anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy muszę odczekać 2 tygodnie od zażądania zwrotu pieniędzy zanim wypełnię wniosek Allegro Protect?

marcin61233
#8 Zapaleniec#

Cześć. Moja sprawa wygląda tak: minął już ponad miesiąc od terminu wysyłki (który sam w sobie wynosił miesiąc), a towaru nadal nie otrzymałem (6500 zł). Najpierw sprzedający twierdził, że dostawa mu się opóźnia, więc stwierdziłem, że jeszcze mogę poczekać do dnia 9 grudnia. Ale około 2 tygodnie temu nagle kontakt ze sprzedającym się urwał, po założeniu dyskusji nadal nie dopowiada, a ja już straciłem nadzieję, że towar dostanę (sprzedający zaczął dostawać negatywy, około 60 negatywów jeden po drugim), ani że sprzedający jakkolwiek zareaguje na moje żądanie zwrotu pieniędzy.

Pytanie brzmi: czy muszę najpierw zażądać zwrotu pieniędzy za niewysłany towar mimo, że ze sprzedającym nie ma kontaktu, po czym odczekać ustawowe 2 tygodnie zanim wypełnię wniosek o zwrot do Allegro Protect? 

Szczerze wątpię, że sprzedający w ogóle weźmie do siebie moje żądanie, a po dwóch miesiącach oczekiwania na towar nie chcę już czekać kolejne 2 tygodnie lub jeszcze dłużej na odzyskanie pieniędzy.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Wg regulaminu Allegro Pretect żeby otrzymać rekompensatę musisz spełniać> warunki i jednym z nich jest otwarcie dyskusji, wg standardu tak 14dni się czeka, ale Allegro przyznawało wcześniejszą możliwość złożenia wniosku o rekompensatę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@marcin61233 widzę, że już prowadzisz dyskusję z tym sprzedającym, jeśli do jutra nie odpowie poproś w dyskusji o pomoc pracownika Allegro, najprawdopodobniej wtedy zaproponuje wniosek o rekompensatę z Allegro Protect. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@la_nika moglibyście coś w koncu zrobic z takimi handlarzami. Przecież kupujący się stresuje i marnuje mnówstwo czasu zamiast poświecic go np. rodzinie 😬

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:104371448  reagujemy i działamy, żeby eliminować takie sytuacje. Zależy nam żeby kupujący i sprzedający mieli jak najmniej stresu korzystając z Allegro 🙂 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

marcin61233
#8 Zapaleniec#

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia. Sprzedającemu, u którego zamówiłem towar zawieszono konto po tym, jak dostał kilkadziesiąt komentarzy negatywnych o podobnej treści (nie posiada towaru który sprzedaje, nie oddaje pieniędzy), i bardzo słusznie, lepiej późno niż wcale. Ale za jakiś czas jego konto zostało odblokowane i dalej sprzedaje. Myślałem, że aby odblokować konto, należy najpierw uregulować wszystkie zaległe należności, a w tym przypadku sprzedawca nadal ma niespełnione zobowiązania wobec wielu kupujących (świadczą o tym komentarze, które non stop się pojawiają), w tym wobec mnie. Jak to w ogóle działa? Dlaczego ten sprzedawca nadal może sprzedawać?

oznacz moderatorów