Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprawa dotyczy artykułu: https://allegro.pl/oferta/wykladzina-pcv-maxima-eko-562-04-szer-3m-deska-13850274733. Sprzedający sprzedaję wykładzinę na sztuki, gdzie 1 sztuka to 10 cm bieżących, ale moim zdaniem jest to stanowczo zbyt słabo oznaczone w tytule aukcji,gdyż opis mówi o 1 sztuce tylko, ale nie podaje jakiej wielkości jest ta sztuka, dodatkowo aukcja oznaczona jako SUPERCENA. Myślałam, że kupuję 18 m kwadratowych, (w Polsce tradycyjnie tak podaje się miary, gdy kupuje się z długości, ewentualnie mb czyli wykładzinę 3 m szerokości i 6 m długą., natomiast otrzymałam wykładzinę 1,80 m długości na 3 m szeroką. Taki rozmiar stanowczo mi nie pasuje, w związku z tym postanowiłam na swój koszt zwrócić towar za pomocą formularza Allegro. Następnego dnia zadzwonił sprzedający z oświadczeniem, że towar przycięty nie podlega zwrotowi i zwrotu nie przyjmie. Sprzedaż na sztuki gdzie 1 szt. to 10 cm bieżących uważam za celowe wprowadzenie klienta w błąd, a nie przyjmowanie zwrotów dobitnie to potwierdza. Proszę o poradę.
Moim zdaniem oferta jest opisana w miarę dobrze, spotkałem już w tych czasach więcej jak wystawianych ofert, ale nie pasuje Mi że nie ma zawrotu, ponieważ jest to wykładzina cięta z całości i nie ma indywidualnych metod wykonania, Załóż dyskusję a masz pomoc Allegro, opisz tam sytuację: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dziękuję bardzo za podpowiedź.
Jakie celowe wprowadzenie w błąd? Pisze jak BYK:
Po prawo masz wyraźną informację "Brak zwrotu". Nie jest winą sprzedającego, że kupujesz bez czytania. Przykra sprawa ale błąd ewidentnie Twój.
A jak firma może wyłączyć zwrot z tytułu że "przycina"?
Firma nie wyłączyła właśnie opcji zwrotu, gdyż z tej opcji właśnie skorzystałem. Sprzedający jak zobaczył informację z Allegro o zwrocie, zadzwonił do mnie i poinformował, że przesyłki nie przyjmie.
@andrzej-1165 Więc musisz otworzyć dyskusję, przyjmie.
Niestety nie:
Przecież nie jestem ślepa jak nie wyłączyła jak wyłączyła. Chyba ze potem to zmienili bo widzę....
Firma nie wyłączyła właśnie opcji zwrotu, gdyż z tej opcji właśnie skorzystałem. Sprzedający jak zobaczył informację z Allegro o zwrocie, zadzwonił do mnie i poinformował, że przesyłki nie przyjmie.
Nie spełnia tego zapisu to nie jest produkt wykonany na konkretne zamówienie, wiele sprzedających tak próbowało i niestety musiało przyjąć zwrot.
Wysyłał na własny koszt. Wierzysz, że nie czytając opisu aukcji sprawdził czy zwrot przysługuje? Realnie towar stracił na wartości, bo na co komu taki kawałek? To już chyba tylko allegro może sprawdzić czy zwrot był wyłączony w momencie zakupu czy zrobił to później. Fakt jest faktem, że darmowego nie miał... Sporo rzeczy ciętych ma to wyłączone jak tak patrzę np po materiałach..
Co do tego, ze w allegro mógł kliknąć na zwrot to to też pytanie do allegro. System jest dziurawy bardziej niż szwajcarski ser i różne rzeczy są możliwe. Liczy się zapis w aukcji z momentu zakupu.
Z art. 38 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta , prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
Jak dla mnie informacja w odpowiedniej zakładce jest wyraźną informacją.
W takim razie jak dokonałam zwrotu? Allegro w przypadku tego artykułu daje możliwość zwrotu.
Swoją drogą jak można nie przyjmować zwrotów artykułów, gdzie deseń, kolor ma duże znaczenie, a towar kupuje się na podstawie zdjęcia? Dlatego Allegro ma opcję zwrotu. Przycięcie wykładziny, nie jest dopasowaniem na indywidualne życzenie klienta, gdyby ta wykładzina była dopasowana do konkretnego pomieszczenia (taką usługę firma ponoć prowadzi) to co innego.
@andrzej-1165 można nie przyjmować zwrotów i to zgodnie z prawem, o ile w zakładce zwroty sprzedający poinformował o takim wyłączeniu.
Sprzedający ma prawo sprzedawać gdzie chce, a kupujący kupować tam gdzie zechce i to on dokonuje wyboru, nikt nikogo nie powinien ograniczać, gdyż mamy wolny rynek.
Każdy może sobie wszystko wpisać w zakładkach. Ważne jakie są ogólne zasady sprzedaży.
Przyciecie i obszycie dywanu / wykladziny etc powoduje że towar jest wyłączony ze zwrotu pisze w aukcji
W takim razie nie powinni sprzedawać na Allegro tylko w sklepie stacjonarnym, jeżeli ktoś chce sprzedawać artykuły cięte z metra (albo 10 cm :-)) za pomocą tego systemu sprzedaży to musi liczyć się ze zwrotami.
Poczytaj ustawe produkt spersonalizowany na zyczenie klienta nie podlega zwrotom jakby rolka byla standardowa i w stalej dlugosci to mozna by ja bylo zwrocic ale ty kupujesz wielokrotnosc 10cm i mozesz sobie zazyczyc zakup 17szt i przyciecie na 163cm
Kupuję przez internet i już to pisałam, za pomocą zdjęcia nie jestem w stanie stwierdzić, że deseń, kolor jest ok, w sklepie stacjonarnym mogłabym takiej oceny dokonać, więc opcja zwrotu w takiej sytuacji musi być udostępniona.
To idz do sklepu obejrzec zanim zamowisz albo zamow sobie cala rolke obejrzyj zwroc i zamow tyle co potrzebujesz na allegro jest regulamin i zdjecia maja co do joty oddawac cechy produktu wykonywane sa jednakowo na jednakowym tle zwie sie to katalog produktow i nalezy do allegro a wykonanie zwie sie produktyzacja