Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałam zakupu obuwia które nie spełniły moich oczekiwań. Użytkowałam je przez kilka dni w pomieszczeniach zamkniętych aby sprawdzić czy nadają się do noszenia. Niestety, buty choć nowe nadają się do wyrzucenia. Moim zdaniem zakupione w sklepie obuwie dotknięte jest wadą uniemożliwiającą prawidłowe jego użytkowanie dla celu, dla którego zostało wyprodukowane. Czy po odrzuconym zwrocie przez sprzedającego mogę w następnym kroku dokonać reklamacji? Wysyłka od sprzedającego jeszcze nie wyszła.
Ale sprzedający nie może odrzucić zwrotu przy zakupie konsumenckim, są objęte tylko wyjątkowe produkty wyłączeniem. Daj link do oferty. Oczywiście że możesz reklamować.
Czyli przyjąć odrzucony zwrot i ponownie wysłać ale z reklamacją ?
Otwórz dyskusję a masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
firma nie moze odmowic przyjecia zwrotu ale moze obnizyc kwote zwrotu o uszkodzenia niewynikajace z nieprawidlowego zarzadu rzecza czyli mozesz przymierzyc ale nie mozesz pochodzic na dwor, jesli buty sie popsuly to powinno sie zglosic reklamacje z rekojmi
Ok., to przyjmuję odrzucony zwrot ale mogę reklamować ?
Otwórz dyskusję i tak złóż reklamację, sprzedajacy nie może odmówić przyjęcia zwrotu.
czy ktoś rozumie co to jest odrzucony zwrot?
Jaka wysyłka od sprzedającego nie wyszła?
o czym mowa?
zrobiłaś zwrot a sprzedający odrzucił? w jakiej formiei jakim trybie?
zjakiego powodu?
uchybiłaś terminowi?
czy użytkowałaś ponad zwykły zarząd?
Sprzedający uznał, że skoro buty posiadają ślady użytkowania, to nie może uznać zwrotu i zwrócić mi pieniędzy.
moim zdnaiem przekombinował.
Ale czy to wyklucza reklamację? Uważam, że nie
Również tak myślę ale nie mam pewności, dlatego pytam 😞
Dyskusja to pomoc Allegro.
No tak ale skoro sprzedający uważa, że nie można dokonać zwrotu ze śladami użytkowania, to może lepszym rozwiązaniem będzie w następnym kroku reklamacja.
Słuchaj otwórz dyskusję, opisz tam to wszystko, chcesz sprawę załatwić czy nie?
Nigdy nie miałam podobnej sytuacji ale chyba masz rację. Zatem póki sprzedający nie dokonał jeszcze przesyłki zwrotnej otworzę dyskusję.
Jeżeli umowa kupna sprzedaży został rozwiązana tj. odstąpiono od umowy (popularnie nazwane "zwrot towaru" bez podania przyczyny) to sprzedający będący firmą nie może odmówić przyjęcia zwrotu. Może natomiast pomniejszyć wartość zwracanych środków o zmniejszenie wartości zwróconego towaru. Jeżeli faktycznie towar został zwrócony w ramach odstąpienia od umowy to prawo do reklamacji już nie przysługuje ponieważ nie można reklamować czegoś czego nie jest się właścicielem. W opisanej sytuacji ani sprzedawca a ni kupujący nie wywiązali się odpowiednio ze swoich praw i obowiązków.
Najważniejsze co było zaznaczone w trakcie dokonywania zwrotu - jaki powód. Jest to kluczowe dla całej sprawy.
Co powinnam zrobić w tej sytuacji ?
1) Upewnij się co zostało zaznaczone w momencie odsyłania towaru - jaki powód.
a) jeżeli odstąpienie od umowy to - postaraj się dogadać ze sprzedawcą że chodziło o reklamacje i przedstaw swoje argumenty, może się w ten sposób dogadacie. Jak się nie będzie dało dogadać to może być problem bo jak Allegro zmusi sprzedawce do przyjęcia zwrotu zgodnie z prawem musi przyjąć to może obniżyć wartość zwrotu środków i to w przypadku butów dość znacznie, bo nikt używanych butów już nie kupi jako nowych.
b) jeżeli powodem zwrotu była - reklamacja no to niech ją rozpatrzy