Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wczoraj u jednego ze Sprzedających pojawiły się towary w promocyjnej - zdałoby się cenie, i cena ta nie "wisiała" minutę ale kilka godzin. Skorzystałam robiąc zakupy. Dziś Sprzedający wysłał maila o anulowaniu zamówienia z informacją, że miał błąd w systemie, który zmienił ceny. Jednocześnie w systemie Allegro moje zakupy ciągle mają status "opłacony". Czy w związku z tym, że moje zakupy zostały dokonane prawidłowo, w tym opłacone, Sprzedający ma obowiązek wysłać mi zakupiony towar? Dodam, że ciągle zakupiony przeze mnie asortyment jest w sprzedaży, choć z innymi cenami.
@i-Katka Sprzedający może powołać się na błąd w cenie i zwrócić Ci środki, które wpłaciłaś za towar. Jeśli chodzi o wysyłkę towaru w zaniżonej cenie, możesz skierować sprawę do sądu i tam domagać się realizacji umowy.
W normalnym sklepie jeśli jest pomyłka w cenie na korzyść klienta, to sprzedawca ma obowiązek sprzedać towar w tej cenie, to wynika z praw konsumenta. Z jakiej przyczyny to prawo nie ma być respektowane przy ofertach Allegro?
@i-Katka podstawowe hasło allegro brzmi ,, otrzymasz zakupiony towar lub zwrócimy Ci środki ,,
Allegro nie ma mocy prawnej ,aby wymusić na sprzedawcy realizację zamówienia , od tego są powołane przez Rząd organy , masz wątpliwości to skorzystaj ze swoich praw .
@i-Katka Jeśli faktycznie doszło do pomyłki w cenie to sprzedający na prawo powołać się na błąd i zamówienia nie realizować.
Różnica w cenie musi być łatwo zauważalna i znacząco różnić się od normalnych cen rynkowych.
Allegro nie może zmusić sprzedającego do realizacji zamówienia - nie ma do tego kompetencji.
Może to zrobić jedynie sąd jeśli zdecydujesz się tam skierować sprawę.
Na podstawie art. 543 Kodeku Cywilnego: towar wystawiony na sprzedaż wraz z oznaczeniem ceny uznaje się za ofertę sprzedaży. Ustawa nie wyłącza z tego błędów w cenie.
@i-Katka tu masz wiele wątków ... poczytaj https://www.google.com/search?q=sprzeda%C5%BC+b%C5%82%C4%85d+w+cenie&rlz=1C1CHBD_plPL1015PL1015&oq=s...
@i-Katka I tak się uznaje, sprzedajacy zwraca Ci środki a Ty jeżeli się z tym nie zgadzasz pójść do sądu, Allegro nie zmusi sprzedającego do wysyłki.
@i-Katka w sklepie stacjonarnym a nie w sprzedaży internetowej
@i-Katka Skoro powołujesz się na KC > to masz prawo iść do sądu i tam walczyć o swoje racje > wykorzystywanie błędu.😠
Wydaje Ci się , że jezeli ktoś coś wystawi za 1zł zamiast za 100zł produkt , to ma go Ci wysłać? jak można tak żerować na czyjejś pomyłce? co za ludzie.....
@i-Katka bo w normalnym stacjonarnym sklepie masz jak się zaznajomić z produktem, ceną za niego na metce, możesz go obejrzeć i przetestować etc a to jest sklep i sprzedaż internetowa i rządzi się innymi prawami. W przypadku powołania się na błąd w cenie gdy ta różni się od innych ofert tego produktu znacząco sprzedawca odmówi realizacji zamówienia i zwraca środki, a jakbyś się prawnie uparł do sprzedania ci w tej cenie to owszem dostałbyś towar i wezwanie do zwrotu zaraz potem, a w przypadku braku tego zwrotu zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa w postaci kradzieży
@i-Katka A co zrobisz w normalnym sklepie jak odmówią Ci sprzedaży? > wezwiesz Policję? 👿