Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam nowy sweter. W aukcji podana jest możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, z którego chciałam skorzystać. Wygenerowałam etykietę, ale Kupująca poinformowała mnie telefonicznie, że zwrot nie jest możliwy, ponieważ sprzedaje jako osoba prywatna. Rzeczywiście na dole w opisie aukcji znajduje się informacja o braku możliwości zwrotu, ale w opcjach aukcji taki zwrot jest możliwy. Ponadto sprzedająca ma wystawionych 40 ofert z nową odzieżą, co również jest mylące. W informacji o sprzedającym nie jest napisane, ze to osoba prywatna. Mogę zwrócić towar czy nie?
@marzanna236 Sprzedawca wprowadza Cię w błąd. Jeżeli w zakładce Zwroty napisano, że można towar zwrócić w ciągu 14 dni, masz pełne prawo do zwrotu. Wypełnij formularz zwrotu i odeślij towar. Jeżeli sprzedawca będzie Ci stwarzał jeszcze jakieś problemy, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc Allegro.
Zapewne sprzedający zrobił błąd ale to jego problem, napisane w ofercie że możesz to możesz.
@LEW433 Nie. ZAPEWNE prywatny sprzedawca chciał mieć Smarta, dlatego musiał udostępnić zwroty, a teraz próbuje się z tego wykręcić. Jego aukcja jest nieregulaminowa. Nie można udostępniać zwrotów i jednocześnie pisać, że się ich nie przyjmuje.
@marzanna236
Nie można udostępniać zwrotów i jednocześnie pisać, że się ich nie przyjmuje.
W świetle aktualnych sformułowań używanych przez Allegro na tle obowiązującego w Polsce prawa: można.
Oczywiście chodzi o zastrzeżenie nie przyjmowania zwrotów w ramach odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny. (np. będąc osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej można nie przyjmować zwrotów w ramach odstąpienia konsumenckiego nadal jednak przyjmując zwroty w ramach reklamacji).
Zwrot to jest czynność polegająca na odesłaniu czegoś tam skąd przyszło (w tym przypadku: odesłanie rzeczy do sprzedawcy). Allegro dopuszcza (regulaminowo) możliwość wyłączenia "przyjmowania zwrotów" w sytuacjach gdy prawo nie zobowiązuje Sprzedawcy do przyjmowania oświadczeń o odstąpieniu od Umowy (przykład: możliwość umieszczenia w ofercie przez przedsiębiorcę - nawet przygotowanego przez Allegro szablonu: "nie przyjmuję zwrotów od firm").
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/czy-sprzedajacy-moze-zastrzec-w-...
Aby to zrozumieć należy najpierw zrozumieć różnicę pomiędzy "zwrotem", a "złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy". Ale tego Allegro nie ułatwia.
@A3dam I po co znowu komplikować prostą sprawę?
jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach, ale czas na odstąpienie od umowy nie musi wynosić 14 dni (może to być nawet 1 lub 2 dni).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu, ale w przypadku prywatnych sprzedających nie wiąże się to z oferowaniem 14 dni na odstąpienie. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!
(post edytowany 11.08.2021r)
@xyz96
należy udostępnić warunki zwrotu, ale w przypadku prywatnych sprzedających nie wiąże się to z oferowaniem 14 dni na odstąpienie.
Ponownie zabrakło umiejętności lub chęci czytania ze zrozumieniem ?
Odstąpienie oraz zwrot to dwie różne czynności.
Sprzedający udostępnił warunki zwrotu (spełniając wymóg SMARTa), co nie oznacza, że oferuje możliwość odstąpienia (w jakimkolwiek okresie).
Rozumiesz ?
@A3dam To ty nie rozumiesz. Zakładka zwroty służy do informowania o odstąpieniu. Jeżeli w tej zakładce jest podany czas na zwrot, to kupujący ma prawo do zwrotu, odstąpienia. W cytowanej wypowiedzi nie chodzi o 14 dni na odstąpienie w ogóle, tam chodzi o to, że ten czas może być krótszy. Tego też nie zrozumiałeś. A teraz komplikuj dalej.
@xyz96
Zachęcam do polemiki na podstawie obowiązującego w Polsce prawa, bo konsekwencje opierania swojej wiedzy na wpisach nie popartych stosownymi paragrafami mogą być dość uciążliwe.
Skoro jednak swoją wiedzę opierasz na zmiennych interpretacjach Allegro, to na chwilę obecną jest np. napisane coś takiego:
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/zwrot-przedmiotu-podstawowe-info... :
"Zrezygnować z zakupu możesz tylko w przypadku zakupów u przedsiębiorcy."
Natomiast wypełniać formularz zwrotu można zawsze gdy Allegro udostępni taką zakładkę (np. w sytuacji gdy Sprzedawca chce aby Kupujący nie musiał ponosić kosztów zwrotu z tytułu reklamacji tuż po zakupie, bo te koszty - w przypadku uznanej reklamacji - musiałby zwrócić Kupującemu. Ba, formularz zwrotu da się wypełnić i wysłać Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu również w innych sytuacjach, np. gdy prawo do odstąpienia nie przysługuje (lub jest wyłączone stosownymi przepisami) - co nie oznacza że w takich sytuacjach dokonano skutecznego odstąpienia.
Ale aby to zrozumieć należy najpierw zrozumieć różnicę pomiędzy "zwrotem", a "złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy".
@A3dam Daj mi spokój. Mam cię dość, serio.
Ile ty problemów rozwiązałeś na tym forum? Czyżby zaledwie 11? To zawyżony wynik, bo ty ich nie rozwiązujesz, ty tu wszystko komplikujesz. A teraz baw się już sam.
@marzanna236 Jest jeszcze jeden dość nietypowy sposób.
Masz adres sprzedającej, zlokalizuj w Google adres jej Urzędu Skarbowego. Ponieważ jest to sprzedaż prywatna, zapytaj grzecznie czy jej Urząd Skarbowy znajduje się pod takim właśnie adresem.
Tylko tyle, donosić do Urzędu Skarb. nie musisz.
Zobaczysz jaki będzie skutek.