anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający mógł anulować moje zamówienie?

damienm89
#7 Wielbiciel#

Kupiłam przedmiot i po dwóch dwóch dniach Allegrowicz Sprzedający anulował mój zakup. Czy tak moze zrobić? Twierdzi ze przedmiot miał za niską cenę i to ich błąd się wkradł, dlatego anulują mój zakup.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

komis-bell
#21 Demiurg#

@jr1935 Mówisz o relacji konsument - przedsiębiorca a ja pytam tak prywatnie, po ludzku co by autorka tematu zrobiła będąc po drugiej stronie. 

oznacz moderatorów

jr1935
#10 Popularyzator#

Tzn. prywatny sprzedaje prywatnemu, jeśli tak to to nie ma żadnych zasad, można powiedzieć że pomyłka i tyle nie ma żadnych konsekwencji.

oznacz moderatorów

-PRORIDE-
#11 Animator#

Ja w 2019 roku miałem w obserwowanych aukcjach wyciskarkę wolnoobrotową do owoców. Kosztowała 599zł jakaś marka mało popularna MIDEA ale było dużo kupujących to urządzenie. Pewnego dnia siedzę przy komputerze i dostaję email że nagle oferta potaniała o 91% na 49,99zł. Od razu kupiłem dwie sztuki z myślą że to ktoś się pomylił i anulują mi zamówienie, a następnego dnia ktoś zadzwonił i pogratulował szybkiego zakupu. Zapytałem się czy zamówienie zostanie anulowane to sprzedawca odpowiedział że udało mi się szybko zakupić i zrealizuje moje zamówienie. Do dziś żałuję że nie kupiłem 10 sztuk i 8 odkurzaczy bo też przecenili przez pomyłkę 😀

MIDEA1.jpg

Wszystko zależy od sprzedawcy, a takie oferty gdzie uda nas się coś tanio kupić powinny być realizowane przez sprzedających. Oczywiście co innego jak kupujący nagle zakupi 100 sztuk albo cena towaru jest jakaś ogromna 😀 Ale na pewno powinien być jakiś rabat lub nagroda doceniająca naszą szybką reakcję na zakup 😎

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@-PRORIDE- To jest zupełnie inna sytuacja > w ofercie, która podałeś jako przykład było celowe działanie sprzedającego > to on napisał "oferta potaniała" > i to była jego decyzja . to jest ok.

W przypadku z tego wątku sprzedawca  (czy tez jego system przy zmianach) popełnił błąd w cenie > zauważył po pierwszej sprzedaży > i go naprawił. Poinformował kupującą o błędzie > oddał natychmiast pieniądze.

Błąd był nie zamierzony > żadna obniżka, promocja itp > a pretensje są o to, że nie udało się tego błędu wykorzystać.👿

Ja też kieduś popełniłem błąd tworząc zestaw z dwóch aukcji : za 200 + za 50 > miało być 220 > czyli rabat 30 > a ja wpisałem rabat 220 > oczywiście za 15 minut > sprzedane

Zadzwoniłem do kupującej > powiedziałem co zrobiłem > i że nie wyślę w tej cenie > tylko ONA zrozumiała, że to błąd i nie miała pretensji😀😍

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

"Ja też kieduś popełniłem błąd tworząc zestaw z dwóch aukcji : za 200 + za 50 > miało być 220 > czyli rabat 30 > a ja wpisałem rabat 220 > oczywiście za 15 minut > sprzedane Zadzwoniłem do kupującej > powiedziałem co zrobiłem > i że nie wyślę w tej cenie > tylko ONA zrozumiała, że to błąd i nie miała pretensji"

Byłem tą kupującą i potwierdzam, że tak właśnie było. Z radością zrezygnowałem z super okazyjnego zakupu i podziękowałem sprzedawcy, że pozwolił mi u siebie kupować, zamiast od razu wpisać mnie na czarną listę. Kierowca autobusu, który to wszystko widział, wstał i zaczął klaskać. Inni pasażerowie autobusu też klaskali, płakali i padali sobie w objęcia. Na koniec obaj wystawiliśmy sobie po pozytywie z pięcioma gwiazdkami. No tak było, nie zmyślam.

oznacz moderatorów

arkadius69
#11 Animator#

😂🤣

oznacz moderatorów

jr1935
#10 Popularyzator#

I tak trzymać ! Postawa godna największych pochwał 👍

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Trochę poza tematem, ale przypomniało mi się jak dobrych kilka lat temu wystawiłem na Allegro hamulce rowerowe za 250 zł. 
Napisał do mnie gościu, że on może zaproponować 280 zł i że mam zmienić cenę. Zmieniłem i kupił 🙈

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@damienm89  wszystko zalezy od tego jak duży był błąd. ( obniżka ceny w stosunku do ceny rynkowej)

Na błąd w oświadczeniu woli (błąd cenowy) sprzedający może sie powołać TYLKO W PRZYPADKU KIEDY KUPUJACY Z ŁATWOŚCIĄ MOŻE GO ZAUWAZYĆ. cyt: " Ale uwaga! Argument ten nie sprawdzi się, jeśli zła cena w sklepie internetowym nie będzie łatwa do zauważenia."

Poniżej artykuł gdzie masz wiecej na ten temat: 

https://komerso.pl/blad-cenowy-w-sklepie-internetowym-co-robic-jesli-pojawila-sie-pomylka/

Inna sprawa jest to że jeśli sprzedający oddal wpłatę to jedyną drogą wyegzekwowania umowy będzie tylko sąd cywilny. 

Co zrobisz Twoja decyzja.

 

 

oznacz moderatorów