Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W marcu br. kupiłem (na prezent) klucz nastawny KNIPEX 86 03 180. Na zdjęciu załączonym do oferty sprzedającego jest inny egzemplarz niż ten, który został mi przysłany. Sprawa wygląda tak, że klucz ze zdjęcia rozwiera się na 1.1/2 cala a klucz przysłany mi rozwiera się na 1.3/8 cala - ta właśnie informacja zawarta jest w w przedostatniej linijce opisu. Moje pytanie zatem brzmi: czy zdjęcie produktu sprzedawanego musi przedstawiać ten produkt czy też można użyć innego zdjęcia przedstawiającego inny, podobny produkt i czy to jest podstawa do zwrotu produktu?
Zwrot już nie przysługuje. Reklamacja owszem ale odsyła się a swój koszt i po uznaniu sprzedawca zwraca za wysyłkę. Sprawdź jednak dokładnie opis aukcji sprzedającego. Tytuł po lewo to tytuł katalogu allegro i tam różne dziwne rzeczy piszą nie koniecznie zgodne z prawdą. Po prawo masz tytuł sprzedającego i jego opis poniżej. Jak z tym jest niezgodne to śmiało reklamuj. Jak z tym z katalogu to wina allegro ale w życiu się nie przyznają.
Dzięki 🙂
Odsyła się na reklamację na koszt sprzedawcy. Art. 43d. pkt. 5 ustawy konsumenckiej
"5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt."
"Odsyła się na reklamację na koszt sprzedawcy " - Znowu wprowadzasz ludzi w błąd.
@maxr01 @Ziolko39 jako sprzedawcy robicie wszystko, żeby kupującego zmylić.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
UOKiK raczej się nie zna, prawda? Rozwincie sobie "koszty reklamacji".
Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt
"towaru niezgodnego z umową" - ale sprzedajacy nie widzi towaru więc nie wie czy jest niezgodny z umową. Odbiera jednak na swój koszt po czym się okazuje, że klient nie zdjał blokady z klapki od baterii i dlatego zabawka nie działała a towar jest sprawny...
Ma prawo reklamować, niech to zrobi a sprzedajacy wie co sprzedawał i niech rozstrzygną to. Klapka od baterii w kluczu?
@LEW433 A Ty jak zwykle nie przeczytałeś dokładnie wpisu @Monika__L > to był tylko przykład ignorancji kupującego > napisz do @marwied żeby podał ten numer aukcji > bo jak na razie to on coś kręci > a Ty łykasz wszystko jak bocian żabę > zacznij myśleć zanim coś napiszesz
moja odpowiedź była do reboota. Niestety to forum mimo kliknęcia odpowiedz na konkretny wątek pokazuje odpowieź jak chce, ale po to daję cytat, aby było wiaodmo do czego się odnosci.
@reboot23 Jak na razie nie wiadomo czy towar był "niezgodny z umową" > to tylko słowa kupującego, który zauważył to po kilku miesiącach (?????) > najpierw pisał o niewłaściwym rozstawie, później sobie przypomniał o innym wyglądzie klucza > a linku do aukcji, ani numeru aukcji nie chce podać > czyżby jednak miał coś do ukrycia?
@Ziolko39 napisał(a):
@reboot23 Jak na razie nie wiadomo czy towar był "niezgodny z umową" > to tylko słowa kupującego, który zauważył to po kilku miesiącach (?????) > najpierw pisał o niewłaściwym rozstawie, później sobie przypomniał o innym wyglądzie klucza > a linku do aukcji, ani numeru aukcji nie chce podać > czyżby jednak miał coś do ukrycia?
Warto tu coś zacytować 🙂
Warto jednak przedstawić decyzję Prezesa UOKiK z 15/2011, który uznał obarczenie konsumentów kosztami nieuzasadnionej reklamacji za praktykę, która narusza zbiorowe interesy konsumentów. Wskazano, że sprzedawca posiada przeciwnie do konsumenta, wiedzę profesjonalną potrzebną do oceny zasadności reklamacji. Rozpatrywanie wnoszonych do sprzedawcy reklamacji mieści się w granicach ryzyka prowadzonej działalności gospodarczej, więc koszty rozpatrywania reklamacji nie powinny obciążać konsumentów. Ponadto w rejestrze klauzul niedozwolonych znajduje się zapis, że: „W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Zamawiającego zostanie on obciążony kosztami obsługi reklamacji poniesionymi przez Wykonawcę w tym kosztami związanymi z przyjazdem serwisu (sygn. akt XVII AmC 157/05, wpis numer 916).”
Zresztą z kim ja dyskutuję. Prywatny sprzedawca z 281 ofertami XD Już Ci kiedyś wykazałem, że sprzedajesz miesięcznie więcej niż pozwalają na to przepisy i wciąż nie otworzyłeś JDG...
@reboot23 Normalka > a mnie się wydawało, że czasy PRL-U już minęły > widzę, że narracja Donalda działa
@reboot23 ale czemu nie wkleiłeś dalszego ciągu z tej strony? Bo nie pasuje do narracji?
Uwaga!
Jeżeli w wyniku reklamacji doszło do naprawienia towaru, wymiany, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia towaru niezgodnego z umową. Jako szkodę w szczególności można potraktować:
Jak widać dopuszczalne jest w pełni odesłanie towaru na koszt Kupującego i zwrot przez sprzedawcę tego kosztu, po uznaniu reklamacji. Zgodnie z warunkiem z pierwszego zdania w cytacie, jeśli doszło do jej uznania i naprawienia niezgodności towaru z umową.
Tu i tak jest lepiej niż w przepisach o rękojmi, gdzie zwrot kosztów przysługuje tylko przy zwrocie i wymianie w razie reklamacji, przy naprawie lub zwrocie części kosztów już nie.
O jakiej narracji mówisz @medalik_2009 ? Chodzi o sprzedawców-krętaczy, którzy wmawiają klientom, że mają płacić za wysyłkę, a oni łaskawie im oddadzą $$ później? Zresztą nie mam zamiaru nikogo przekonywać, jeśli chcecie się dawać dymać sprzedawcom-cwaniaczkom, to wolna droga. Ja mam zamiar odsyłać na koszt sprzedawcy.
@reboot23 "5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt." > czyli nie wysyłasz na koszt przedsiębiorcy, tylko czekasz, aż Ci przyśle etykietę do wysyłki lub własnego kuriera > jak już coś piszesz, to najpierw przeczytaj ze zrozumieniem.
@marwied Coś się boisz "jak diabeł święconej wody" podać linku lub nr aukcji > chyba coś ukryłeś > wytłumacz mnie, laikowi jak można zrobić zdjęcie klucza, by poznać po nim jego rozstawienie > leżała przy nim calówka > a poza tym to na początku pisałeś tylko o różnicy w wymiarach > a teraz przypomniałeś sobie > Ponadto klucze różnią się też wyglądem.
Dlaczego tak długo czekałeś ze zwrotem? Masz na to całe 14 dni...
bo już mu niepotrzebny(lece do sklepu kupić kumplowi spręzyne do przepychania za 15 staka a potem zwrot) kolega miał dobry pomysł aby wybrać na prezent klucz--Co sie z tymi ludzmi dzieje , co oni piją może to ta woda z Odry;)))
Niezgodność z opisem ale nie zwrot tylko reklamacja, jeżeli tak jest powinieneś od razu od odebrania przesyłki składać reklamację ale cóż Ty tylko znasz powody, załóż dyskusję ze sprzedającym, opisz problem a sprzedajacy się do tego odniesie: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
a na Allegro Lokalne:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@marwied A czy na zdjęciu był opis 1 i 1/2" > daj link do aukcji