną rozwiane bardzo szybko. Jeśli sprzęt jest oryginalny i uległ awarii to serwis go naprawi.
Jeśli nie jest oryginalny to na pewno Cię o tym poinformuje i będziesz mieć bezsporne podstawy do żądania od sprzedawcy zwrotu wszystkich poniesionych kosztów.
@g_golembiewski
Dla mnie jest podejrzane ,że sprzedawca chce aby wysłać do niego sprzęt
Jeżeli składasz reklamację z tytułu rękojmi - to składasz ją do Sprzedawcy. To Sprzedawca decyduje gdzie należy przesłać reklamowaną u Niego rzecz i we wskazaniu, że ma być wysłana właśnie do Niego nie ma zupełnie nic podejrzanego.
Niezależnie od rękojmi możesz skorzystać z Gwarancji (o ile została udzielona). Reklamację z tytułu gwarancji składasz u Gwaranta wskazanego w warunkach gwarancji/karcie gwarancyjnej.
Gwarantem może być np. Sprzedawca, Importer, Producent, etc. W sytuacji gdy gwarantem jest producent miejscem do którego należy dostarczyć reklamowaną rzecz jest najczęściej Autoryzowany Serwis Producenta.
Nie możesz jednocześnie żądać: rozpatrzenia reklamacji u sprzedawcy i naprawy w innym konkretnym serwisie, ale możesz te roszczenia podnosić niezależnie od siebie.
Zdarza się, że serwis podający się za serwis posiadający autoryzację producenta posiada jedynie kontrakt z konkretnym importerem/dystrybutorem danej marki i nie naprawia urządzeń: tej samej marki ale sprzedanych przez konkurencję.
@g_golembiewski
Jeżeli towar się popsuł to lepiej jest złożyć reklamację (a nie odstępować od zakupu - nawet jeżeli nie upłynął termin na odstąpienie) bo w przypadku odstąpienia: sprzedawca zwróci kwotę stosowną do aktualnej wartości sprzętu, który został użyty przez Kupującego (a ten jak twierdzisz jest obecnie zepsuty więc wartość w tym stanie może być ograniczona).
W przypadku uznania reklamacji - zgłaszaną wadę Sprzedawca powinien usunąć (towar naprawić lub wymienić) chyba, że nie jest to możliwe lub koszty naprawy/wymiany przewyższyłyby wartość przedmiotu - wtedy oddać pieniądze. Chyba, że zgłaszana wada jest nieistotna.
@g_golembiewski Nie myl zwrotu z reklamacją. Na zwrot bez podania przyczyny masz 14 dni, a na reklamację masz 2 lata. Składaj reklamację SPRZEDAWCY na podstawie rękojmi. To sprzedawca odpowiada za wszelkie wady i niezgodności z opisem, ale nie powołuj się na żadne gwarancje, tylko na rękojmię. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś reklamację i poproś tam o pomoc pracownika Allegro, który udzieli Ci wsparcia. Przy reklamacji sprzedawca może zamiast zwrotu wpłaty towar naprawić lub wymienić na swój koszt. Dopiero wtedy, gdy sprzęt popsuje się po raz drugi, możesz żądać zwrotu środków i sprzedający będzie musiał je oddać. Jedyny warunek - wada musi być istotna. Jeśli masz pewność, że towar jest podróbką, poinformuj sprzedawcę, że zgłosisz na policję handel podróbkami.
Nic więcej już tutaj nie mogę dodać. Wszystkie odpowiedzi i wyjaśnienia zostały udzielone.
Założę się, że Dyson nawet nie słyszał o mojej firmie. Co nie znaczy, że nie mogę sprzedawać ich produktów.
Teraz proszę zwrócić uwagę na taką sytuację:
Kupujący zakupił "firmowy produkt", który się popsuł. Sprzedawca odsyła go do serwisu producenta (często to najszybsze i najtańsze rozwiązanie, bezpłatna obsługa przesyłek przez producenta, szybka naprawa/wymiana). Niestety, gdy kupujący nie chce z tego skorzystać, napisze wątek na AG - na sprzedawcę posypią się słowa potępienia w ilości kilku stron postów. Jest źle....
Jak sprzedający napisze, żezajmie się naprawą i żeby mu odesłać towar do naprawy, zamiast do serwisu - okazuje się, że to jest też źle..... Więc teraz pytanie: kiedy będzie dobrze?
Ale jest jeszcze inna sprawa i "inna", "trzecia strona medalu".
Czy możesz podać link do aukcji, na której zakupiłeś ten sprzęt? - to by sporo wyjaśniło.
Urządzenia firmy Dyson są często sprowadzane do Polski na paletach jako zwroty z zachodnich sieci i supermarketów. Ja tym nie handluję, lecz niejednokrotnie przeglądałem takie "returny" na paletach. To są w głównej mierze zwroty od klientów, reklamacje itp. Potem w ofertach są sprzedawane jako "nadwyżki magazynowe", "końcówki produkcji", towary "po prezentacji" , "uszkodzone w transporcie opakowanie" itp. w niższych, "okazyjnych" cenach.