Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam następującą wątpliwość odnośnie zwrotu zakupionego towaru. Czy mogę zwrócić zakupiony produkt gdy sprzedający nie jest przedsiębiorcą ale w zakładce "Zwroty" wyraźnie zaznacza, że daje możliwość zwrotu w ciągu 14 dni? Jeśli zakupię produkt z takiej oferty i będę chciał go zwrócić, a przykładowy sprzedający nie przyjmie zwrotu mimo iż pisał o takiej możliwości, stwierdzi nagle że nie jest przedsiębiorcą i nie musi nic przyjmować, to w takiej sytuacji chroni mnie Program Ochrony Kupujących i mogę zwrócić się do Allegro z prośbą o zwrot środków?
@Pilaaa jeśli przyjmuje i ma uzupełnioną zakładkę, to musi przyjąć 🙂
Niby tak powinno być, ale przedsiębiorcą nie jest więc zgodnie z prawem nie musi. Pytanie jak Allegro podejdzie do tematu gdy sprzedający odmówi zwrotu. Posłużą się tym co napisał w ofercie i oddadzą mi środki, czy powiedzą że nie musi przyjmować zwrotu jako osoba prywatna ;-).
Allegro powie to co jest zgodne z prawem, nie musi przyjmować zwrotu bez podania przyczyny(reklamacji) jako prywatny sprzedajacy. Ja ma napisane w ofercie to musi przyjąć w takim przypadku Allegro zmusi go do przyjęcia zwrotu.
Tak też mi się wydaje, ale uzupełniona zakładka z możliwością zwrotu w takim wypadku wprowadza w błąd kupującego.
O to to trzeba by zapytać źródła ,przedstawiając dokładnie powód zwrotu .
@Pilaaa ale wiąże Cię umowa i skoro udostępnia taką możliwość to musi przyjąć nawet jako prywatny, to że jest konto prywatne może być że sprzedaje firma 😄
😄to już faktycznie nieźle zamieszane... a jak nie przyjmie zwrotu to Allegro zwróci mi środki Twoim zdaniem?
Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy, jak zrobisz to przez Allegro masz ich pomoc taką jak dyskusja i Allegro Protect.
To się zgadza, przez to między innymi tak dużo kupuję przez Allegro 😁
@Pilaaa nieźle namieszane jest z powodu warunków smarta
Zwykłe prywatny sprzedawca nie chce przyjmować zwrotów, ale aby jego oferta była bardziej atrakcyjna, chce mieć znaczek SMART, ten znaczek otrzyma jeśli udostępni zwroty.
Teoretycznie obowiązuje treść zawartej umowy.
@Pilaaa jak nie jesteś pewny, że będziesz chciał zostawić sobie ten przedmiot to lepiej po prostu odpuść licytowanie.
Ostatnio ktoś mi zalicytował dwa przedmioty, wysłałem. Po niespełna 24h zgłoszenie zwrotu tego zamówienia. Gdy zwrot dotarł do mnie okazało się, że nawet pudełko nie zostało otworzone tylko nadane w takim stanie jakim przyszło do kupującego, ktoś sobie chyba zalicytował dla jaj aby tylko na koszty SMARTa wbić. Dostał się więc u mnie na czarną listę....
Chcesz w ten sam sposób zirytować tego sprzedającego?
No tacy kupujący to są niepoważne osoby, ale Ja do nich nie należę zarówno jako kupujący jak i sprzedający. Z Allegro jestem bardzo aktywny już od 19 lat i nie należę do takich osób :-). Natomiast teraz czaję się na zakup elektroniki niedostępnej w Polsce której nie mam gdzie fizycznie sprawdzić. Cena nie jest niska stąd moja niepewność, czy nie zostanę na lodzie w razie jak się okaże że jednak coś będzie nie po mojej myśli ;-).
Nie musi przyjmować zwrotu, ale może. Dlatego zaznaczył w aukcji opcję, że przyjmuje zwroty do 14 dni.
A teraz najprostsza rzecz - może warto się w tym względzie zwrócić do sprzedawcy i go zapytać? A potem zadawać pytania na AG? Może sprzedawca odpowie: "nie ma problemu"? Przecież masz kontakt do sprzedawcy, czy tak trudno do niego napisać lub zadzwonić? Po co tutaj zadawać takie pytania i oczekiwać różnych odpowiedzi, angażować wiele osób do odpowiadania na pytania typu: co będzie gdy...
Najprostszą rzecz wykonałem na początku ale odpowiedź była oczywista skoro sprzedawca pisze o 14 dniowym zwrocie i zależy mu na sprzedaży drogiego sprzętu. Chciałem się upewnić co by było gdyby po zakupie odmówił mi takiego zwrotu, jeśli doszłoby do takiej sytuacji. Wiec postanowiłem napisać tutaj. Uważam, że to miejsce właśnie do tego służy żeby się skonsultować z innymi użytkownikami. Ale nie ma obowiązku odpowiadania więc nie wiem po co ta uwaga...
Jeżeli chodzi o prawo do zwrotu przy zakupie od osoby prywatnej, to zależy to od kilku czynników.
Pierwszy. Sprzedaż prywatna, przedmiotów, używanych, które sprzedawca ma w posiadaniu powyżej 6 miesięcy i nie ma ona charakteru zarobkowego. W takim przypadku nie ma on konieczności przyjmowania zwrotu.
Drugi. Sprzedaż przedmiotów nowych w celach zarobkowych. W takim przypadku sprzedający traktowany jest jak przedsiębiorca (pomimo braku zarejestrowanej działalności) i ma obowiązek przyjmować zwroty sprzedawanych towarów w ciągu 14 dni oraz przestrzegać praw konsumenckich.
Ważne. Osoba prowadząca działalność nieewidencjonowaną (o której mowa w art. 5 ustawy Prawo przedsiębiorców), traktowana jest przed KC jako przedsiębiorca, tak samo przez Ordynację Podatkową.
Dziękuję serdecznie 🙂
Jak udostępnia 14-dniowy zwrot to masz prawo do niego.