anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy muszę wysyłać sprzedającemu protokół szkody oraz paragon?

monika92174
#7 Wielbiciel#

Tak jak w pytaniu. Czy muszę wysłać sprzedającemu paragon oraz protokół szkody? Wszystko jest w czasie. Paczka już wcześniej wysłana ponieważ towar został uszkodzony najprawdopodobniej w transporcie czego po opakowaniu nie było widać. Niestety nie włożyłam paragonu ani protokołu. Z racji że szkoda zauważona po odjeździe kuriera to protokół został sporządzony. elektronicznie. Zgłosiłam już zwrot towaru ale sprzedający domaga się tych dokumentów. Dodam że odesłałam towar na własny koszt. Czy sprzedający musi mi zwrócić tylko koszt za towar czy również za przesyłkę? 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

kostas11
#21 Demiurg#

@monika92174 protokołu elektronicznego nie trzeba dosyłać bo jest w systemie, podeślij mu na maila potwierdzenie złożenia, paragon do reklamacji nie jest potrzebny ( ale po co on Tobie ? ) przy uznanej reklamacji sprzedawca oddaje za przesyłki i towar 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie masz w ogóle obowiązku pisania protokółu. Są to dodatkowe dokumenty:

lew433_0-1620825021330.png

 

oznacz moderatorów

monika92174
#7 Wielbiciel#

Napisałam sprzedawcy że nie muszę mu wysyłać paragonu i dostałam odpowiedź z zapytaniem jak On ma anulować zakup. Co teraz? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wystarczy cokolwiek np; potwierdzenie zapłaty, ale nie masz obowiązku, jeżeli sprawia kłopoty otwórz dyskusję ze sprzedawcą zakup na AL, tu: https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE, zakup na zwykłym Allegro tu:https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

monika92174 Nie ma anulować zakupu, tylko przyjąć reklamację.

Chce się wykpić z płacenia prowizji.

Protokół, zdjęcia i zwraca bez gadania.

Paragon zbędny.

Ponawiam prośbę, aby nie pomijać tych dokumentów.

Pomagają szybko rozwiązać problem.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Jescze jedna rzecz. Wysyłka powrotna na koszt sprzedawcy w takich przypadkach

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

lew433 zgoda, nie ma obowiązku, ale te dokumenty na pewno wpłyną na szybką decyzję sprzedającego. Po co się szarpać. "Nie wyślę bo nie muszę i co?"

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@DECO-MASTER Różnie jest, więc odpowiadam że nie musi, napisałem także że są to dodatkowe dokumenty, nie napisałem że nie może dostarczyć takiego protokółu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@monika92174 Nie masz obowiązku sporządzania żadnego protokołu szkody, jego wysyłania, ani wysyłania paragonu. Takiego wymogu zabrania UOKiK. Jeśli zgłosiłaś zwrot towaru przez formularz Allegro, odstąpiłaś od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej, więc sprzedawca musi Ci oddać całą wpłatę, łącznie z kosztem wysyłki. Gdybyś w formularzu zwrotu napisała jasno, że jest to reklamacja z rękojmi i domagała się wymiany lub naprawy towaru, wtedy nie byłoby to konsumenckie odstąpienie od umowy. Dla sprzedawcy dowodem zakupu jest cokolwiek, dowód wpłaty, wydruk aukcji, mail od Allegro z informacją o zakupie, nie musi to być paragon. Jeżeli sprzedający stwarza Ci problem i nie chce oddać pieniędzy, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc pracownika Allegro. Ty nie wiesz, w którym momencie towar został uszkodzony, taki już mógł być wysłany. Towary uszkodzone można zwracać.

oznacz moderatorów

monika92174
#7 Wielbiciel#

Początkowo chcieliśmy by towar został naprawiony, wysłaliśmy go na własny koszt. Sprzedawca otrzymał już paczkę wcześniej a nawet do niej nie zajrzał na dzień dzisiejszy dlatego też chcemy zwrotu pieniędzy. Chodzi tu o kwotę 500zl. Fakt że zadzwonił i mówił że nie chce płacić podatków i takie tam. Ale sama nie wiem już co zrobić. Odesłanie paragonu to teraz dla mnie kolejny koszt którego nikt mi nie zwróci

 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

W żadnym wypadku nie odsyłaj paragonu. Możesz (jeśli chcesz) wysłać jego skan.

Jak pisałem wyżej, chce się wykpić od płacenia kosztów.

Musi zwrócić całą kwotę.

Porada powyżej od xyz96 jest jedynym rozwiązaniem. No i POK.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@monika92174 Dyskusję otwórz i poproś w niej o pomoc Allegro. Nie ma obowiązku dosyłania paragonu ani protokołu, także przy reklamacji. Bez Dyskusji sprzedawca nadal będzie Cię zwodził. 

oznacz moderatorów

monika92174
#7 Wielbiciel#

Zdjęcie paragonu oraz plik z protokołem wysłałam mailem. Mimo to sprzedawca upiera się że musi ten paragon mieć. Przez tel rozmowa była taka że mu ten paragon odeślę i On zwróci mi pieniążki ale piszecie przecież że nie mam takiego obowiązku. Tak wogole ile czasu ma sprzedający by dokonać tego zwrotu? Ile mogę grzecznie czekać? 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

monika92174 nie dzwoń nie rozmawiaj.

Wyjątkowo złośliwy przypadek.

Zrób jak radzi xyz96 .

Wiadomości w dyskusji nie usunie, rozmowy telefoniczne nic ci nie pomogą.

 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Nie czekaj grzecznie, bo jak widzę robi Ci "pod górkę".

Nie odsyłaj oryginału paragonu.

To Twój dokument.

Zrób skan nawet dla siebie. Te wydruki lubią znikać.

Nie ma prawa nic żądać i kropka.

Otwarcie dyskusji, Prośba o pomoc Allegro. To twoja droga do rozwiązania problemu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@monika92174 Dyskusję miałaś otworzyć; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Bez tego, jeśli tylko rozmawiasz przez telefon, sprzedawca będzie robił, co będzie chciał. W Dyskusji poprosisz o pomoc Allegro i sprzedawca nagle zmieni zdanie. Powinien zwrócić wpłatę niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania formularza zwrotu.

oznacz moderatorów

monika92174
#7 Wielbiciel#

Dyskusja wczoraj otwarta. Sprzedający dalej twierdził że muszę odesłać paragon i że tego wymaga jego księgowa. Teraz gdy napisałam a co gdybym tego paragonu nie miała. Napisał że jeśli go nie mam to mam wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy. 

oznacz moderatorów