Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Kupiłem w Leroi Merlin (oczywiście przez Allegro) kran. Nie było opcji smart więc zapłaciłem za wysyłkę. Towar mi nie odpowiadał, więc został zwrócony na koszt własny, bo nie było innej opcji zwrotu. Sprzedawca zwrócił pieniądze tylko za kran. Czy ma jeszcze zwrócić za wysyłki czy nie?
Przy zwrocie koszty odesłania pokrywa kupujący zawsze(są wyjątki -Smart i paczkomat) al sprzedajacy zwraca kupującemu koszt zakupu +najtańszą wysyłkę w danej ofercie, jeżeli w tej ofercie była darmowa wysyłka to zwrócić Ci prawidłowo.
Powinien ci zwrócić za towar plus najtańszą opcję wysyłki na odległość z oferty czyli jak najtańszą opcją jest paczkomat za 9.99 a ty zamówiłeś kurierem za 13 to powinni oddać jak za paczkomat. Ps odbioru osobistego za 0pln się nie liczy
Witam. Dziękuję za odpowiedź. Podczas zakupu nie było opcji Smart. Kran kosztował 274zł + koszty wysyłki paczkomatem 9,95zL Odesłałem na koszt własny za 12,99zł. Sklep oddał 274zł.
@a_wajrak jeśli zakup był konsumencki sklep powinien zwrócić dodatkowo 9,95zł jeśli był to najniższy koszt przesyłki jaki miałeś do wyboru . Podaj link do oferty bo widzę ,że nie do końca rozumiesz zasady .
Odrobinę zmienił się dostawa.
https://allegro.pl/oferta/bateria-umywalkowa-chrom-logis-e-hansgrohe-leroy-13810298722
@a_wajrak sprzedawca ma obowiązek zwrócić najniższy koszt przesyłki jaki miałeś możliwość wybrać podczas składania zamówienia , zwróć uwagę czy nie było opcji ,, darmowej wysyłki ,, z puli sprzedawcy .
Odpowiedź sklepu "w przypadku zwrotu zamówienia, dokonujemy tylko zwrotu środków za produkty. Koszt dostawy nie jest objęty zwrotem środków." Kto ma rację?
Prawo, przy zwrocie koszt odesłania to koszt kupującego ale firma Ci zwraca koszt zakupu +najtańszy koszt wysyłki w danej ofercie. Otwórz dyskusję, zwrócą: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Chyba sprawa rozwiązana bo mają zwrócić koszty wysyłki (przynajmniej tak piszą w dyskusji)
@a_wajrak łachy nie robią , nie zapomnij odpowiednio ocenić transakcji ,.
@a_wajrak tak na przyszłość 😉
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
Art. 33 Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.