anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może odmówić zwrotu pieniędzy?

belatka20
#8 Zapaleniec#

Zakupiłam na allegro telefon. Telefon nie spełnił oczekiwań, a mianowicie nie ładował się. Za pomocą allegro zwróciłam towar, jak przyczynę podając właśnie to że nie ładuje. Towar odesłałam. Z powodu braku zwrotu pieniędzy rozpoczęłam dyskusję ze sprzedającym w której 20.12 zgodził się na zwrócenie mi pieniędzy po czym 21.12 ponownie wysłał mi towar nie informując mnie o tym i uważa sprawę za roziązaną. Ja na takie rozwiązanie się nie zgadzam, czuję się oszukana. W dyskusji poprosiłam o pomoc allegro, jednak jedyne co allegro robi to pisze do sprzedającego wiadomości aby brał udział w dyskusji, żadnej realnej pomocy w rozwiązaniu problemu.

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mwmonety
#21 Demiurg#

Sprzedawca ma obowiązek zwrócić ci pieniądze ,masz prawo do odstąpienia od umowy lub reklamacji produktu według zasad regulaminu .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@belatka20 Odebrałaś tę przesyłkę z telefonem? Po co? Po zwrocie przez formularz Allegro i odesłaniu towaru umowa jest rozwiązana, doszło do odstąpienia od umowy i sprzedawca ma obowiązek zwrócić wpłatę, ponieważ w formularzu nie napisałaś, że jest to REKLAMACJA i że domagasz się wymiany lub naprawy. W tej sytuacji domagaj się w Dyskusji zwrotu pieniędzy i przysłania kuriera po odbiór telefonu, który po odstąpieniu od umowy należy do sprzedawcy. Za każdym razem proś o pomoc pracownika Allegro. W ostateczności po 14 dniach od zakupu możesz wystąpić o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia We wniosku opisz sytuację, powołaj się na odstąpienie od umowy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@belatka20 Był to zwrot czy reklamacja? Jak zwrot to zwróć telefon i domagaj się kasy.Jeżeli reklamacja to sprzedający miał prawo do naprawy.

oznacz moderatorów

belatka20
#8 Zapaleniec#

Przez formularz allegro zgłaszałam zwrot towaru w dyskusji że sprzedającym zaznaczyłam, że żądam zwrotu pieniędzy.

Poprosiłam o pomoc allegro ale pracownik jedynie wysyła do sprzedającego prośby o zajęcie stanowiska, a w ostatniej wypowiedzi stwierdził że był to zakup od osoby prywatnej i możliwość zwrotu zależy od sprzedającego. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@belatka20 Bo w wypadku zakupu od osoby prywatnej zwrot bez podania przyczyny NIE PRZYSŁUGUJE ( prawda @xyz96  ?) Czy sprzedający wyłączył rękojmię na aukcji? Powinnaś reklamować przedmiot niezgodny z opisem ( wada - nie łąduje się). I ciagle możesz to zrobić. NIE zamykaj dyskusji.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@belatka20 W Dyskusji napisz, że ten sprzedawca (prywatny) udostępnił warunki zwrotów, czyli dał czas na odstąpienie od umowy. Nie może więc teraz, po zakupie zmieniać warunków umowy i odmawiać zwrotu. Jeśli Dyskusja nie pomoże, wypełnij wniosek do POK. Jeżeli pracownik Allegro w Dyskusji twierdzi, że po udostępnieniu czasu na zwrot osoba prywatna może odmówić zwrotu, to on też wprowadza Cię w błąd.

Prawda @pinsplash  ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@belatka20 Sprzedający ma prawo nie zgodzić się na zwrot pieniędzy po rozpatrzeniu reklamacji, może zaproponować wymianę rzeczy wadliwej na nową lub naprawę. Tak jak napisaliśmy w dyskusji zakup był niekonsumencki i to komplikuje sprawę. Jeżeli nie uda się Wam dojść do porozumienia, możesz ubiegać się o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

belatka20
#8 Zapaleniec#

Czyli mam rozumieć że formularz zwrotów allegro specjalnie wprowadza klientów w błąd? Jest napisane zwróć część lub całość tego zamówienia oraz do wyboru z jakiego powodu jest zwracany towar. Nie ma tam nic wspomniane o reklamacji ani o tym że możliwość zwrotu towaru zależy od widzimisie sprzedającego. Robiąc zakupy na tak dużej platformie zakupowej liczyłam na odrobinę większe wsparcie kupującego.

Niemniej wystąpiła do pok mam nadzieję że przynajmniej tu allegro choć trochę dba o interesy klientów nie tylko sprzedających, którzy mogą dobrowolnie modyfikować swoje stanowisko jak im wygodniej i nie trzymać się ustaleń.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@belatka20 Masz rację. Jeżeli był dostępny ten formularz to znaczy, że sprzedawca prywatny daje czas na odstąpienie od umowy i zwrot towaru bez podania przyczyny, nie można więc teraz odwracać kota ogonem i pisać, że on nie ma obowiązku przyjmować zwrotów. Ma taki obowiązek i niczego nie komplikuje to, że jest osobą prywatną. Nie musiał dawać czasu na odstąpienie od umowy, ale DAŁ.

oznacz moderatorów

belatka20
#8 Zapaleniec#

Pok również olewa problem twierdząc że skoro sprzedawca jest osobą prywatną to może robić co chce.

Po prostu świetne podejście do klientów. Allegro wszystko olewa i rób kliencie co chcesz, na pomoc nie masz co liczyć.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@belatka20 Nie, sprzedawca prywatny nie może robić co chce. W aukcji dał prawo do odstąpienia od umowy, powołaj się na to i złóż odwołanie od decyzji. Pracownik Allegro ma wgląd w ofertę i widzi, co jest napisane w zakładce Zwroty. Niepotrzebnie odebrałaś tę przesyłkę z telefonem. Wyślij ją sprzedającemu ponownie na swój koszt i nie odbieraj gdy Ci znowu odeśle. Wtedy z POK -iem pójdzie znacznie łatwiej.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@belatka20 otrzymałaś wyjaśnienie od POK, ja niestety nie mogę zaproponować Ci niczego więcej, ponieważ Sprzedający nie jest przedsiębiorcą nie możemy wymagać od niego przyjęcia odstąpienia od umowy. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów