Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, 16 czerwca wybrałem do kupienia dwa produkty i niestety wybrałem złą płatność i aukcja dalej widnieje w kupionych żeby opłacić zamówienie, jeśli je opłacę to mimo zmiany cen danego produktu otrzymam go?
@marcus33 zakup powinien zostać opłacony w ciągu 7 dni, w tej chwili status płatności to anulowana, a ponieważ minęło więcej czasu to nie będzie możliwości ponowienia płatności.
Właśnie klikam opcję ponów płatność i przechodzi dalej do wykonania przelewu
@marcus33 W takim razie ponów płatność i zrób przelew. Liczy się cena z dnia zakupu, czyli z dnia, w którym towar pojawił Ci się w zakładce Moje zakupy.
@marcus33 w takim razie ponów płatność jak radzi @xyz96, wówczas będzie obowiązywała cena z dnia zakupu. Możliwość ponowienia płatności jest dostępna wyjątkowo, ponieważ automatyczne anulowanie zamówienia, jeżeli kupujący nie opłaci go w ciagu 7 dni wprowadziliośmy 1.07.2021r., dlatego w Twoim przypadku, ponieważ do zakupu doszło 16.06.2021 możliwe jest jeszcze ponowienie płatności 🙂
@la_nika Co to jest "automatyczne anulowanie zamówienia"? Allegro w imieniu kupującego odstępuje od umowy ze sprzedawcą, czyli zmusza go do odstąpienia od umowy? Czy może Allegro w imieniu sprzedającego uznaje umowę za nieważną ze względu na niedotrzymanie terminu zapłaty w ciągu 7 dni? Jeśli to drugie, sprzedający powinien wyznaczyć dodatkowy termin.
@ares_ Zapytaj Allegro. To tutaj na forum pojawiały się wypowiedzi moderacji, że w takim przypadku sprzedawca powinien wyznaczyć dodatkowy termin. Jeśli się nie pojawiały, niech moderacja zaprzeczy 🙂
@xyz96 o automatycznym anulowaniu nieopłaconego zamówienia pisaliśmy tutaj. Sprzedający w przypadku opcji kup teraz może sam zdecydować po jakim czasie zamówienie będzie anulowane (minmalnie 7 dni, maksymalnie 30 dni). Jest to druga opcja - umowa jest uznana za nieważną ze względu na niedotrzymanie czasu terminu zapłaty (o którym, tak jak pisałam wyżej, decyduje sprzedający).
@ares_ stara zasada w przypadku nieopłaconych zamówień była taka, że nie można było opłacić zamówień starszych niż 2 miesiące, czyli w tym wypadku kupujący może zamówienie opłacić za taką cenę jak w momencie dokonania zakupu.
@la_nika bardziej mi chodziło o perspektywę sprzedawcy...czy sprzedawca miał obowiązek wysłać takie zamówienie skoro kupujący przez miesiąc nie płacił a zmieniła się cena. Ale chyba nie ma się co nad tym zastanawiać skoro zmieniły się zasady 🙂
@xyz96 myślałem, że będziesz miał na to jakiś przepis którego nie kojarzę 🙂 Ale skoro nie to jednak dobrze zawsze robiłem anulując stare, nieopłacone zamówienia bez informowania klientów.
@ares_ Z perspektywy sprzedawcy jest podstawa prawna w kodeksie cywilnym. Sprzedawca jest zobowiązany do wyznaczenia dodatkowego terminu, a niedotrzymanie przez kupującego tego terminu powoduje zgodne z prawem odstąpienie od umowy przez sprzedającego.
@la_nika Pytanie było inne. Co to jest "automatyczne anulowanie zamówienia"?
Na jakiej podstawie sprzedający anuluje zamówienie po 7 dniach bez wyznaczania dodatkowego terminu? Poza tym to jest automatyczne anulowanie, czy anulowanie przez sprzedającego?
Czy możesz wytłumaczyć @ares_ na jakiej podstawie pisaliście tu wcześniej, że sprzedający po przekroczeniu czasu 7 dni na wpłatę powinien wyznaczyć dodatkowy termin i dopiero po jego przekroczeniu może odstąpić od umowy ze względu na jego niedotrzymanie? Jaka to była podstawa prawna? Dlaczego już teraz nie musi wyznaczać dodatkowego terminu? A może jednak musi?
W podlinkowanym artykule jest napisane;
Nieopłacone zamówienia anuluje Allegro
Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:
Oznacza to, że jednak Allegro anuluje zakupy (odstąpi od umowy) za kupującego.
@la_nika @ares_ chyba jednak źle robiłeś.
po upływie 7 dni od daty zakupu możesz rozważyć ponowne wystawienie przedmiotu na sprzedaż. Jednak powinnaś przed tym poinformować o tym Kupującego i wyznaczyć mu ostateczny termin na wpłatę z zastrzeżeniem, że jeśli Kupujący go nie dotrzyma, to może nie sfinalizować transakcji. Zabezpiecza Cię to na wypadek, gdyby Kupujący chciał sfinalizować zakup po zbyt długim czasie.
@xyz96 to wiadomość sprzed wprowadzenia zmiany, wtedy możliwość ponowienia płatności nie była dostępna dopiero po 2 miesiącach, więc wyglądało to inaczej.
@la_nika Czyli jednak teraz Allegro anuluje zakup (odstępuje od umowy ze sprzedawcą) za kupującego 🙂