Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam , kilka dni temu zamówiłem dwa nawilżacze , przy pierwszej próbie uruchomienia okazało się ze jeden z nich jest uszkodzony , poinformowałem tym sprzedajnego, odesłałem przedmiot. Niestety nie sprawdziłem drugiego urządzenia od razu. Zaraz po nadaniu paczki wyszło na jaw ze drugie urządzenie również jest wadliwe.
Odnośnie tego pierwszego urządzenia które zwróciłem ,Sprzedający odmawia wymiany na sprawne urządzenie twierdząc że uszkodzenie sprzętu nastąpiło z mojej winy. Czy w tym przypadku mogę rozwiązać umowę, odesłać oba urządzenia i oczekiwać zwrotu pieniędzy ? 14 dni jeszcze nie minęło od momentu odebrania przesyłki z zakupionymi przedmiotami ?
Tak, możesz odesłać całość w ramach odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, ale już widać, że sprzedawca będzie chciał Ciebie obwiniać za uszkodzenie i nie odda Ci całej wpłaty. Ma prawo zmniejszyć zwracaną kwotę, gdy faktycznie doszło do zmniejszenia wartości rzeczy z winy kupującego. Wina kupującego musi jednak być bezsprzeczna, a nie wymyślona przez sprzedawcę. Nie może jednak odmówić przyjęcia zwrotu.
Gdybyś miał problem z odzyskaniem całej wpłaty, otwórz spór https://allegro.pl/dyskusje/nowa i domagaj się zwrotu pieniędzy. Po 24 godzinach włączy się pracownik Allegro, który Ci pomoże.
Złożona reklamacja nie wyklucza odstąpienia od umowy, jeśli nie minęło 14 dni od odebrania towaru.
Gdybyś jednak chciał pozostać przy reklamacji, też możesz skorzystać ze sporu i domagać się naprawy lub wymiany. Przyjmuje się, że wada stwierdzona w pierwszym roku tkwiła w produkcie od początku i sprzedawca musi udowodnić, że powstała z Twojej winy.
O ile może obniżyć zwrot ? sprzedawca stwierdził że urządzenie "podobno" uszkodzone z mojej winy nie będzie naprawione lub wymienione w ramach gwarancji jak również nie nadaje się w ogóle naprawy:
Odpowiedź sprzedającego
" Dzień dobry Nawilżacz dzisiaj do nas dotarł. Stwierdzono dodanie olejku lub innej substancji zapachowej w miejsce do tego nieprzeznaczone. Nie zastosowano się do instrukcji cytuję treść : "środki ostrożności pkt. 5 - Stosuj tylko zimną i świeżą wodę z kranu lub destylowaną. Nie stosuj żadnych dodatków tj. olejków zapachowych wlewanych bezpośrednio do zbiornika z wodą, wody w podstawie oraz dyszy rozpylającej ". Dodatkowo dołączamy specjalną karteczkę, aby od razu była widoczna z tą samą informacją gdzie nie wlewać olejków. Olejek dodajemy tylko i wyłącznie na filtr carbonowy pod spodem urządzenia. W aukcji jest nawet pokazane dodawanie olejku na zdjęciu z opisem. Olejek powoduje przegrzewanie się przetwornika pary wodnej, co skutkuje pęknięciami tworzywa wokół niego. W załączeniu zdjęcie z powstałymi uszkodzeniami w Pana nawilżaczu. W związku z powyższym jesteśmy zmuszeni odrzucić zgłoszenie reklamacyjne. Nawilżacz nie nadaje się do odpłatnej naprawy pozagwarancyjnej."
Od razu dodam ze nic nie było dolewane,przy pierwszym uruchomieniu zaczęło dziwnie pracować wiec natychmiast je wyłączyłem.
Otwórz spór - tam sprzedawca inaczej będzie z Tobą rozmawiał. On wie, że dyskusji przygląda się pracownik Allegro, który się do niej włącza i pomaga kupującemu. Napisz w sporze, że niczego nie dolewałeś. Gdy sprzedawca będzie stwarzał problem, wciśnij tam odpowiedni przycisk przywołujący pracownika Allegro.
Oddpowiadając na pytanie - może. Ty zaś możesz się z tym nie zgodzić i zrobić, jak radzi @xyz96 , albo/i zadzwonić do najbliższego rzecznikka konsumenta. który także powinien pomóc.
Po otwarciu sporu , sprzedający nadal stoi twardo przy swoim ,napisałem nawet przed sądowe wezwanie do zapłaty , stwierdziłem że jak nie odda pieniędzy złoże pozew o postępowanie upominawcze uproszczone. tylko że nagle odpisał ze po oszacowaniu szkód stwierdza ze odda mi 36 PLN . Pytane czy w takiej sytuacji mogę jakoś się od tego odwołać. Tu już nawet nie chodzi o te pieniądze tylko o to że gość ewidentnie chce mnie zrobić w balona.
Mozesz sie nie zgodzić nadal i złożyć odwołanie do rzecznika konsumenta albo sądu.
dzięki nawet jeśli gość mi przeleje te 36 pln mogę dalej wnioskować w sądzie ?
@karolusss95 Jeśli Dyskusja nie przyniosła rozwiązania problemu, sprzęt jest u sprzedawcy, a Ty nie masz pieniędzy, wypełnij wniosek o pełny zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Wnioski są rozpatrywane średnio w 7 dni, sprzedawca jest o wniosku informowany i często w takiej sytuacji staje się bardziej ugodowy, ponieważ POK to dla niego spory kłopot.
wiesz , sprzedający stwierdził że należy mi się zwrot 36 PLN, zamówienie było na 159,98 PLN . Nawet jeśli on mi przeleje ten częściowy zwrot to mogę z tego skorzystać ?
Tak.