Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
W poniedziałek w godzinach porannych zakupiłam towar od sprzedającego. We wtorek dzwonilam zapytać się jak z wysyłką ponieważ zależało mi aby na dziś ( środę) była już u mnie. Uzyskalam informacje że we wtorek będzie wyslana. Dziś dzwoniłam ponownie ponieważ status się nie zmieniał.
Pani mnie poinformowała że paczka zostala wysłana dopiero dziś i jeśli chce dokonać zwrotu wystarczy nie odbierać z paczkomatu.
Moje pytanie ; czy to wystarczy, czy nie będzie tak że to moja wina i nie będę miala problemu ze zwrotem pieniędzy ?
Przepraszam. Mój bład xyz96 ma racje. 14 dniowy termin jest liczony od momentu odstąpienia i obowiązuje obydwie strony: sprzedawcę na zwrot środków a klienta na zwrot towaru
xyz96 - jak zwykle jak najbardziej wprowadzasz kupujących w błąd.
Sprzedawca jest zobligowany do podania czasu wysyłki. Jak go nie poda - to standardowo jest to 30 dni. Sprzedawca podaje czas wysyłki w formularzu przy wystawianiu przedmiotu. I kompletnie nie ma wpływy na to, w jaki sposób Allegro to prezentuje.
Proszę, wskaż mi ten art. prawa, który wskazuje, że sprzedawca ma określić termin dostawy. Potrafisz to zrobić?
Czy zapis stosowany przez Allegro typu przewidywany czas dostawy = faktycznemu czasowi dostawy? Przecież nawet All pisze, że jest to przewidywany czas, nikt nie jest w stanie go ustalić. Nawet ustawodawca - jak masz jakieś podstawy prawne - to napisz i się nimi "podeprzyj", lub "podetrzyj", gdyż tych bzdur czasem to już trudno słuchać, a raczej czytać.
Kiedyś ten czas był widoczny na liście transakcji, potem w opisie aukcji pod ceną, teraz w zakładce "Dostawa i płatność". I to w dziwny sposób.
Allegro przedstawia czas dostawy , przy czy zaznacza, że jest on przewidywany, a nie gwarantowany. To dobrze, gdyż np. przesyłki typu:
Poczta Polska PocztexExpres24 - to 48h
Poczta Polska PocztexKurier48 - to 72h
Paczkomaty InPost - to 48h a nie 24h
Kurier InPost - to 48h a nie 24h
xyz96 - odnośnie zwrotu - sorry, sam już nie wiesz co piszesz. Mam poszukać Twoich poprzednich odpowiedzi? - Że sprzedawca ma zwrócić kasę, nawet jak nie dostanie zwrotu towaru?
@maxr01 Totalna brednia. Pomijając pozostałe - sprzedawca ma 30 dni NA WYDANIE RZECZY, o ile umowa nie stanowi inaczej, a nie na wysyłkę. Wstyd tego nie wiedzieć. Chodzisz za mną po watkach i się czepiasz, a sam wypisujesz bzdury. Żaden mój post w tym wątku nie wprowadza w błąd.
@Rob311, pierwszym krokiem do odstąpienia od umowy jest poinformowanie o tym Sprzedającego. Oczywiście możesz to zrobić na wiele sposobów, jednak warto zdecydować się na formę pisemną. Najwygodniej w tym celu skorzystać z formularza zwrotu na stronie Allegro.
W tym celu przejdź do zakładki Kupione. Wybierz zamówienie i następnie kliknij w “szczegóły”. Wskaż jedną z możliwości (zwróć część lub całość zamówienia). Zostaniesz wówczas przeniesiony do formularza zwrotu. Masz możliwość wybrania, które przedmioty chcesz zwrócić oraz powód tej decyzji. Po wypełnieniu formularza i kliknięciu w “Zwracam produkty” Sprzedający otrzyma wiadomość mailową.
Tak jak zostało to powiedziane wcześniej: sam Sprzedający powinien zwrócić Ci środki w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Może on jednak poczekać ze zwrotem środków do czasu, aż otrzyma zwracany przedmiot.