Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam problem ze zwrotem towaru podczas okresu gwarancji. Kupiłem tłumik samochodowy który w okresie gwarancji uległ perforacji i korozji. Przed reklamacja kontaktowałem się ze sprzedającym z propozycją wymiany jeden do jednego zepsutego tłumika na nowy z jego oferty. Sprzedający nie zgodził się na to i zarządzał zwrotu tłumika . Auto bez tłumika jeździć nie mogło więc musiałem kupić inny. Kupiłem u innego użytkownika gdyż w mojej ocenie zostałem potraktowany niewłaściwie a tłumik był fatalnej jakości. Teraz od sprzedającego zarządzałem zwrotu gotówki a on przysłała mi nowy tłumik na co mojej zgody nie było. Prosze o pomoc.
@Cougar13 Ale reklamowałeś pierwszy tłumik? Jesli tak, sprzedawca ma prawo przesłać Ci nowy na swój koszt, nie musi przy pierwszej reklamacji z rękojmi oddawać pieniędzy. Chyba że reklamowałeś z gwarancji, nie z rekojmi, wtedy mają zastoswoanie zapisy w karcie gwarancyjnej. Masz taką kartę? Przy reklamcji z rekojmi, dopiero druga wada istotna, gdy towar był już naprawiany lub wymieniany, nakłada na sprzedawcę obowiązek zwrotu wpłaty. Poczytaj o rekojmi i gwarancji na stronie UOKiK.
@Cougar13 Sprzedający miał rację, w przypadku reklamacji należy zwrócić produkt. Różne sytuacje się zdarzają. Mi np. kiedyś mechanik zamontował stary tłumik, mimo że dostał ode mnie nowy.
@Agent051 Nie walcz! Przegrasz! Co ty robisz, człowieku 🤣
@Cougar13 W tytule piszesz "reklamacja". Aby sprzedający mógł się do niej odnieść, musisz mu wysłać zakupiony towar. Na tak zwaną "gębę" reklamacja nie działa.
Gdy reklamację odrzuci, wtedy dochodzisz swoich praw, o ile jesteś w stanie je udowodnić.
Ostatecznie pozostanie wystawienie odpowiedniego komentarza w który nikt nie będzie ingerował, aby nie ubliżać.
Powołałem się na rękojmię. A nie na reklamację. Czy to coś zmienia?
@Cougar13 Właściwie nic. Reklamacji sprzedający nie musi zamieszczać. Z tytułu rękojmi masz takie same prawa i obowiązki.
@Cougar13 Reklamować możesz z gwarancji i z rękojmi. Jeśli reklamowałeś z rękojmi, sprzedawca nie musi oddawać pieniędzy, może towar wymienić na sprawny. On o tym decyduje. Dopiero przy drugiej reklamacji z rękojmi możesz żądać zwrotu wpłaty bezwarunkowo - prawie, jedyny warunek to wada istotna.