Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy moge żądać od sprzedającego zwrotu pieniędzy bądź wysłania nowego towaru po tym jak oplacilam paczke a ona zaginęła?
napisz sprzedawcy by zgłosił reklamację do przewoźnika, a tak to powinien wysłać nowy towar albo zwrócić ci pieniądze zgodnie z twoją wolą
Ponoc złożył reklamacje. Po czym stwierdzil ze dopóki to sie nie wyjaśni z Inpostem nie moze oddac mi pieniędzy. A jak zaproponowała zeby wysłali nowy towar to stwierdzil ze na jakiej podstawie skoro jeden raz juz wysłali
ty jako klient masz prawo otrzymać towar albo zwrot pieniędzy, reklamacja to już sprawa między sprzedawcą a inpostem
@41003964 Może oddać i musi albo towar albo kasę, otwieraj dyskusję, po 24 poproś All o pomoc, sprzedający zaraz zmieni zdanie, link masz wyżej.
@41003964 On wprowadza Cie w błąd. Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc Allegro. Oni znają przepisy i udzielą Ci wsparcia.
@41003964 Oczywiście, za towar do chwili dostarczenia odpowiada sprzedający(jeżeli jest zakup konsumencki), najlepiej otwórz dyskusję ze sprzedawcą, zaraz wszystko się wyjaśni:https://allegro.pl/dyskusje/nowa
41003964 oczywiście tak jeśli sprzedający to firma , to sprzedawca odpowada za dostarczenie Ci zamówienia i żadne wymówki typu złożyłem reklamacje i czekam nie mają podstawy prawnej . Otwórz dyskusję i domagaj się natychmastowej realizacji zamówienia lub zwrotu środków .
@41003964 Tak, masz do tego pełne prawo. Sprzedawca odpowiada za przesyłkę do czasu, aż ją otrzymasz. Nie masz obowiązku czekać na rozstrzygniecie ewentualnej reklamacji złożonej przez sprzedawcę u przewoźnika. On musi niezwłocznie oddać Ci pieniądze lub wysłać towar ponownie.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Dzieki wszystkim 💪
41003964 - kluczowe w tym jest to czy kupiłeś przedmiot jako firma i czy jako konsument.
Jeżeli kupiłeś jako firma to odpowiedzialność za przesyłkę sprzedawcy kończy się w momencie przekazania jest profesjonalnemu przewoźnikowi (kurier, włożenie do paczkomatu).
Jeżeli kupiłeś to prywatnie (jako konsument) sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu kiedy ją odbierzesz i w tym wypadku postąp tak jako ci napisał xyz96
@gierland jeszcze jednego wariantu nie wymieniłeś - kupił od osoby prywatnej.
@41003964 cieszę się, że udało się rozwiązać Twój problem! Gdy już otrzymasz zwrot, zachęcam Cię do oznaczenia dyskusji jako rozwiązanej. 🙂
Dlaczego doradca Allegro błędnie wprowadza mnie w błąd skoro na podstawie Kodeksu Cywilnego Art. 543 1 po odstąpieniu sprzedający ma obowiązane natychmiast zwrócić pieniądze.
@eprojects jak natychmiast , skąd takie określenie , zapis w UK mówi jasno ,, niezwlocznie , nie póxniej niż 14 dni od złożenia rezygnacji przez klienta ... sprzedawca może wstrzymać zwrot środków do otrzymania przezyłki zwrotnej ;/.KROPKA
Chyba coś pomyliłeś
oto treść
Art. 494. KC
Obowiązki stron w razie odstąpienia od umowy wzajemnej
§ 1.Strona, która odstępuje od umowy wzajemnej, obowiązana jest zwrócić drugiej stronie wszystko, co otrzymała od niej na mocy umowy, a druga strona obowiązana jest to przyjąć. Strona, która odstępuje od umowy, może żądać nie tylko zwrotu tego, co świadczyła, lecz również na zasadach ogólnych naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania.
§ 2. Zwrot świadczenia na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie.
@eprojects żeby szastać paragrafami musimy wiedzieć z jakiego tytułu jest odstąpienie ? zwrot z odstąpieniem czy paczka zaginęła i odstąpiłeś, czy zaginęła przy zwrocie czy jak była w drodze do Ciebie, zakup od firmy czy osoby prywatnej ???
@eprojects więc odnieś się do wsponianego przez Ciebie Art. 5431
@eprojects "Obowiązki stron w razie odstąpienia od umowy wzajemnej"
xDDDD
Uwielbiam gdy ktoś szuka sobie odpowiedniego przepisu który się mu podoba dla jego sytuacji nie czytając czego dotyczy dany przepis.
A ja uwielbiał jak ktoś udaje, że zna się na przepisach prawnych i wyśmiewa innych nie mając przy tym racji:
https://radca-orlowska.pl/blog/umowy-wzajemne